14 Eyl 2008

Rüyalar, Yorumlar, Fikirler

Çığrından çıkmış bir şekilde rüya görüyorum. Geceleri yaşıyorum denebilir. O kadar gerçek, bir o kadar tuhaf. Mesajlar alıyorum, uranyumlardan koşarak kaçıyorum, ABD başkanlık seçimlerinde adaylara tiyolar veriyorum. Oldukça meşgulüm anlayacağınız.

Belki de böylesi daha iyi çünkü insanlara tahammül etmek her geçen gün zorlaşıyor. Sormadığım halde fikir beyan edilmesine katlanamıyorum. Birinin gelip kaç aylık dedikten sonra ama karınınız büyükmüş demesine sinir oluyorum. (Uzman mısın kardeşim? Ayrıca sana ne?) Her konuda bitmek tükenmeyen bir yorumlar cenneti ülkemiz. Herkes doktor, herkes antropolog, herkes siyaset bilimci, herkes her konuda uzman. Hem de nasıl.

Hamilelelik beni normalden daha sinirli yaptı. Mesela karşıdan karşıya geçerken yaya geçidi olduğu halde ve benimle gözgöze geldiği halde durmayan sürücülere ateş etmek istiyorum. Türk insanı en çok engellendiğinde sinirleniyormuş. Mesela trafikte yayaya yol vermek engellemek, senin geçmeni engelliyor. Ama başbakanının seni aptal yerine koymasına sinirlenmiyorsun. Bütün bir gün ekrandan bağırıp çağırmasdan rahatsız olmuyorsun, neticede o da kendini engellemeyenlerden. Ne ala.

Televizyonlardan sonra mı çıktı acaba, istiklalde dolaşıyorlar, ellerinde mikrofon “atlas deneyi hakkında ne düşünüyorsunuz?” Adam ne düşünebilir ki? Bilgisi yok, ilgisi yok. Sen sorduğun anda düşündüyse düşündü bi anda. Benzer şekilde, bebek, bebeğin odası, alınacaklar, doğum yöntemi, böbreklerimdeki kum. Kamu malı. Rahatça yorum yapabilirsiniz hele çevrenizde bir hamile tanıdığınız varsa süper. Durmadan onun anılarını ve başından geçenleri anlatın. Ben soruyormuşum, sormuyormuşum farketmez.

Neyse. Allahtan silah ruhsatım ya da gizli bir yerlerde katanam yok.

Hiç yorum yok: