13 May 2008

İlginç Olamamak

Sürekli dönen dünya. Başa saran. Aynı insanlar yaşıyor çevrede, aynı bireyler. Sürekli aynı deneyimler, aynı dönemler. Nihayet beni sıkan şeyi buldum. Ne yaparsan yap, ne söylersen söyle, ne yaşarsan yaşa ilginç bir şey yapma ihtimalinin yok sayılması. Herkes aynını yaşıyor. Herkes… Herkes hamile. Senin ne özelliğin var ki deneyimin biricik olsun?

Kulak eksikliği sendromu da olabilir. Diğerleri bütün hikayeleri dinlemiştir, bütün olasılıkları bilmektedir.Mesela büyümeyi ele alalım. Bütün çocuklar meraklı bir evre geçirir, bütün çocuklar ergnelik bunalımına girer. Sanki birey olma hali yoktur. Sanki bir kuşak duygusal meksika dalgası yapmaktadır sürekli.

Ancak bu deneyimin sıradanlaşmasını getirir. Boşanana ben de boşanmıştım, evlenene ben de evlenmiştim, ağlayana ben de ağlamıştım denilmez. Denmesin. Her hamileyim diyene herkes kendi hamilelik öykülerini anlatmasın. Ben de senin yaşındayken lafı yasaklansın. Her insan farklıdır. Olaylar aynı bile olsa tepkiler farklıdır. Azıcık üşenmeyin de dinleyin kardeşim. Herşeyi bilemezsiniz.

Di mi?

Hiç yorum yok: