26 Ara 2008

40h + 01g : Hocam Süreniz Doldu!

ODTÜ'de bilgisayar lablarına giderdik eskiden. Sıra olduğunda bir saatlik zaman sınırınız olurdu. Süre bitimine yakın siz bir cümlenin ortasındayken biri gelip, omzunuza dokunup "hocam süreniz dolduuu" derdi biraz sabırsız ve agresif. Siz de dönüp, "bir dakika şunu da bitireyim" derdiniz. Program yazıyorsanız diskete kaydederdiniz, (yaaa disketler vardı o zaman, nerde usb. Gördün mü kızım bizim zamanımızda disketler vardı, sonra usbler çıktı. Sen bunları okurken usbye burun kıvırıyor olacaksın muhtemelen ) mektup yazıyorsanız yollardınız.

Bugün ben de karnıma dokunup, "aloo süreniz doldu" diye dürtmek istiyorum, sonra "dur belki bir işi vardır tamamlayacağı" diyerek sabretmeli mi diye düşünüyorum.

Sürenin geçeceğini hiç düşünmemiştim. Benim hep erken doğum riskim vardı. Aman erken olmasın yavrum diye gönlümden geçire geçire abarttım mı acaba? Ayrıca bugün itibariyle doğum öncesi iznim bitmiş oluyor. Sanırım SGKdan gidip rapor almam lazım, doğurana kadarki süre raporlu sayılmak için. Yasalar ne tuhaf. Her şey 40 haftaya göre ayarlanmış. Eğer 38de doğurursan, doğum öncesi 8 haftalık izninin 2 haftası uçuyor. Benim gibi 40ı geçersen gene sorun. Rapor alıyorsun ama doğum izni değil. Tam ne yapmam gerektiğini bilmiyorum. Bakalım bugün hastaneye gidip soracağım. Birileri gelip omzuma dokunacak, Hocam süreniz doldu.

Güncel: Başbakan Erdoğan simitçiye 100 ytl vermiş 1o simit almış. Asgari ücret 24 YTL zamlı. Bu hesapça, azgari ücret alan bir kişi geçen aya göre kaç fazla simit alabilir?

Dün akşam arkadaşımla buluştum. Pek hoştu. Bekar, erkek bir arkadaşım, doğum, bebek konuları dışında konuşmak öyle iyi geldi ki anlatamam. Yalnız beklenen tarihin dün olduğunu öğrenince ufak çapta bir panik yaşayıp, şok oldu. E peki, burda olursa ne yapıcaz, nasıl gidicez, hastane nerde. Dedim duuur sakin. Şu anda sancı başlasa on iki saati var bu işin. Bugün de doğuracak gibi değilim dedim. Sonra kendimi onun yerine koyunca hak verdim. Son aylarındaki hamile bir kadın bomba gibi bir şey. Üstelik üzerinde saat filan da yok. :) İşten güçten konuşmak iyi geldi. Daha sonra sevgili de bize katıldı. Keyfimiz yerine geldi. Ben annemi zor ikna edip çıkmıştım, ben yokken babam aramış, annem arkadaşıyla buluşmaya gitti diyince şok geçirmiş.

Bekar arkadaşım, otuzbeş yaşın üzerinde, çok tatlı bir de sevgilisi var. Daha yeniler ama çocuk konusunda konuşmuşlar. Kız eğer bebek istemezsem ne olur demiş. Erkek arkadaşım daha önce istekliydi. Düşünmüş, bir şey olmaz demiş. Bir yandan da ağlayan, zırlayan, hayatını etkileyecek bir varlığa yer açmak zor hayatta. Hele belirli bir zaman konfora, yalnızlığa alıştıktan sonra. Sevgili geldikten sonra düşündük, o istemese ben de istemezdim herhalde, çok da sorun olmazdı gibi geldi. O da aynı şeyi söyledi. Yani biz illa ki çocuk olsun diye düşünmedik hiç. Olmasını çok istedik ama ikimiz beraber olduğumuz için oldu bu. Zaten o olmasa ben evlenmek de istemezdim gibi geliyor. Yalnızlığı çok seven ben giderek kalabalıklaşıyorum, hadi hayırlısı. Hayatta yeni şeylere yer açmazsak kalırız olduğumuz gibi yıllarca. Değişime açık olmak lazım. Kızııımmm gel artıııııkkkk.

Bu sabah gene düzensiz kasılmalarım var, azıcık belime de vuruyor gibi. Olabilir mi, yoksa gaz sancısı mı. Yetiş ya Braxton, yetiş ya hicks. Siz gidin ablanız gelsin. Gerçek sancı istiyoruz. Yılbaşını böyle koca karınla mı kutlayacağız... Halbuki kuzumuz kucakta olsa, ona da bir şapka taksak, sevdiği abba şarkılarını dinlesek, dans etsek... Hayal mi kuruyorum?

13 yorum:

Ayse dedi ki...

yil basina var daha 4 gun.... Bence bu hanimcik gelir yarin obur gun... ahanda bahis sana....

ozgurun kizi, evladim bak ben ayse teyzen yine.... yavrucuum, bak herkes bekliyor seni- isin /buyumen bittiyse gel, biz seni disarida buyutucez.

Ayse dedi ki...

yil basina var daha 4 gun.... Bence bu hanimcik gelir yarin obur gun... ahanda bahis sana....

ozgurun kizi, evladim bak ben ayse teyzen yine.... yavrucuum, bak herkes bekliyor seni- isin /buyumen bittiyse gel, biz seni disarida buyutucez.

Adsız dedi ki...

godot'u bekler gibi bekliyoruz sizin kızın gelmesini...bi mektup beklersin,posta kutusuna hergün gider bakarsın ya gelmiş mi? gelmiş mi? diye merakla bu blog öyle oldu benim için...bugün de gelmemiş diyorum:)ama gelicek en kısa zamanda gelsin artık dilerim bu arada kaç kilo oldu bebek içerde merak ettim...

kuzunun annesi dedi ki...

Adsızın yorumuna katılmamak elde degil .

Adsız dedi ki...

`Izin verin , cocugunuz yasamini tribunlerde seyirci olarak degil, sahada oyuncu olarak gecirsin`


'buyurken'

Saglikla gelsin yavrunuz

missy dedi ki...

ben de merakla bekliyorum:) yılbasından önce doğar mı acaba? belki de size yılbaşı sürprizi yapar:)sağlıklı doğsun da, en doğru zamanı kendisi bilir:)
bu arada bildiğim kadarıyla doğum izni kesintisiz oluyor, yani araya rapor vermeyebilirler, o zaman doğum iznin bittiğinde rapor alabilirsin.. sanırım 2 haftaya kadar doktorlar rapor yazabiliyor, daha uzun süreli rapor için heyet raporu isteniyor
bir sey daha diyeceğim, demesem olmaz:)biz de evlendiğimiz zaman, eşim bana sen istersen isterim, yoksa benim için çocuğum olmuş olmamış farketmez, böyle iyiyim demişti, şimdi ikizlerimiz var, 2 yaşlarına az kaldı ve "aynı" eşim, keşke daha önce yapsaydık, diyor, hatta bazen bana kızıyor:) geç kaldık diye...
çocuk konusu önemli gerçekten, insanın enine boyuna düşünmesi ve karar vermesi gerekli, şimdi önemli diil diye düşünürken, 3 yıl sonra bu konu aralarında problem haline gelebilir...
ben de eşimle tanışmasam evlenmezdim sanırım, o da öyle...ve çocuk konusu hep arka plandaydı hayatımızda, şimdi bir zamanlar öyle düşünen sanki başkasıymış gibi geliyor bana, şaşırıyorum.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Ayşe,
Gelecek evet, bu kadar yürekten çağırmaya dayanamaz kesin.
Az önce ultrasonda gördük, büyük bir ciddiyetle düşünüyordu. Hadi bakalım...
7-8 Ocak'a kadar bekliyoruz.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Adsız,
Aman godot demeyelim de gelsin yahu:))
Bebeğin kilosu artık çok doğru olarak ölçülemiyor. O nedenle tam bilemiyoruz. Bugüne kadar genelde averajda gittiği için benim ümidim 3500ün üzerine çıkmayacağı şeklinde. 4000 ü bulacağını ise hiç sanmıyorum. Gerçi karnım büyük ama arada myom da olduğu için bir nevi ikiz taşıyormuşum gbi.

Aman olmasın fazla zaten:)

Ozgur dedi ki...

Sevgili Kuzunun Annesi,
Biz bi doğuralım, önümüzdeki ay bu zamanlar sizi bekliyor olacağız hep beraber:=)
Sağlıkla ve keyifle inşallah.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Adsız 2,
Nedense bizim çocuğa otur kızım izle desek bile hem sahalarda oynarmış, hem de tribünleri çoştururmuş gibi geliyor. Karışmak ne haddimize:)
Sevgiler, teşekkürler yorumunuza.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Missy,
Doktorla konuştuk, yılbaşı bile gelebilir. Aman gelsin yavru, gelsin. Görelim yüzünü...

Doğum izni meselesi şöyle imiş. 8 + 8. Yani 8 öncesinde, 8 sonrasında. Benim durumumda ilk sekiz bitti. Doğumdan sonraki 8e de henüz başlamamış oluyorum. Yasa gereği, mesela şu an 1 hafta izin kullansam doğum sonrası 8den düşülmesi mümkün değilmiş. Dolayısıyla 40. haftayı geçme durumunda 1 hafta 10 gün kadar rapor veriyorlarmış. Bugün gittim SGK anlaşmalı hastaneye doktorumu bulamadım. Ama yarın ya da pazartesi hala gelmemişse kız rapor almak zorunda kalacağım.

İzinden sonra alınan rapor sanırım bildiğimiz sağlık raporu gibi birşey. Aldıktan sonra daha detaylı yazarım mutlaka. Belki benim durumumda olanlar vardır daha.

Çocuk meselesi zor gerçekten. Çocuk öncesi ve sonrası aynı insan değil, o deneyim insanı değiştiriyor sanki. Bir gün geri dönüp keşke çocuk sahibi olsaymışım demek acı olur herhalde. Tersini söyleyen var mıdır bilmiyorum. Hem ana baba sevgisi başka olduğu için, hem de o kadar emek ve sevgiden sonra insanın kararını sahiplenme (justification of effort) ihtiyacı olduğu için olabilir.

Hayırlısı olsun herkes için. İstenen, sevilen bebekler gelsin.

Selamlar, sevgiler.
özgür

yok ki dedi ki...

Gelip gelip bakiyorum yeni bir haber var mi diye. Yorum yazmadan gitmek olmaz deyip hep ayni seyleri yaziyormusum gibi geliyor.
Gelecek yavru elbet. Demissin ya annen, babanen pek de sanci cekmeden, kolayca, bir avazda dogurmuslar diye. Iste senin yavru da seni oyle saatlerce cektirmeden, vakti gelince hemencecik geliverecek. Sen simdi keyfine bak :)

Bir avazda dogurmak diye bir deyim vardi degil mi? Simdi cok daha anlamli geldi :)

Ozgur dedi ki...

Sevgili yok ki,
Umarım bir avazda doğar. Hemen koşar yazarım geldi bir avazda benim güzel kızım diye. Bugün hastaneye de uğramıştık, genelde bana "Allah Kurtarsın" denk gelirdi, bugün bir hanım "bir avazda doğurasın" dedi, hoşuma gitti!

Yalnız bebekten bağımsız bir uğraş bulmalıyım acilen...