22 Kas 2008

Hamilelikte Kaşıntı Namı Diğer PUPPP

Kadınlar Kulübünden alıntıdır:
"
Gebelikte PUPP hastalığı:

PUPPP gebelikte kaşıntı ile birlikte kırmızı ve kabarık lezyonlarla seyreden gebeliğe özgü kaşıntılı bir hastalıktır. Hastalık 130 iel 300 gebede bir görülmektedir. PUPP özellikle ilk gebelikte, gebeliğin 35. haftasından sonra ve nadiren de doğumdan sonra ortaya çıkmaktadır. Ailevi eğilim yoktur, diğer gebeliklerde tekrarlama olasılığı düşüktür ve doğum kontrol hapları ile bir ilgisi yoktur.

Hastaların üçte ikisinde kaşıntı, kızarıklık ve kabarıklıklar karın çatlaklarından başlar. Oluşan lezyonlar çok değişkenlik gösterebilir: kızarıklık, kabarıklık, su dolu kabarcıklar v.s. Daha sonra gövde, kol ve bacaklara yayılabilir, ancak avuç içi ve ayakların altında görülmez, yüzde nadiren görülür. Lezyonlar iyileştikten sonra yerinde koyu bir iz kalabilir.

Nedeni tam olarak bilinmemekle birlikte, gecikmiş bir aşırıduyarlılık reksiyonuna bağlı olduğu düşünülmektedir. Bağışıklık sistemi ve hormonlarda bir değişiklik görülmez. Ancak östrojen ve progesteron hormonlarının az da olsa rolü olabileceği öne sürülmektedir. Karında hızlı büyümenin iltihabi bir reaksiyona ve bunun da kaşıntıya neden olduğu da öne sürülmüştür. İkiz gebeliklerde daha sık görülmesinin de bu aşırı gerilmeye bağlı lduğu düşünülmektedir. İkiz gebeliklerde hormon düzeylerinin daha yüksek olması da bu iltihabi reaksiyonu artırmaktadır. Bazı araştırmacılar tarafından bebekten anneye geçen hücrelerin cilde yerleşerek kaşıntıya neden olduğu da öne sürülmüştür.
http://www.jineart.com/modules.php?n...article&sid=43

Tedavi

Hafif vakalarda lokal merhemler (antihistaminik, steroid) ve ağızdan antihistaminik ilaçlar kullanılır. Tedaviye yanıt vermeyen hastalarda steroidler ağızdan verilebilir. Hastalığın bebek üzerine bir etkisi yoktur ve tedaviye yanıt vermeyen hastalarda erken doğum önerilmemektedir.
"

Öneriler:

  • Sıcak duş yapmayın.
  • Kokulu krem sabun kullanmayın.
  • Fazla duş yapmayın. (Nasıl? nasıl?)
  • Kaşıntının üzerinde buz gezdirin. (Soğuk iyi geliyormuş)
  • Vantilatörü açın karşısına oturun.
  • Sıcak havada dışarı çıkmayın.
  • Bebeğe hiçbir zararı yok.
  • Doğurunca geçiyormuş. (genelde)
  • Doktora söylemek gerekiyor, bir ihtimal başka bir sorunun habercisi olabilirmiş.
  • Yulaflı duş yapın diyorlar.
  • Kaşımayın.
  • Havluyla hunharca durulanmayın. Şöyle bi dokunun geçin.
  • Bol kıyafetler giyin.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

slm butun puppp hastalıgına yakalanmıs bayanlar bır ay oncesıne kadar aynı sorunu yasıodum we bebegım 34 haftalıktı.ılac kullanmak sakıncalı bunu bılıyodum gıttıgım dr.krem we ılac werdı ben kullanmadım bır cok arastırma sonucunda nette bı dr.dan yulaf özlü şampuan onerısını okudum tamamen bıtkısel oldugu ıcın zararsızdır dıe onaylanmış.şampuanı buldum we yanında sütünüde aldım.çok şükür bir haftada kaşıntım durdu.suanda yaralar oluştu kasımaktan ben ona razıyım oda gecer sıze onerım yulaf özlü şampuanı we sütünü kullanmanız...GEÇMİŞ OLSUN

kbrakn dedi ki...

ÖLDÜM artık kaşınmaktan, ne uyku kaldı nede çalışabilecek halim 34+5 hamileyim, bu kaşıntılar benı hamilelikten bıktırdı. Yulaf şampuan+sütünü mutlaka denicem. İnşallah işe yarar.

tuba dedi ki...

doğum yapalı 1 hafta oldu, hamile iken sadece karnım kaşınıyordu şimdi tum bacaklarım kollarım fena bi haldeym, puppp mu bilmiyorum

tuba dedi ki...

hamile iken sadece karnım kasınıyodu, dogum yaptım tum vucuduma yayıldı kasıntı

Tuğba Alımcı dedi ki...

Hangi marka yulaf ozlu sampuan ve sutu lutfen acil cvp