19 Ara 2008

40. Hafta ve 41 kere maşallah ve 39h + 01g

39 hafta 1. gündeyiz.
Bir yılbaşında TVdeki spiker şöyle demişti, "evet sayın seyirciler, dünyanın çoğu yeni yıla girdi, biz daha giremedik!" Benzer duygular içerisindeyim. Herkesler doğurdu ben daha oturayım yerimde.

Şaka bir yana kasılmalarım çoğaldı ve güçlendi. Çantamı tekrar elden geçirdik. Bebeğin bütün eşyalarını tekrar elden geçirdik. Hayat zorlaştı...

Gelsin mi? Dursun mu? Hazır mıyım? Cts doktor randevumuz var, en iyisi o zamana kadar beklemek.
Bazen hiç doğmayacakmış gibi geliyor. Hayat çok statükocu. Durumunu korumak istiyor ama bebiş dediğin bunun tersi. Her gün başka bir gün, yeni hayat. Yakında devrim olacak, iç dünya yıkılacak, dış dünyaya kucak açılacak...

Cuma planı ev temizlenecek. Cts planı doktora gidilecek, alışveriş yapılacak.
İyi geceler.

16 yorum:

yasemin dedi ki...

ben tam bugünde (39 sonu 40 başında) doğurmuştum, 03:18'de.
amma heyecan :)

Ozgur dedi ki...

Hem gelsin istiyorum, hem daha hazır değilmişim gibi geliyor. Ahhh hayırlısı olsunnnn!
sevgiler
Heyecan dorukta!

Ayse dedi ki...

ozgurcum, soulemama.com daki anne de son dogum hikayesinde kasılmalarını anlatmıstı, onunki heralde 4.dogumu da oldugu icin kolay olmustu... Insallah senin kucuk hanım da seni zorlamadan kolaycacık sag salim geliverir- cok sevgiler... opuyorum...

yeliz dedi ki...

beni bile bir heyecan sardı şimdiden, inşallah herşey yolunda gidecek... umarım yarınki randevu iyi geçer, benim de randevum var yarın, hadi hayırlısı.

yok ki dedi ki...

Ozgur,
Normal dogumla ilgili ornek hikayeler bakindigindan haberdarim. Kendi kendime bu isi epidural bile olmadan yapan nice anneler var deyip duruyordum. Sonra dusundum kendi annemi ornek vereyim sana dedim. Ufacik tefecik bir kadin 4 normal dogum yapti. Ama olay sayida bitmiyor; bu 4 dogumdan 3u 4 kilonun uzerinde, 1i 6 kilo 200 gram idi (3 aylik bebek gibi geldi eve, sasirdigimi hatirlarim. Simdi boyle bir seyin basima gelebilecegini dusunemiyorum bile). En kucuk kardesimin (14 yas kucuk) dogumunundan sonra annem sapasaglam ve keyfi yerinde idi. O da normal dogum taraftariydi, hic bir zararini gormedi.
Benim anladigim dogum surecine girdikten sonra cekilen agrilarin bebegi gordukten sonra unutuldugu.

Hic sanmiyorum endiseli oldugunu ama yine de anlatayim dedim.
Umarim her sey yolunda gider, keyifli olur.

Ozgur dedi ki...

Umarım öyle olur Ayşe'ciğim. Şöyle bir solukta hoppp... Benim ananem de babanem de dörder tane doğurmuşlar. Hadi bi gayret bana da:)

Ozgur dedi ki...

Yelizcim, geçen hafta doktor baktı bu hafta doğurmazsın dedi. Biraz fal gibi bakalım şimdi ne diyecek. Çok heycanlıyım. Belki bir hafta daha doğurmam. Ya yılbaşına gelirse ay aman amannnnnn:==)))
Yarın gelir gelmez yazarım, sen de yaz mutlaka!

Ozgur dedi ki...

Sevgili yok ki,
Ne kadar ince bir insansın:) Çok doğru aslında, binlerce yıldır, binlerce kadın doğuruyorlar. Çok kötü olsa ikincisini doğururlar mı hiç. Doğum sancısı en şiddetli ve en hızlı unutulan acıymış. Bakalım.

Aslında bir dönüşüm doğum. İnsan kendini de baştan doğuruyor adeta. Merak ediyorum bir ayrıcalık, bir deneyim. Epidural takılacak her durumda sanırım çünkü acil durum olursa hızlı sezaryane döndürme açısından iyi oluyormuş. Ama rica edip (yerse tabi) fazla vermemelerini istemeyi düşünüyorum. Büyük konuşmamak lazım. Yaklaştıkça yusuf yusuf.

