24 Ara 2008

Alışveriş Listesi - Yeni Doğan

İşler bitince, bekleyiş de başlayınca insan ne yapacağını şaşırıyor. En iyisi ne aldım, niye aldım bir bir yazayım. Sonra bir kaç ay sonra da vay onu neden almışım, bunu iyi ki almışım diye yazarım. Hem liste liste üstüne olsun.


Anne Bakım
Göğüs Kremi -
Lansinoh Lanolin Krem 56 gr aldım.
Neden : Hamile arkadaşlarımın tavsiyesi üzerine.

Göğüs Pedleri -
Lansinoh Göğüs Pedi 66 aldım.
Neden: Tavsiye üzerine.

Göğüs Pompası -
Avent Çantalı ISIS Göğüs Pompası Seti
Neden: Pompa konusunda tecrübeli olan bir arkadaşım, bunun aslında başlarda sütün gelmesi sırasında faydalı olacağını söyledi. O sırada ben bunların kiralanabildiğini ya da hastaneden verilebildiğini bilmiyordum. Bir de mutlaka gerekir gibi geldi. Marka konusunda Avent iyidir dediler, ancak aslında kendine uygun, seveceğin, beğenmediğinde iade edebileceğin bir şey almak lazımmış. Benim ilk aldığım ürün olduğu için, gittim set aldım.
İçinde şunlar var:
  • Steril seyahat kapakları ile birlikte ISIS göğüs pompası
  • 2 x 125 ml anne sütü saklama kabı
  • 2 x 260 ml anne sütü saklama kabı
  • 2 x yenidoğan biberon emziği
  • 2 x koruma kapağı
  • 2 x buz jel paketi
  • 4 x atılabilir göğüs pedi
  • Yalıtımlı omuz çantası
  • Büzgülü saklama torbası
Böylece tek ürünle bir sürü şey alıp, düşünüp stres olmaktan kurtulmuş oldum. Biberonun pompaya uygun olması da pratiklik açısından iyi olur gibi geldi. Göreceğiz.

Göğüs Kalkanı -
Göğüs Korucuyu -
Avent
Neden: Başlamışken öyle gitsin diye öyle oldu sanırım.

İç Giyim -
Emzirme sütyeni -
2 adet Ships Emzirme Sütyeni aldım. Bunlardan bir tanesini hamileyken de kullandım. Ancak bende alerji yaptı. Zaten alerjik bir bünye olduğum için böyle şeyler olabiliyor.
2 adet Mothercareden aldım. Denedim fena değil gibi ama emzirirken nasıl olacak göreceğiz.

---------- (Bu listeye bakınca bütün yatırımı memelere yapmışız diye dalga geçiyoruz. Bakalım göreceğiz.) ---------

Emzirme Yastığı:
Anneannemizin hediyesi.
Bebek Taşıma
Bebek Arabası - Puşet:
Neden: Henüz almadık. Bir bekleyelim, hafif bir şey alalım diye düşündük. Travel setlere baktık, içimize çok sinmedi.

Oto Koltuğu:
Chicco'nun
Auto-Fix Plus Çocuk Güvenlik Koltuğunu aldık.
Neden:Bu aslında bir setin parçası. Gerekirse, ihtiyacımız olursa belki puşetini de alırız diye düşündük. Alana kadar çatladık. Keşke yeni doğanlar için isofix olsaydı diye düşündük. Bunda bebek aslında 40 dakikadan fazla kalamıyor. En fazla 1 yaşına kadar kullanılabiliyor. Aynı zamanda ana kucağı imiş. Gerçi ne kadar ana kucağı olarak kullanılır bilmiyorum. En azından arabadan eve, evden arabaya, hastaneden eve giderken, doktora götürürken daha güvenli oluruz, taksiye bile binsek takar öyle gideriz diye düşündük. Malum İstanbul trafiği. Şu Bebeğinizin İlk Yılı kitabında da, çocuk hastalıkları ve araba kazalarını karşılaştırmış, kaza ihtimali hastalığa göre o kadar yüksek ki. Bizler hastalıklar için endişelenmeye meyilliymişiz. Bir kaç annemiz yorum yaptı, yavruları oto koltuğuna oturmayı reddetmiş. Yani biz doğmadan bir şey düşünüyoruz mantığımızla, bakalım gerçeklik testinden nasıl çıkacağız.... (O nedenle şu cahil halimle düşüncelerimi yazayım dedim)
Bu arada, yurtdışında İngiltere'de bu yoksa sizi hastaneden çıkartmıyorlar. Bizde istersen amuda kalkmış bir halde çıkart, sorun olmaz. İnsan yavruş kaç kere arabaya binecek ki diye düşünüyor ister istemez... Genel satış taktiği, bunu alın, bebek arabada uyur, siz alır puşete takar alışveriş merkezinde gezersiniz, sonra arabaya koyarsınız... gibi bir hikayeydi. Gitmiyorum ben alışveriş merkezine. Bebişi de götürmeyeceğim, aloo. Neyse. :P

Kanguru -
Chicco You&Me Kanguru
Neden: Bilmiyorum.

Ana Kucağı -
Boppy Cradle In Comfort Bouncer
Neden: Abdden gelen arkadaşımıza sipariş ettik. Amazon yorumları nedeniyle aldık. Bakalım göreceğiz.

Bebek Bakım Ürünleri
Pişik Kremi
Sebamed
Deisdin

Şampuan
Nivea

Islak Mendil
Uniborn yenidoğan mendil

Hazır Bez:
2 paket Prima Yeni doğan
1 paket Prima 2 Numara

Küvet:
İkea
İçine bir sünger ve şezlongumsu bir ürün.

Havlu Bornoz:
Anneannesi başlıklılardan 2 tane almış
Babaannesi bir tane dikmiş.
Biz IKEAdan bir tane aldık.
Bir de tchibo'dan almıştık.

Banyo Termometresi
NUK banyo termometresi

Bebe Güvenliği
Bu alana dair telsiz ya da benzeri bir ürün almadık. Gerekirse gider alırız diye düşündük.

Bebek Çantası
Kraft Bebek Çantası aldık.

Yatak - Uyku
Yatak - Dolap
İkea'nın Leksviklerinden aldık. Üç şekilde kullanılabiliyor. Beş yaşına kadar kullanılabilceği söyleniyor. Fiyat bağlamında Mothercare'e göre çok daha uygundu. Madoka'dan alanlar, İngiltereden getirtenler var. Bizde zaten leksviklerin şifonyerleri de vardı. Kendi kendilerine takım oldular. İlk altı ay oda yapmayı planlamıyoruz. Bizim odamızda duruyor

Cibinlik
İkeanın üzerinde yapraklar olan cibinliğinden aldık. Süs amaçlı daha çok, sineğe filan yarar mı göreceğiz.

Şilte
İkeanın şilteleri içimize çok sinmedi. Mothercare'den aldık. İkea Yatağın boyutları 60x120. Mothercareden aldığımız yatak ilk anda 56x118 idi. Sizin yatağınıza bu olur diye ısrar ettikleri için aldık, eve getirdik küçük geldi. İade edip 60x120 yatağı aldık. Yaylı olanlardan tercih ettik. Yatağın üzerindeki parça fermuarlı ve çıkarılıp yıkanabiliyormuş.

Nevresim:
Yastıkları ve yorganı babaannesinden geldi. (Gerçi uzunca bir süre kullanılamayacak.) Babaannemiz, iki takım nevresim dikti. Biz Mothercare'den iki çarşaf bir battaniye aldık. Yatak kenarlarına bumper denilen yastıklardan aldık. Bir adet bumperi da ikea'dan aldık. İkeadan 6 tane tekli çarşaf aldık değişik renklerde. Bir tane de pembişli nevresim aldık. Anneannesi iki battaniye almış, babanesi 2 battaniye almış. Dün bir tane alez aldık, e bebekten. Bu da yatağa serilecek ve gereksiz sıvıları yatağa geçirmeyecek.
Bir tane shipsten bebek uyku yastığı var.

Park Yatak - Park Oyun Alanı
Henüz Almadık. Babaannesi bir oyun alanı dikmiş kızımıza üzerinde oynaması için.

Bebek Sağlık Ürünleri
Termometre:
Mothercareden

Ev nem ve termometre cihazı:
Chicco'dan aldık. Değerler normalin dışına çıktığında kırmızı ışık yakıyor.












6 yorum:

Ayse dedi ki...

Gap'in Medela diye emzirme sutyenleri var- Turkiye'de var mi acaba? Pahali birsey sanirim, ama iyi diyorlar.

Ozgur dedi ki...

hımmm vardır belki? Gap'a hiç bakmadım burda.

kuzunun annesi dedi ki...

