29 Nis 2008

Gebelik ve Kudurmak

  • Midye yiyemiyorsun.
  • Rakı içemiyorsun.
  • Sigara ve benzeri tütün maddelerinden uzak durman lazım.

(New yorkta bir anne adayıyla tanışmıştım. Hamileydi, ne bulursa içiyordu. Güney Amerikadan bir yerdendi. Doğurup doğurup gönderiyormuş.)

Siyah Sütü okumuştum. Tekrar okumalı mı? Yeni bir insan dikilecek karşımıza. İsim düşünüyorduk, bir arkadaşım o ismi koyarsan bir tiran olur dedi. İsimler önemli. Tarihler önemli. Burcuna baktım mesela. (Bilmem ben burç filan ama baktım, okudum.) Hala bir olasılıklar dizimi. Schrödingerin kutusu yarın açılacak. İçinden kedi çıkmaz ama. Çıkarsa bir tuhaf olur zaten. Ama gebelikte bir kuantum durumu var.

Örnek: Yeni bir döngünün 18. günündesin. Hamile misin? Ne evet, ne hayır. Hem evet, hem hayır. Biraz hamilesin biraz değilsin. Allah bilir. Testler bilmez, doktorlar bilmez. Bir dalgasal durum. Evet ve hayır iç içe, üstüste. Kutu 30. günden itibaren açılıyor. Tam da değil. 39. günü bulabilir. Kedi mi? Kedinin yavrusu mu? Netice hamile ol ya da olma, sigara, içki yok önlem olarak. Hamile misin diye soranlara yanıt yok.

Yarın net bir sonuç olacak.
Umarım olumlu olur.

İyi geceler.

Hiç yorum yok: