8 Oca 2009

Alışveriş Listesi - Reloaded. - İlk Bir Haftalık Deneyim

Hızlıca ne kullandık şu ana kadar ve neye ihtyaç duyduk yazayım...
Anne Bakım
Göğüs Kremi - Lansinoh Lanolin Krem 56 gr aldım.

En önemli alınacaklardan. İlk anda bebiş sağ memişi yara yaptı doğru tutamadığı için. En yoğun kullandığım şey.

Göğüs Pedleri -
Lansinoh Göğüs Pedi 66 aldım.
Neden: Tavsiye üzerine.

Kesinlikle kurtarıcı. Memişlerden süt sızıyor, sonra krem sürüyorsun sütyene bulaşmaması gerekiyor...

Göğüs Pompası -
Avent Çantalı ISIS Göğüs Pompası Seti

Sol memeden süt geç geldiği için kız sinirleniyordu. Ben memeyi vermeden biraz pompa yapıp sütün gelmesini sağladım. Bu sayede sola da alıştı yavru. Kız hastanede kalırken, pompa ile süt sağıp biberonla götürmeyi denedim başarılı olamadım ama yine de işe yaradı. Nasılsa alınacaksa baştan almakta fayda var.

Göğüs Kalkanı -
Henüz gerekmedi.

Göğüs Korucuyu -
Avent
Memiş acıyınca bunu da kullandık. İşe yaradı. O can acısını azaltmak emzirme konforunu ve süresini uzatıyor.


İç Giyim -
Emzirme sütyeni -

Çok işe yarıyor, özellikle dış mekanlarda süt vermek gerekirken. Aradan çıkarıveriyorsun hop.


Emzirme Yastığı:

Çok az kullandık. Daha büyük bir yastık kullanıyoruz çünkü.

Bebek Taşıma
Bebek Arabası - Puşet:
Daha almadık, henüz ihtiyaç olmadı.

Oto Koltuğu:
Chicco'nun
Auto-Fix Plus Çocuk Güvenlik Koltuğunu aldık.

Hastaneden çıkarken, hastaneye giderken çok kullandık. Bebiş (Allah nazardan saklasın, maşallah!) içinde huzurlu ve rahat. Hastane içinde gezdirirken de işe yarıyor. Hem aynı zamanda ana kucağı.


Kanguru -
Chicco You&Me Kanguru
Neden: Bilmiyorum.

Henüz hiç kullanmadık.

Ana Kucağı -
Boppy Cradle In Comfort Bouncer
Neden: Abdden gelen arkadaşımıza sipariş ettik. Amazon yorumları nedeniyle aldık. Bakalım göreceğiz.

Bebiş buna bayıldı. Gündüz oturuyor, uyuyor. Arada kendi kendini sallıyor bile. İnanılmaz bi buluş...
Bebek Bakım Ürünleri
Pişik Kremi
Sebamed
Deisdin

Deisdin var pişik yok. Hastasıyız.

Şampuan
Nivea

Daha banyo yaptırmadık. Göbek düşse mi diye bekledik ama bilemiyor insan.

Islak Mendil
Uniborn yenidoğan mendil

Hastanede ilk günler çok kullandık ve işe yaradı. Ancak ıslak pamuk daha hijyenik ve pratik. Daha güvenli.

Hazır Bez:
2 paket Prima Yeni doğan
1 paket Prima 2 Numara

Yeni doğan bezlerinden pek memnunuz.

Küvet:
İkea
İçine bir sünger ve şezlongumsu bir ürün.

Çok yakında deneyeceğiz.

Havlu Bornoz:
Anneannesi başlıklılardan 2 tane almış
Babaannesi bir tane dikmiş.
Biz IKEAdan bir tane aldık.
Bir de tchibo'dan almıştık.

Havluları alt değiştirirken üstüne örtüyoruz bazen. Ne kadar havlu, o kadar rahat.

Banyo Termometresi
NUK banyo termometresi
Daha kullanmadık
Bebe Güvenliği
Bu alana dair telsiz ya da benzeri bir ürün almadık. Gerekirse gider alırız diye düşündük.

TELSİZ
Almak şartmış. Haftasonu almayı düşünüyoruz.

Bebek Çantası
Kraft Bebek Çantası aldık.
İşe yarıyor. Her gözünde başka bişey var.
Yatak - Uyku
Yatak - Dolap
İkea'nın Leksviklerinden aldık.

Yataktan memnunuz.

Cibinlik
İkeanın üzerinde yapraklar olan cibinliğinden aldık. Süs amaçlı daha çok, sineğe filan yarar mı göreceğiz.

Tamamen süs. Ben kalktım mı hemen görmek istiyorum bebişi.

Şilte
İkeanın şilteleri içimize çok sinmedi. Mothercare'den aldık.

Şimdilik bir sıkıntımız yok.

Nevresim:

Uyku yastığını ve nevresimleri kullanıyoruz ama henüz kirlenmediler.

Park Yatak - Park Oyun Alanı
Henüz Almadık. Babaannesi bir oyun alanı dikmiş kızımıza üzerinde oynaması için.

Daha çok küçüğüz.
Bebek Sağlık Ürünleri
Termometre:
Mothercareden

Henüz kullanmadık.

Ev nem ve termometre cihazı:
Chicco'dan aldık. Değerler normalin dışına çıktığında kırmızı ışık yakıyor.

nemi takip etmek için birebir.


Bunun dışında...

Alt değiştirme ünitesi:

Bundan bir kaç tane almak lazım. Bizde 3 tane var. Biri kirlenince diğeri yetişiyor. Bebişin altı açıldığında harekete geçmek gibi bir huyu da var. O nedenle birebir. Bence bir kaç tane olmalı. Bir yanı mutlaka muşamba olmalı ki zemine geçmesin.

Battaniye

Anneanneden, babaanneden gelmişlerdi. En çok gerekenlerden, ne kadar çok o kadar iyi. Kirlendiğinde ortada kalmamak lazım. Sayılar aslında ne kadar çamaşır yıkamak istediğinizle ilgili. Biz sanırım 2 kere yıkadık şimdiye kadar.

Deterjan olarak Hacışakir sabuntozu matik kullanıyoruz.

Almadıklarımız ve Alınması Gerekenler:

Anne için önden açmalı bluz lazım. Bir tane var ama yetmiyor.

Alttan çıtçıtlı badilerden 6 tane vardı azmış. Bir altı daha almalı bence.

Tırnak makası. Tırnaklarımız uzun uzun.

Pamuk

Bebek sabunu.

Lif


Kıyafetler Açısından...

Hastanede giymek için gecelik ve sabahlık şart. Önden açılan gecelik şahane. Gelen giden çıok oluyor, pratik olmak lazım.

Çorap geniş olmalı, ayakta ödem olabiliyor.

Emzirme sütyeni en az 2 tane.

Atılabilir kilotlar var. Aslında en iyisi onlardan almak. 10 tane almalı en az.

Ben saçımı taradım, kafama bant taktım, ruj sürdüm. Çok renksizdim, bakınca iyi geldi. Ayna lazım bir de.

Emzirme pedi, kremi, meme ucu koruyucu çok işe yaradı.
Meme pompası işe yaradı.


Hastaneden çıkmak için hamile kıyafeti değil de geniş eşortman götürmeli.
Hasta bezi almıştık, onlar çok sağlıksızmış. Gereksizmiş de.

Baba için şort tişört çok önemli. Sabahları beraber çıkıp yürüdük. Rahat etmesi lazım onu da.
Bebeğinizi beklerken kitabı bir de benim emzirmeyle ilgili bir kitabım vardı çok işe yaradı.
Yanıma okumak için Dune serisini aldım. Bu iş için birebir. Gerçi okuya okuya ezberledim bütün seriyi ama bana iyi geliyor işte.
Kağıt kalem götürdüm ama kullanmadım. Laptop vardı. Onu kulandım.
Krem kullanmadım.
Şarjlar önemli.

Aklıma gelenler bunlar şimdilik... Emzirme molaları arasında yazdım:)

11 yorum:

Ayse dedi ki...

ozgurcugum, dun aksam 3 aylik bir yakisikliyi ziyarete gittik... Annecigi beni park yatak almama konusunda uyardi... Simdi ki aklim olsa besik alirdim, zaten sonra yataginda yatacak demisti... Sen zaten Leksviklerden almistin, degil mi? Tabi yine de sen bilirsin...

Minik hanimcigi benim icin op kokla.. :) sevgiler.

yeliz dedi ki...

çok faydalı oldu, bir kısmı henüz almamıştık, belki de şimdiden herşeyi almanın çok anlamı yok, gerektikçe de alınabilir. alışıyor musunuz birbirinize?

Defnenin Annesi dedi ki...

ben yeni bi anne olarak benden bir kac tavsiye.

Body olarak en iyi yanlardada citcitlari olanlar:
http://www.petit-bateau.de/control/product/~category_id=SS_VETEMENTS_BE/~pcategory_id=BE_DEU/~product_id=60161

emzirme sütyeni yerine bustier cok daha iyi:

http://www.amazon.de/Medela-Schwangerschafts-Stillbustier-schwarz-Gr%C3%B6%C3%9Fe/dp/B000R6PYFI/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=baby&qid=1231504775&sr=8-3


bide bu en önemlisi uyku tulumu, gece üstü acildi derdi ortadan kalkiyor, 2-3 aylikken alismasi gerek sonra birdaha giymek istemiyorlar.


bide oyuncak alirken plastik yeri tahta ve kumas oyucaklari tercih etmek gerek. Hem daha saglikli hemde bebekler daha cok seviyor. Bu konuda HABA cok iyi.

Pijama olarak biz defneye mothercare den aldik, bastan asagiya citcitli olanlar bence o tür pijamalar cok rahat oluyor. Defne onlarla büyüyor.

Bide 100% pamuk olan tükürük bezleri. Büyüdükce dahada cok gerekiyor.

Pisik icin ise en iyisi cinko kremi ama sadece pisik oldugunda kullanmak gerek.

Bide bebekler dönenceyi cok seviyorlar. Ama pastel renkler yeri canli renkler secmek gerek.

Dahada yazardim ama defnos agliyor... :-)

kirazsevdasi dedi ki...

Özgürcüm listeyi update etmen çok iyi oldu valla ilaç gibi :)
Hımm demek body yetmiyor.
Defnenin annesi, size de tesekkurler.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

ben emzirme sütyenindense emzirme atletini çok kullandım. belim açılmadan sadece memeleri çıkarmak suretiyle besledim tunayı. hala da sütyen falan kullanmadan direkt atletle yaşıyorum

Ozgur dedi ki...

Sevgili Ayşe,
Yanlış yazmışım, park yatak değil de park oyun alanı olacaktı. Şimdi leksvik yatakta yatıyor odada. Ama gündüzleri gözümüzün önünde olsun istiyoruz. Şimdi ana kucağında mutlu uyuyor aslında. Bir arkadaşım park oyun alanına koyuyordu, mutlulardı. O nedenle...

Öperim teyzesi. Yıkandık bugün tertemiz olduk...

Ozgur dedi ki...

Yeliz'cim, önemli şeyleri baştan alın. İlk anda dışarı çıkılamıyor çünkü. Bugün bakiim 10 gün olmuş, hızlıca gidip bebek telsizini aldık, tırnak makasını, banyo süngerini filan aldık ama zor oldu. Zaten 2 saatte bir emzirmek gerekiyor. Emzirmek en az yarım saat. Kaldı 1.5 saat o arada gidip alıp gelmeli. Ya da bu işleri başkası yapmalı. Ama ben kontrol delisi olduğumdan (control freak da denebilir) bırakamıyorum çok. Heheh.

Yoksa alınır tabi gerektikçe. Telsiz hiç gerekmez gibi gelmişti. İçerde ben bağırınca bile duyulmuyormuş bizim evde nasıl bir ses yalıtımı varsa. Gerekti, aldık.
sevgiler...

hadi bakalım az kaldııı.

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler Defne'nin Annesi,
Daha kıdemli annelerimizin önerilerini değerlendirmek gerek!

Bizimkinin dönencesi var mesela henüz bir ilgi göstermedi. Parlak da renkleri ama küçüğüz daha sanırım.

Ozgur dedi ki...

Kiraz sevdası,
Sabırsızlanmaya başladım şimdiden. Gelsin yavrumun kuzenleri yavaş yavaş...:)
Body güzel bişi. Beli de örtüyor oh mis.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ben yılladır atlet giymem, fanila giymem, çorap giymem ekolü olduğum için sütyen daha uygun geldi. Ama dediğin çok mantıklı. Hele bu soğuklarda...

therru dedi ki...

özgürcüm öle güzel yazmışsın ki, daha anne olma planlarıma seneler varken bu yazını saklama gereği duydum. ilerde yine bloglar kapatılır falan, işime yarıyacağı zaman hemen ulaşabileyim :)
çok öpüyorum, sevgiler..