13 Oca 2009

Ama öğreniciiiiim....

Geçenlerde bir video geldi, "atom fiziğine de profesörlüğe de lanet olsun". Kadir İnanır'ın eski bir filminden. Atom fiziği çalışarak gün yüzü görmemiş Kadir amca, öğrenmeye karar verir.
-Neyi öğreneceksin abi?
-Kumarbazlığı, itliği, hergeleliği...

Dün gece kızı yatağında yatırdık. Uyudu üstelik. (Maaaaşaallahhh tüüü tüü tüü) Gece 2 kere ben kaldırdım. Artık süt zamanına göre ben de uyanıyorum, o da uyanıyor. Birbirimizin (daha çok biz onun) dilinden anlamaya başladık. Eskiden tek meme içerdik, şimdi çift istiyoruz. Yarım saat biri, yarım saat öbürü. Eğer ikinci memeyi almazsak ağlıyoruz, doymuyoruz. O kısmı anlaması zor gelmişti. Memeyi kendi bırakıyor tam boşalmadığı halde çünkü. Şu an düzenimiz şöyle. Süt saati gelsin. Eloş yataktan alınsın. Uyanması için altı açılsın, temizlensin. Ha bu arada, kızımız altı açılınca çişini ve kakasını yapmayı seviyor. Temiz yavru. Sonracığıma temizlendikten sonra meme gelsin. Birinci meme bitince uyuyoruz memede. Gazı çıkarılsın. Eğer çıkarsa ve hala uyuyorsa yatağa gitsin. Huzursuzlanırsa ve ağlarsa, meme aranır hareketlerini yaparsa öteki memeyi de veriyoruz. Bitince uyuyoruz, gazımızı çıkarıyoruz ve yatak.

Dün gece uyumuşum. Şu an cennette gibiyim. Hatta gidip biraz daha uyuyabilirim kızımla. Oh... Fazla oynamadığı için yatak kenarındaki bumperları kaldırdım, uyuduğum yerden gözgöze gelebiliyorum kızımla. Aslında koynuma alıp uyumak istiyorum da korkuyorum. Tehlikeli diye yapmıyorum.Ah gece uyuyabilmek gibisi var mı? Çok şükür bu günü de gördük:) Maşallah maşallah.

İşe dönmek istemiyorum sanırım. Bir yıl ücretsiz izin alayım kızımla oturayım diyorum. Ekonomik olarak zorlanacağız ama denenebilir. Öte yandan istiyorum ki güzel projeler gelsin önüme. Çatır çatır bitireyim. Yani herşeyi birden istiyorum. Bakalım. Evden çalışma ya da parttime ara çözüm olabilir. Bakıcı istemiyorum. Daha erken bunları düşünmeye belki. Şubat sonu yasal iznim bitecek. Ücretsiz iznin zamanına karar vermem gerek. Ah ah yavrumuzun daha 40ı çıkacak. Zaman çok hızlı ilerliyor. Her an büyüyor. Bakışları derinleşiyor.

Merak ediyorum, o büyüyünce bunları okuyacak mı? Ne düşünecek. O zaman blog diye birşey olacak mı? O zaman google olacak mı? Yirmi yıl sonrasını hayal etmek ne zor.

Göbüşümüz düştü 11 Ocakta. Nereye atsak?

14 yorum:

k.i.s.d. dedi ki...

Ahh mis kokulu tatlı Ela'yı usulcacık kokladım, öpmeye kıyılamayacak bebiş:) Bebek düzenine alışmak güzel bişey sanırım, öyle mi? Maşallah ikinize de.
Tracy Hogg'un kitabında memeden gelen sütün geçen her dakika içeriğinin farklılaştığını okumuştum. Başlangıçta daha yağlı, sonrasında daha bilmemneli... en sona da sulu kısım. Sanırım Ela sulu kısmı sevmiyor:) Yağlı sütleri içsin büyüsün tatlı Elacık.
İşe dönmek istemiyorsun, ben de işten ayrılıp geri dönmemek, başka bişeyler yapmak istiyorum. 4 senedir bilgi işlem dünyasındayım bu tempo, bu hız, bu bitirici rekabet öldürüyor. Ne yapacağımı bilemiyorum.
Senin için ve hepimiz için umarım en güzeli, en hayırlısı olur. İyimserlikten zarar geldiğini görmedim.
Sevgilerimle.

yeliz dedi ki...

o filmi hatırladım, hala da gülerim:)
düzen oturmaya başlıyor, ne güzel. okudukça benimki de bir an önce doğsa da büyüse triplerine giriyorum, sabırsızım:)
ben şimdi tırnaklarımı çıkarmış "hayır çalışacağım doğumdan sonra" numaraları yapıyorum ama bakalım velet gelince ne düşüneceğim?
benim için elayı koklar mısın, nasıl süt kokuyordur şimdi...

kuzunun annesi dedi ki...

Hayır hayır , tam tersi , önce sulu kısım sonradan yaglı besleyici kısım geliyormuş . O yüzden zırt-pırt meme degiştirme yerine tek memede 20 dak. ve üzeri kalması daha iyi . Sulu kısım tüketilirse , bebek daha cabuk acıkıp daha sık uyanıyomus. Anladıgım kadarıyla senin Eloşun olayı kapmış , iyi doyup iyi uyuyor . Ne güzel :))) Bugün sesin daha bir cıvıltılı geldi . Sevindim ...Dinlenmek iyi gelmiş olmalı Özgürcüm.

kirazsevdasi dedi ki...

Sen böyle güzel şeyler anlatınca, ne kolay, ne güzelmiş demek geldi içimden. Halbuki bu kıvama gelene kadar ne uykusuz geceler geçti degil mi...
Bende önce sulu, sonra krema kıvamli kısmı geliyor sutun diye biliyorum bu arada.
Ne çabuk geçiyor zaman :( Doğdu doğacak derken izin konuları bile düşünülmeye başlandı mı?

gay_yor dedi ki...

BLOGER DAHA DAHA DAHA GELİŞİR BENCE ELA DAHA ŞANSLI OLACAK İNTERNET NE KADAR GELİŞECEK BİZ BİLE İNANAMAYACAĞIZ..ÖPER MİSİN ONU BENİM YERİME.BİRDE KOKLA OLUR MU..

yok ki dedi ki...

ne neseli bir yazi!
geceleriniz bol uykulu gecsin hep. zihnin bedenin dinlenmisken mavilikler de azaliyor anlasilan. ailecek hepinize masallah.

ben kararliyim, bebek olunca fikrim degisir mi? sanmiyorum. hucre fizigi, profesorluge devam demek istiyorum :)

Ozgur dedi ki...

Sevgili k.i.s.d,
Bilişim dünyası diyince bir an acı acı duraladım. 10 yıldır bilişim dünyasında kapışmaktan, rekabetten ve hırstan yorgun düşmüş bir insanım. Normalde severim de hani nasıl desem böyle zor projeler olsun, büyük işler başaralım filan... Ama yorgunum. İnsanların tatsız kısımlarıyla, mühendis öküzlükleriyle, kadın düşmanı bilişim yeteneksizleriyle uğraşma fikri beni yoruyor. Belki belki evden çalışma imkanları açılır. Kısmet. Hepimiz için en hayırlısı olsun...

Süt konusunu doktora tekrar sordum, bir sonraki yazıda hemen yazdım, sevgiler...

Ozgur dedi ki...

Yeliz teyzesi,
Tam süt kokuyor. Misler gibi. Hepinizin yerine kokladım, saçlarından öptüm. Çalışma işi çok kişisel. Doğrusu yanlışı yok. Hayırlısı.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Kuzunun annesi,
Uykumuzu alınca, bir de kendimizi ifade edince keyfimiz yerine geldi biraz. Zaten maviler rüzgar gibi, esiyor, geçiyor...

Süt konusunda dediklerin doğruymuş. Kilo da almışız ohh maşallahh... Gelsin senin kuzu da gelsin. Yazın yazlığa gelirsek sizin oralara bile uğrarız belki, belli mi olur...

Ozgur dedi ki...

Sevgili kirazsevdası,
Esasen çok da olmadı uykusuz gece. Daha 13 günlüğüz teyzesi. Bir kısmı hastanede geçti, bir kısmı hasta. Anca kendimize geldik. İyiyiz maşallah. Nazar değmesin amanın!
Kolay kolay, sizinkiler de gelsin. Alışılıyor hemencecik. Annem birinciler ananın acemiliğini bildiklerinden daha uslu oluyor diyor. Bakalım.

Ozgur dedi ki...

Sevgili gay-yor,
Bakalım zaman neler gösterecek. Bir altavista vardı eskiden google yoktu. Göreceğiz dhaa neler çıkacak...

Ozgur dedi ki...

Sevgili yok ki,
Sen bırakma atom fiziğini:) Ben uğraşıyor olsam ben de bırakmam. Bu özel sektör, yöneticilik, bilişim, haksızlık, adaletsizlik, beceriksiz yöneticiler vs vs yordu beni... Çalışırsam Eloşa çok az enerjim kalacak gibi. Bakıcılarla yapamam gibi, özlerim gibi... Ne bileyim. En iyisi ufaklıları beklemek karar için.

kuzunun annesi dedi ki...

Aaa cok seviniriz , bizden biri gibi oldunuz valla . Eloş buluşması :))
Benimde karında kasılmalar- gerilmeler artmaya başladı artık , rahatsız ediyor . Neyseki az kaldı .
Öperiz Elacıgın minik göbüşünden annesi ...

Ozgur dedi ki...

kuzunun annesi, kısmet kısmet. Tanıştırsak ne güzel olur yavruları. Hadi bakalım seninki gelsin de bir hayırlısıyla. Yaza ne kaldı:)
Ahh ah...