19 Oca 2009

Hacı Şakir Matik Arçelik Çamaşır Makinesine Karşı

Bizimle aynı duruma düşmüş bir şikayet buldum. Bağlantı şurada:
"COLGATE Hacı Şakir Granül Matik Çamaşır Makinemi Bozdu "

Ne olur ne olmaz diye, şikayeti ben de buraya kopyalayayım. Birebir başımıza gelen aynı şey olduğu için isabet olur.
Buyrunuz...

"Saf ve doğal ı. Kalite beyaz sabun olduğu için narin çamaşırlarımı yıkamak üzere tercih ettiğim Hacı Şakir markası altında satışa sunulan Granül Matik beyaz sabun, Arçelik marka tds tds m* 3650 sj model çamaşır makinemde beklenmeyen değişikliklere yol açtı.

Daha doğrusu açmış, zira bu arızaların sebebinin söz konusu sabun olduğunu bugün evime gelen Arçelik yetkili servisinden öğrenmiş bulunuyorum. Karşılaştığım arızalar şunlardır:

Makine aldığı suyu boşaltmıyordu, deterjan gözünden su almamaya başlamıştı, hangi program ayarlanırsa ayarlansın, sadece tamburu döndürüyordu (örneğin sıkma işlemini dahi programlasanız bu işlemi gerçekleştirmiyordu).

Program süresini belirten göstergede herhangi bir değişiklik olmuyordu (örneğin ayarladığınız program 2 saat 13 dakikalık bir program ise, makine 1 saatini tamamlamış olsa bile gösterge hala 2 saat 13 dakikayı gösteriyordu.)

Tüm bu sebeplerden ötürü makinemin elektronik beyninde bir sorun olduğu ve üzerindeki yazılımın yeniden yüklenmesi gerektiği düşüncesi ile yetkili servisi aradım.

Ancak servis, çamaşır makinesinin altındaki gider borusunu açarak bana içeride topaklanan sabunları gösterdi ve bir daha kesinlikle granül sabun kullanmamam gerektiği, bu tür sabunların makine içinde erimeden direk aşağıya indiği, çamur kıvamını alarak birçok arızaya yol açtığı bilgilerini verdi.

Bu aşamada sizlere sormak isterim. Üzerinde matik yazan bir sabunu siz olsanız güvenerek alıp kullanmaz mıydınız? Markası ne olursa olsun, ben bundan sonra kullanmayacağım.

Ancak, hem diğer tüketicileri uyarmak hem de ilgili firmayı bu vesile ile söz konusu ürünlerini kontrole ve geliştirmeye davet etmek istiyorum. Aksi taktirde ciddi tüketici şikayetleri ile karşılaşacaklardır. ^^
Kaynak: Şikayet Var"


Bizim başımıza gelen de budur. Bunun üzerine araştırmaları derinleştirince şunu öğrendim. Bu sabunlar 30 derecede çözünmüyor, top top kalıyorlarmış. Aşağıdaki gideri açarak, filtre temizleme işini yapmıştık zaten. Ancak uğraştıkça top top düşen sabunlara şahit olduk. Bunun üzerine bir kaç defadır su kaynatıp çamaşır makinasına koyuyorum. Sadece pompa ile çalıştırıyorum. Bu şekilde su sorunsuzca gitmeye başladı. Başlarda sabun topakları düştü ama sanki şu anda düzeldi gibi. Birazda 90 derecede çamaşır yıkayacağım, bakalım. Eğer su boşaltmasında sorun olmazsa düzelmiştir diyeceğim. Servisi çağırmadım. Geçmezse çağıracağım. (Ben mühendis değil teknik kadın olmalıymışım. Çocukken teybi bozup tamir ederdim, hey gidi.)

Bundan sonra ne olacak bilmiyorum...
Elde başedilir mi? Aslında minicikler, belki denenebilir?? 120 milyona küçük çamaşır makinaları var. Alıp da kullanan var mı? Pratik mi? Belki öyle bir şey alınabilir... Bilemedim. Ya da omo baby matik kullanıp, onun çamaşır makinasıyla iyi geçinmesini umabiliriz.

Gelişmeleri yazarım.

11 yorum:

Ayse dedi ki...

30 derecede cozulmedigini soylemissin. Ne kadar sicak suda cozundugunu soyluyormu kutunun uzerinde? mesela 60 derece yeterli mi?
gerci ona da elektrik mi dayanir??

elde bas edemezsiniz gibi geliyor ya- yazik ellerinize...
cok sevgiler.

Ozgur dedi ki...

30 derecede çözülmediği kutuda yazmıyor. İnternette ararken öyle yorumlar gördüm de bu sonuca vardım. Kaç derece çözülür bilmiyorum. Ama zaten bir mantık hatası var değil mi? Elde kaç derecede yıkanıyor ki çamaşır? 40 derecede mi?
Bebişin kıyafetleri hep max 40 derecede yıkanamız için.

Bilmiyorum ki.

Ozgur dedi ki...

100 derecede çözülüyor:)

Ayse dedi ki...

yok artik- 100 derece mi? insaf... tabii- hemen ceker- ben 60ta yikayinca bile yamuluyor sekilleri- allah bilir 100 derece ne yapar.. ayrica 100 derece diye bir ayar var mi c.makinasinda? ya da 100den daha fazla?

elde kac derece oluyor bilmiyorum? benim el yikama ayarim "elim yanmasin, cok da soguk olmasin". zaten bi tek kazaklari elde yikiyorum...

Ozgur dedi ki...

Ayşe'cim, ben su kaynatıp kaynatıp koydum çamaşır makinesine böylece eridi sabunlar. O nedenle 100 derece dedim:) Yoksa yok 100 derece seçeneği. Heme elektiriğe, hem doğaya yazık. 90 derece var en fazla.

El ısımız 37 derece filan oradan hesapla en fazla 45 derece olabilir diye tahmin yürütüyorum.

Bakalım. Umarım düzelmiştir makine.

Anne ve Bebisi dedi ki...

Burada non bio denilen deterjanlar kullaniliyor bebekler ve hassas tenler icin. Bilmiyorum oyle bir secenek var mi?

Ayse dedi ki...

hehe- anladim.. ay komik oldu boyle...

cok gecmis olsun- aslinda belki duzelse bile servisi arayip sorabilirsin, boyle boyle oldu diye. belki rutin bir cevaplari vardir?

esra'nin dedigi gibi burda bio-friendly deterjanlari var- turkiyede var mi oyle boyasiz kokusuz?

ertu dedi ki...

özgür merhaba
bu deterjanlar için bir önerim var sana. ben omo baby kullanıyorum ama yumuşatıcı gözüne evde yaptığım elma sirkesinden koyuyorum. elma sirkesi kimyasal artıklarının birkısmını en azından nötrlüyor. ve mikropları öldürüyor. bu konuda hiç bilgin yoksa bugday.org sitesini ziyaret etmeni öneririm. gerçi doğayı korumak adına deterjanları çok dikkatli kullanmak lazım. o sitedede deterjan yerine çamaşır sodası öneriliyor ama ben deneyemedim hiç. elma sirkesi gerçekten yumuşacık yapıyor, deterjan kalıntılarını temizliyor ve koku falanda kalmıyor çamaşırlarda.
aynı uygulamayı bulaşık makinesindede yapıyorum. onunda parlatıcı gözüne elma sirkesi koyuyorum.:)) deterjan artıkları gidiyor ve bardaklar inanılmaz güzel oluyor.
bu arada çevreyi korumak adına çamaşır makinasını asla 30 derecenin üzerinde çalıştırmam.;)
hem çevre duyarlılığı hem bebeklerimizi kanserojen kimyasallardan korumak adına kesinlikle tavsiye ederim.:)

sevgiler..
tuba
ertunungunlugu.blogcu.com

Ozgur dedi ki...

Bio friendly sorarız. (Gerçi ben standlarda deterjan tanıtımı yapan kadınlardan çok korkuyorum. Neee beyazları ayrı deterjanlaa yıkamıyor musunuzz diye üstüne yürüyebiliyorlar insanın:)))

İlk olarak omo baby, makul geldi. Pediatristler de onaylamış filan:P

Saolun çok Anne ve Bebişi ve Ayşe:=)

Sevgili Ertu,

Normal koşullarda ben bizim çamaşırları soğuk yıkıyorum. Bebiş olunca 30 derecede yıkadık. Bakalım. Sırf sabun erisin diye daha yüksek sıcaklıkta yıkamak mantıklı değil. Bu arada aklıma gelmişken eğer alerjiniz varsa (benim var) çarşafları 60da yıkamak gerekiyor ki küçük canlılar ölsün. Benim evde alerjime rağmen kedim de olduğu için tutarsız bir hareket oluyordu:) (Hamile olunca kedinin gitmesi gerekti.)

bugday.org a bakayım. Elma sirkesini de araştırayım. Bugün sabun mevzuunu araştırırken çok ilginç yıkama önerilerine rast geldim. Bir çare bulmalı. Bu arada elma sirkesini evde mi yapıyorsunz??

ertu dedi ki...

özgür merhaba
evet evde yapıyorum elma sirkesini.
internette elmalardan yapılan tarifler var ama ben daha çok artıkları değerlendiriyorum.:))
temiz bir şekilde soyduğum elma kabuklarını ve elmanın ortasındaki çekirdekli kısmını, cam şişeye koyup, üzerinede su koyuyorum. ışık almayan serin bir yere bırakıyorum... 15-20 günde tortulanıyor. zaten kapağını açınca sirke kokusundan anlarsın olduğunu.:))
tortusundan ayırmak için, temiz tülbentle süzdürüyorum..
umarım işine yarar.
bu arada buğday orgda ev yapımı deterjan tarifleride var.. çoğunu kullanıyorum,kimyasallardan, onların kokularından bebekleri korumak için ii alternatifler var orada.

sewouv dedi ki...

30 derece de çözündüğü yazıyor ambalajda. Ama hikaye benim makinede de aynısı oldu. Sorunu kendim hallettim. Bu yazıyı yazan arkadaşın şikayetleri ile aynı şikayetlerim. Ama çözdüm. Az daha servis çağırıyordum. İşe yaramaz bu deterjan. Almayın. Maceraya gerek yok.