19 Oca 2009

Yorgunluk ve Çamaşır ve Hacı Şakir

Ela'nın misafirleri bol. Hem blog arkadaşlarımızdan gelenler var, hem eski okul arkadaşlarımız, akrabalarımız... Bu hafta sonu misafirimiz boldu. Ela'nın böylesine sevgiyle çevrilmesi hoşuma gidiyor. Ancak koşturmacaya bozulan bir de çamaşır makinası eklendi. Evcek helak olduk.

Bilmeyenlere duyuralım. Aldığımız Hacı Şakir matik toz sabun, çamaşır makinesinin içinde birikmiş ve filtreyi tıkamış. Dün akşam annem Ela'nın kıyafetlerini koyuyor yıkansın diye. Bir türlü sıkmaya geçmiyor. Suyunu boşaltmıyor. Bütün gün gittik, geldik, uğraştık. Genelde bu tarz işlerle ben ilgilenirim, ama yavru kucakta olunca biraz uzaktan şöyle yapın böyle yapın diyerek, hem işi götüremedim, hem de herkesi biraz sinir etmiş oldum. Kendim hakkıyla ilgilenemeyince de ayrıca sinir oldum. Eğilip kalkamamak çok fena. Bir de neden nedir, düşün de düşün. İnternette küçük bir araştırma sonucu söyledi. Üzerinde matik yazmasına aldırmamak gerekiyormuş. Sabun tozu erimiyor. Birikiyor ve tıkıyor filtreleri. Arçelik çamaşır makinemiz oynamıyorum çekti. Annem çamaşırları elde duruladı. Yetmezmiş gibi içindeki sular filtreyi boşaltırken banyoya aktı. Bir dolu su. Onları sildi, sildi. Akşam gelecekler var bir yandan. İşi yapan annem, yorulan ben. Annem de çok yoruldu. Bugün gerçekten zor bir gün oldu. İşin kötüsü makine düzelmiş değil. Yarın ya biraz daha uğraşacağız ya da servis çağıracağız. Nedir bu bendeki tamir merakı onu da bilmiyorum. Önce bir inatlaşmadan rahat edemiyorum.

Eski arkadaşlarımız geldi. Sohbetler... Birinin daha bebeği olacak. Biz artık veteran olduk. Tecrübeli olduk. Bu satırları Ela'nın meme saatini beklerken yazıyorum. 15 dakikası var. Uyuyamadım, kalktım.

Çamaşır işini bundan böyle ne yaparız bilemiyorum. Belki omo baby kullanabiliriz hacı şakir yerine. Ya da bebek için küçük bir makina mı almalı. Elde mi yıkamalı. Bilmiyorum.

Yarın ola, hayrola!

Bugün bir iş de yapmadan taş taşımış kadar yorgunum. Emzirme 500 kalori götürüyormuş. Bir saat tempolu yüzmeye eşitmiş. Bir saat tempolu yüzmüş kadar yoruluyor muymuşuz peki?

6 yorum:

Ayse dedi ki...

oofff- cok gecmis olssun yaa... kelek atmis Haci Sakir size... turkiye'de kokusuz boyasiz deterjan var mi, omo bebek oyle birsey mi? sampuan cok mu kopurur?

cok sevgiler.

kirazsevdasi dedi ki...

aaa ne kötü olmuş Özgürcüm, geçmiş olsun.
benim de kulagıma küpe olsun bu Hacı Şakir mevzuu...

yeliz dedi ki...

çok geçmiş olsun. Ama elle yıkamakla başa çıkmaz ki. servisten gelenler bence size bir öneride bulunsun, hatta bize de haber verirsen çok seviniriz:) kolaylıklar dilerim, hem annene hem sana

Ozgur dedi ki...

Ayşe'cim tam bilemiyorum omo baby nasıl bir şey. Biz bir de organik sabun tozu almıştık ama sonra kullanmadık. Kafam çokkk karıştı. Sağlık bakanlığı ve Türk pediatri derneği onaylamış. Belki daha da iyidir sabun tozundan...

Ozgur dedi ki...

Kiraz sevdası, aman diyim.
Belki bizim arçelikte sorun vardır. Pek çok kişi otomatik makineden kullanıyor sanırım hacı şakir...

Ozgur dedi ki...

Yelizcim, çözüm bulur bulmaz yazıcam hemen...