Şunu farkettim yalnız. Sancıdan ve doğum eyleminin kendisinden değil de şu doğumhane ortamından biraz çekiniyorum. Kontrol manyağı mıyım neyim ama bir masada bacaklar havada böyle biraz eylemsiz olma fikri beni irite ediyor. Belki buralarda da bir gün evde doğum, ayakta doğum gibi imkanlar olur.

Kısmet.

Bütün arkadaşlar:

Çok teşekkür ediyorum desteğiniz için. Ne kadar önemli olduğunu anlatamam! Büyük bir güç hissediyorum içimde.
Sayenizde tamamen.

Ayse dedi ki...

Ozgurcum insallah- dualarim seninle. Hem artik daha yakinindayim- dualarim belki daha guclu trasmit olur sana dogru! :)

benim annem beni (1 cocugu) 1.5 saatte, kardesimi yarim saatte dogurmus. Babam inanmamis teyzem "kizin oldu" dediginde...

insallah sende kolaycacik dogurursun. Aileyle cok ilgili bence- eger ananen, babannen oyleyse, insallah seninki de kolay olacak. Yuregini ferah tut sen...

Anne ve Bebisi dedi ki...

Sevgili Ozgur, iste benim hikayem:
1. GUN:
http://annevebebisi.blogspot.com/2007/05/ite-bizim-doum-hikayemiz-blm-1-1.html

2.VE 3.GUN:
http://annevebebisi.blogspot.com/2007/05/sarlm-iin-pencere-kenarnda-keyif-yapmam.html

4.GUN:
http://annevebebisi.blogspot.com/2007/05/blm-3-4.html

4 gun surdu evet :)) Dogurmak kolay bir is degil ama gene olsa gene dogururum :P

%99.99 ihtimalle sezaryen olacaksin. Turk doktorlari sagolsun. Normal dogurmana izin verirlerse gercekten cok sasiririm:)

Isvec prensesi (ki GERCEKTEN hayati tehlike icerenler haric, Avrupa'daki diger tum kraliyet ailesi mensubu kadinlarin, unlulerin, multimilyarderlerin ve hatta posh Victor'a Beckham'in bile NORMAL dogum yaptigini da yazayim ) evde ebeyle dogum yaparken bizim kadinlarimiz doktorlarindan kralice muamelesi gorduklerini, doktora giderek kendilerinin ve bebeklerinin sagliklari ile ilgili onlem aldiklarini sanip aslinda sadece para ile HERSEYIN satilip alinabilecegi 3. dunya ulkesi olmanin dezavantajini yasiyorlar maalesef.

Neyse, cok sinir oldugum bir konu, bu konudan da alinip kizacak insan cok.

Sana tavsiyem, doktorun sezaryen dese bile sancilarini bekle. Sadece o sancilar sirasinda uretilen ozel hormonlar var, o sancilarin anne ve bebek icin onemi var. Sancilarla birlikte hormon uretimi basliyor. Oncesinde kut diye bebegi aldiklarinda anne bi sokta, bebek ayri bir sokta oluyor.

Dogar dogmaz bebegini gogsune koymalarini iste. Sut salgilanimi icin bebegin en dogal haline ihtiyacin olacak. Bebecikleri kut diye sicacik anne karnindan alip cesme altina sokup yikiyorlar. Birak yeni dogmusu, buyuk insani uykudan kaldirip patdiye suya soksan en iyi ihtimalle kufreder. Bence bu durumu da konus. Benim oglum icerde kakasini yapmisti, kanli ve her yeri bok icindeydi:)) Ama kimse dogumdan hemen sonra yikamadi. Temizlikte ustumuze yok masallah :)))

Yarin icin iyi sanslar. Moralini bozma, saglikla bebegini kucagina alacagina konsantre ol:)))

Her yeni dogum hikayesinde yeniden heyecanlaniyorum:))

Tekrar iyi sanslar.

yasemin dedi ki...

merhaba özgür ve merhaba anne ve bebişi, doğum konusunda söylediklerin çok doğru. ben emzirmeyle ilg. yazdıklarıma bir madde daha ekledikten sonra buraya geldim ve baktım ki sen türk doktorlarının genel tutumundan bahsetmişsin. ben de 20 saat sancı çektim ve bu kadarını bile yaşayabildiğime şükrediyorum şimdi. özgür iyi şanslar, sana rahat bir kavuşma dilerim. inşallah senin doğum hikayen tam senin istediğin gibi olacak.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Ayşe,
Babanem, anneannem ve annem kolay doğum yapmış. Hatta annem en küçük kardeşinin doğumunu hatırlıyor. Evde olmuş, bağırış çağırış olmadan. O nedenle moraller yüksek aslında. Belki de o yüzden evde doğursam daha iyi olurmuş gibi geliyor bana da...

Alıyorum dualarını, hissediyorum. Burdan da uzaktan da. Keyfinize bakınız, bol bol geziniz efendim. ABDde yaşarken nedense en çok lahmacun çekerdi canım. H ala fıkra gibi anlatılır gelip de aa lahmacun yok mu yürüyün kalkıyoruz maceralarım. Şimdi de cheesecake factorynin bi pastasını çekiyor canım. Blackforesttti sanırım. Ohh oh. İnsan tuhaf bi şey... Öyle aklıma geliverdi:)

sevgiler, özgür

Ozgur dedi ki...

Sevgili Anne ve Bebişi, beni korkutma:)))

Doktorumu çoook özenle seçtim. Bir kaç kere anlatmıştım. Birincisi ağırlıklı olarak normal doğum yaptıran bir hanım. Hatta ilk doğumu sezaryen olan hastasını bile ikincide normal doğurtmuş. Bende 3 myom varken, polikistik ovary varken, nasıl desem hal ve gidişat çok iyi değilken bile bir kez olsun sezaryen mi olsak demedi. Özellikle normal doğum konusunda adı çıkmış bir hastane seçtik, sezaryeniyle meşhur bir yere gitmiyoruz.

Son muayenede kemiklerimin bebek 4 kilo bile gelse doğurmaya çok müsait olduğunu da söyledi. O nedenle %99 değildir, aman diyim. Çok ciddi bir şey olmadan beni sezaryene alacağına inanmıyorum. Bu güne kadar bir kez bile konusu geçmiş değil.

Ben de düşünmüş değilim. Doğuma babamız da girecek. Doğar doğmaz bebeğimin kucağıma verilmesi, kordonu babamızın kesmesi gibi konuları doktorla da hastane ile de konuştuk.

Yarın olağan muayenemiz. Umarım biraz açılma filan vardır da, şöyle tahmini bir zamanımız olur. Ben on gün içindeye de razıyım:) Sabırsız bir insanım ben, gecikmesin çok yahu!

Yani şöyle bir on gün sonra gelip hop diye doğuruverdiimm diye anlatmayı çok istiyorum.:)

sevgiler.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Yasemin,
Umarım iyi dileklerimiz, hayallerimiz gerçek olur. Bugüne kadar herşey düşündüğümüz gibi oldu. Sonuna kadar öyle gitsin, güzel bir hikayeyle başka anne adaylarına moral olacak bir öyküyle karşınıza çıkarım inşallah!

İyice ağırlaştım artık:)

Ayse dedi ki...

ben boston'da oldugum icin ermeniler cok, Sevan market var, orada var lahmacun falan...

minik hanim dogsun, insallah beklerim oralarda olursak... :) Cheesecake factory de cok yakin var bir tane.. :)

sen sanirim Goztepe taraflarinda oturuyorsun- en azindan Kadikoy ilcesinde. Ben de su anda Goztepe'deyim- o yuzden dua trasmit range'i oldukca iyi!! :))) Cok cok sevgiler. Allah yardimciniz olsun- kolaycacik dogur kizini insallah, sonra da saglikla buyut!

Ozgur dedi ki...

İlahi Ayşe süpersin:))) Ben de dualar burdan iyi çekiyor diye seviniyordum:)

Ne güzel olur Boston'lara da gelsek. Çok az kalabilmiştim Boston'da aklımda kalan yemyeşil olduğu, bizim Karadenizi anımsatır bir iklim. Daha güneydeydim ben iyi gelmişti. Bizim oralarda da bir ermeni market vardı, türk çayı, türk peyniri bulunurdu. Bir de donmuş lahmacun. Ben abdye gitmeden lahmacun da sevmezdim üstelik. İnsan tuhaf tuhaf huylar ediniyor:)

Umarım buralarda güzel zaman geçirir, özlem giderirsiniz.