21 Oca 2009

Kitaplarımız

Kendimize geldik de kitap okumaya başladık. İdefixden söylemiştim kitapları, dün geldiler. Hemen "Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler(Baby Whisperer)"dan başladık.

Önce listemi yazayım.

Çocuk Ruh Sağlığı Çocuğun Kişilik Gelişimi, Yetiştirilmesi ve Ruhsal Sorunları
Atalay Yörükoğlu
Özgür Yayınları

Anne İş'te
Sabiha Paktuna Keskin
Boyut Yayın Grubu

Çocuklarla Doğru İletişim
Sabiha Paktuna Keskin
Boyut Yayın Grubu

Her Çocuk Farklı Düşünür
Lanna Nakone
Yakamoz Yayınevi

Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir?
Tim Seldin
Kaknüs Yayınları

Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
Tracy Hogg , Melinda Blau
Gün Yayıncılık
Dün Tracy Hogg'un kitabından başladım okumaya. Son derece ilginç bir kitap. Hımm bunu daha detaylı anlatmam lazım. Hem soracaklarım da var. Şu anda Ela uyuyor, uykusunda dinlemesi için hamileyken bol bol dinlediğim şarkılardan "Chinese Bamboo Flute Music - Spring In The Tibetan Grasssland" çalıyorum. Dediğim gibi anca kendimize geldik de müzik dinlemek, kitap okumak gibi zihinsel faliyetlerimize sıra geldi. Sorun şu ki bu müzik cidden rahatlatıcı üçüncü dakikada gözlerim kapanmaya başlıyor. Az uyuyorum diye endişeleniyorum, ben hemen gidip yatayım. Fırsat bu fırsat.

Geceleri on kaplan gücündeyim. Saat 5 emzirme nöbetinde canavar gibiyim. Saat 7:30da iyiyim ama 9 ve 11 de annem olmasa ne yaparım bilmiyorum. Bi de iki meme birden içiyoruz. Biri kırk, biri otuz dakika olur sırasında. (Her zaman değil, ortalama 25er dakika. ) Neyse bunu bir sonraki postta detaylandırırırm. Ben sabah uykusundayken anneanneyle aşk yaşıyorlar. Şarkılar, türküler, binlerce oyun. En canlı olduğu anlarda anne uykuda. Allah'tan akıllı, sevgi dolu, entellektüel bir anneannemiz var da kızımızla türlü oyunlar oynuyor. (Hem referansları da iyi (ben ve kardeşim:) ehem ehem.:) ) Öğleden sonraları da biz şarkılar söylüyoruz. Onu da anlatırım. Arkadaşım Eşek var mesela sevdiğimiz.

Özlem'in Nil'i geldi.
Dualarımız Kuzunun annesiyle. Şu saatlerde dünyaya yeni bir Ela gelmiş olmalı. Hoşgelmiş.

Kitapta diyor ki iyi anne baba olmanın sırrı sabır ve bilinç.
Mavvvvvv. (Esneme efekti.) İyi uykular yenidoğan annesi.

4 yorum:

Ozlem dedi ki...

Tracy Hoggs'un kitabindaki çizelgeyi 40 günlük olacak şekilde çıkarttım, spirallettim:) Şimdi kaka-mama olaylarını not ediyoruz. Gerçekten bebeği tanıma açısından çok faydalı ama diğer kısımlara henüz geçemedim!:)
Öpüyoruz Ela'yı kocaman!

Ayse dedi ki...

ee sesiniz solugunuz cikmadi, iyi misiniz?
cok sevgiler..

Ozgur dedi ki...

Selam Özlem
Biz doğduğundan beri sürekli hangi memeden ne kadar emdik, çiş ne zaman, kaka ne zaman tutuyoruz. Çok faydasını gördük. Ben henüz kitabı okumamıştım. Okuyunca çok memnun oldum. Kayıt tutmak çok faydalı. Bir projeci olarak söyleyebilirim ki insan trendleri de, rutinleri de görüyor:)))

Kolay gelsin!

özgüranne

Ozgur dedi ki...

Sevgili Ayşe,
İyiyiz. Biraz yorulduk son zamanlarda, gelip de yazamadık. İyiyiz maşallah. Rutinimizi oturtmaya çalışıyoruz. Ben de kesintili uyumaya adapte olmaya çalışıyorum.
Sizin oralar nasıl oldu, bakiyim hemen bloguna...

Öperim çoook.