Listeler benzer aslında , ben daha liste hazırlamadım ama asagı yukarı aynı seyleri almısız . Gögüslere yatırım tamam bendede :)) Kalkan almadım gerci , koruyucu aldım . Öyle tırsmısımki herkesin gögüs ucu sızlama hikayelerinden . Lansinoh tabiki aldım . Hatta bazıları 1 ay önceden arada sırada kullanınki bebek dogunca acımasın diyorlar . Bende kullanıcam sanırım açıp . Sen kullanmaya başladın mı bilmiyorum .
Bu arada dayanamadım ve medela harmony aldım e-bayden pompa .Uygun oldu . Dr. Brown biberonlarla uyumlu imiş . Bakalım hangimiz kullanacak pompasını .
2 emzirme sütyeni 2 atlerim var , onlarda yeterli olur heralde ...

Ozgur dedi ki...

Sevgili Kuzunun Annesi,
Ben açtım sürdüm biraz lansinoh. Arada acıdığı, kaşındığı oldu. Bi denemek lazım diye sürdüm. Bir işe yarayacak mı bilmiyorum.

Bu listeyi iki tecrübeli arkadaşın listesini birleştirerek oluşturduk. Onlar da başkalarının listelerinden yola çıkmışlar. Yoksa yüz yıl düşünsem meme kalkanı diye bir şey almazdım, onu böyle ne bileyim kılıç kalkan ekibi diye bir şey sanırdım :)

Yani bu işlere girmeden benim kafamdaki listede bir beşik, bir yatak, bir de bebek bezi vardı:)Bir de emzirme sütyenini bir arkadaşta görüp teknolojiye hayran kalmıştım.

Bakalım nasıl olacak. Yani temennim odur ki, bir süre bebişle oturalım, sonra bir süre part time ya da görece hafif bir şekilde çalışayım, sonra da (ah keşke evden çalışabilsem tamamen!) normal koşullarıma döneyim. Eğer uzun süre emzirme şansım olursa heralde o durumda pompiş işe yarar. Yaramazsa da naapalım, ben de bi yerlerde kullanılmamış pompiş diye satarım:)

Ah ah. Bu sabah güzel kasılmalarla başlamıştık, şimdi geçti. Ben de eh seni mi bekliycem diyerek arkadaşlarımla buluşmak için dışarı çıkıyorum şimdi. Bu ne arkadaşım, ha geldi ha gelecek. Ohooo.

:))))
sevgiler çok

Esra dedi ki...

Emziren anneler bilirler, emzirecekler de yakında öğrenirler emzirilmeyen diğer göğüsten de süt akıntısı olur. Hatta ilk zamanlarda fışkırarak çıkış olur.Sonra bu hız yavaşlayarak azalır.

Her yönden zengin ve çok değerli olan kolostrum dahil akan her bir damla anne sütünü korumanın artık mümkün olduğunu söylemek istiyorum. Çünkü Milkies Milk-Saver adlı bir ürün Türkiye'ye geldi.

Amerikalı bebek hemşireleri tarafından yaratılan Milk-Saver'ın kullanımı çok kolaydır.
Emzirilmeyen taraftaki sütyenin içine emzirmeye başlamadan önce ürün yerleştirilir. Milk-Saver,göğüsten serbestçe sızıp akan sütü saklayacaktır. Aynı biberonlar gibi bulaşık makinesinde yıkanabilir,hijyen amacıyla suda kaynatılabilir.Uzun ömürlü,dayanıklı ve ekonomiktir.

Göğüste emzirmekten oluşmuş yaraları bulunan hanımların meme uçlarının kuru kalmasına olanak tanımayan dolayısıyla iyileşme sürecini geciktiren göğüs pedleri yerine bu dönemde Milk-Saver kullanarak iyileşme süreci hızlandırılabilir.

Bunlar gibi anneleri emzirmeye teşvik etmek ve bu güzel süreci kolaylaştırmak için birçok yararı vardır.İşe başlayınca doğal olarak annelerin sütlerinde azalma görülmektedir.Pompalarla sağılan sütler saklanıp sonra bebeğe verilmektedir.Bu eşsiz ürün sayesinde hiç zahmetsiz anneler sütlerini depolayabilir,aksi halde göğüs pedleriyle atılıp gidecek olan extra süte sahip olurlar ve işe döndüklerinde yada emziremeyecekleri zamanlarda depolanmış olan sütlerinden kullanabilirler.

Sevgiler,
Esra

Bebek İçin Alışveriş dedi ki...

http://bebekicinalisveris.com sitemiz annenin ve bebeğin, doğum öncesinden başlayıp, 4-6 yaş arasına uzanan süreçteki tüm ihtiyaçlarını, kaliteli ürünler, güler yüzlü kargo, yüksek hizmet standartları, her bütçeye uygun hesaplı fiyatlar, sınırsız bilgi ve alışveriş sonrası desteği ile haftanın her günü hizmet veren güvenli bir internet alışveriş sitesidir.