18 Kas 2008

Kızlar, Erkekler, Masallar

Bugün alışverişe gittik bir arkadaşımla. Kızımıza yeni ciciler aldık. Çorapları az görünmüştü bana, yeni çoraplar, bir kaç badi daha. Bir tane de ayaklı tulum. Ağırlıklı rengimiz pembe. Nereye kadar gidecek bu pembe bilmiyorum. Ben küçük bir kızken pembeden nefret ederdim. Öyle ki bütün pastel boyalarım kırılırdı, biterdi. Pembe aslanlar gibi dimdik ve hiçç kullanılmamış resim yaparken. E ne diye hep pembe alıyorsun dersen, bir kere başladı mı gidiyor. Diğer kıyafetlerle uyumlu olması lazım. (Hem belki o da pembeden bıkar ve barbi bebek kızlarından olmaz böylece.)

Bugün bloglarda dolaşırken, baba olmak'da metallicanın bebek ürünlerini gördüm. Bayıldım... Bir kaç örnek: Önlük, bodi

Neyse, aslında bu konudan bahsetmeyecektim. Alacaklarımızı aldık, kasada ödüyoruz. Baktım yanda masal kitapları var, beklerken bir el attım. O da ne. Kızlar için ayrı, erkekler için ayrı masal kitapları var. Kızlar için olanda çirkin ördek yavrusu vardı, erkek için olanı çok inceleyemedim ama içinde ayakkabı satıcısı ve sayılar olan bir masal vardı. Neden böyle bir ayrıma gitmişler anlamadım. Bana biraz cinsiyetçi geldi. Rahatsız oldum.

Bir insanın bilincini oluşturuyorsunuz. Ciddi bir konu masallar. Daha sonra tekrar yazacağım.

Hiç yorum yok: