8 Şub 2009

Bilmiyorum Ne Haldeyim, Gidiyorum Gunduz Gece...

Ayşe sormuş ne oldunuz diye, yanıtlamamak olmaz.

İyi diyelim, iyi olalım. Ağlamalarımız var. Süt iki saatte bire iniyor gündüzleri. O öyle istiyor, ama acaba çok mu içiyor, az mı emin olamıyorum. Okuduğum bir kitapta keşke memelerde benzin istayonları gibi bir gösterge olsaydı diyor, hak veriyorum. Akşamları Baby whisperer tadında mama yüklemesi yapıyorum. O iyi oluyor. Bebiş büyüyor. Kırkı çıkıyor. Benim doktor kontrol vaktim geldi. Bir sorun çıkmazsa normal bir insan olarak hissedeceğim kendimi.

Oniki kilo vermiştim ilk ayda. O günden beri verdim mi bilmiyorum ama kendini dev gibi ve şekilsiz hissediyorum. Dışarı hava almaya çıksak, koştur koştur geri dönüyoruz. ki yavru acıkmış ve ağlıyor oluyor. Zinco veriyoruz, sanki gaza biraz iyi geldi gibi? Ama emin değilim. Anne olmak sürekli endişe mi demek? Normalde ben nasıl da kendine güvenli, sakin bir insanım oysa. Akıl sağlığım iyi değil gibi geliyor bazen. Ya normali bu, ya ben oynatıyorum yavaş yavaş.

Öte yandan bakışlar, gülüşler inanılmaz. Kocaman bir insan gibi derin derin bakıyor bazen. Sanki dünyayı çok iyi biliyor, sanki inanılmaz bir bilgi ve bilgelikle doğmuş. Anlamlı anlamlı bakıyor. Gözlerimiz dalıp gidiyor. Bitanecik. Ninni konusunda kendimi aştım. Sürekli orjinal sözler buluyorum söylerken (öbür türlü canım sıkılıyor) Geçen kırmızı başlıklı kızı anlattım, babası sonunu sevmedi. (Kurtun karını yarıp taş dolduruyorlar, o da su içerken kuyuya düşüp ölüyor) Çok vahşi geldi, böyle anlatmayalım dedi:)

Annem gidiyor yarın. Kayınvalide gelicek, on gün kalıcak. Sonra başbaşa olacağız. Tek başına başaranlarla gurur duyuyorum. Sabahları annem alıyor Ela'yı bir süre ve ben uyuyorum. O sabah uykusu olmadan (o 1.5 saat yok mu...) kendime gelemiyorum. Bakalım. Belki de gelirim. Yorgunluk kötü, çünkü insan daha stresli oluyor. Yavru onu hissedince daha huzursuz oluyor. Belki kendimi sakinleştirmem için bana da bir emzik lazım? Asıl mesele bu önce sen sakin ve huzurlu olacaksın ki bebiş de olsun. Tekrar yoga yapabilsem... Yarın doktora sorayım. Zihin sakinliği çok önemli.

Bizim kediloşumuz vardı, ben hamile kalınca bir arkadaşımızın yanına çıktı kedimiz. Benim de eşimin de alerjisi var, buna rağmen ondan ayrı kalmamıştık. Ama bebiş olunca işler değişti. Umarım kızımda alerji olmaz ama risk yüksek. Kediloş gitti. Bazen kucağıma yatardı okşardım, eğer dikkatim bir an dağılsa trip atardı kedi. İnsanın yavrusu olunca çooook daha başka. Hiç dikkatin dağılmayacak, hep onda olacak aklın, fikrin ruhun. Hep güleceksin, hep rahat olacaksın...

Bugün bir arkadaş geldi ziyarete, ya merak etme bir yirmi yıla rahatlarsınız dedi, güldük.

Dünyalar tatlısı. Her geçen günle insan daha da bağlanıyor ve içindeki sevgi miktarına inanamıyor. Anne olmak başka bir şeymiş. Tarifi imkansız. Allah tüm dileyenlere tattırsın, hayırlısıyla...

Sevgiler

8 yorum:

Ayse dedi ki...

son duaya amin diyelim... neyse you don't sound that bad... dusun ya. daha 40 oldu yavrus dogali, sudan cikmis balik gibi... ancak alisacak dunyaya, sizlere. siz de ona tabii... sanirim bu 1-2 boyle gidiyor, sonra baska seyler, disler falan devreye giriyor, ama en azindan derdini anliyor oluyorsun... :) (ne kaddar bilge konustum yaa)...

Annene iyi yolculuklar diliyorum simdiden... Kayinvaliden gelip gidinceye kadar kiz da ele avuca gelir iyice. sonra da havalar acar... :) siz de gezersiniz ana kiz. (sonra ben gelirim, beraber gezeriz.) :)

Ozgur dedi ki...

Ah ah sen gel ne gezeriz, iyice büyümüş oluruz. Ohh.

Kolik değiliz sanırım. Ama fazlaca ağlıyoruz. (Genelde de öyle galiba, normal ağlaması sorun değil de, o ağlamanın bir türü var, insan çok çaresiz hissediyor.) Hala şaşkaloz bir durumdayım. Öğleden sonraları korkuyorum bugün nasıl geçecek diye. Ağlamayı seviyoruz diyelim.

Onun dışında büyüyoruz, alışıyoruz. Biz ona, o bize. Biraz huy suy öğreniyoruz karşılıklı.

Aklıma bir fıkra geldi. Yeni mezun çocuk bir falcıya gitmiş, falcıya sormuş, nasıl olacak iş hayatı. Falcı demiş ki, "İlk on yıl çok zorlanacaksın" Çocuk sevinmiş, "ya sonra??" Falcı: "Sonra alışıyorsun"

sevgiler, öpücükler!

Defnenin Annesi dedi ki...

Anne olmak dünyaya baska gözlerle bakmak bence. Hayatin anlamini daha önce bulamadiysan simdi bulmus olmalisin. O minik ellerde saskin saskin bakan gözlerde. Bide kahkaha atmaya basladigindan, iste gercek mutluluk bu diyorsun...

kirazsevdasi dedi ki...

en zor zamanları bu zamanlar heralde anne içinde bebek içinde...
10 gün sonra yalnızlık diyorsun Özgürcügüm, muhtemelen ben de en fazla bir ay yanımda birileriyle kalıcam, sonra ver elini oglumla basbasa gunler.
Başıma gelince fikrim değişir mi garanti edemem ama, yalnız kalmak uyum sürecini de, düzen oturtmayı da daha çabuklaştıracak gibi bir his oluyor içimde. Belki de ben eevimde, mutfagımda öyle başka düzenler, başka yöntemler sevmediğimdendir bilemiyorum.
Ha bir de bir arkadaşım (2 cocuk sahibi) demişti ki; en zor bölümde, doğumda oglunla yalnız olacak, o kısmı yalnız gecireceksin, daha zoru yok demişti, doğru mu bilmiyorum ama inanmak istiyorum.
20 yıla rahatlama kısmı beni de çok rahatlattı :) :)
Sevgiler.

Ozgur dedi ki...

Defnenin annesi,
Hayatin anlamini mi buldum, dunyanin sirrina mi erdim bilmiyorum. Bakiyorum, bakiyorum icim eriyor. Boyle bir sevmek gorulmemistir. O minik parmaklar, o minik burun. Dunyaya bakisim tamamen degisti. Hem kendime guvenim tamamen kayboldu, hem de artti. Ben de anlamadim. Zaman ilerledikce yazarim daha fazla. Ahh kahkaha gunleri gelsin. Oyle minik ki teyzesi ahh. Masallah.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Kiraz Sevdasi,
Vallahi dogrusu nedir bilmiyorum. Tek bildigim rahata cok fena alisiliyor. Annem burdayken oyle cok sorumluluk aldi ki, gider gitmez ne yapacagimi sasirdim. Mutfaga girdim acemi. Camasira baktim acemi. Elosu tutusum bile bir acemiymis gibi geldi. Hamileyken oysa nasil cabbar ceval biseydim. Hani hem cok rahat ediyorsun, inanilmaz bir destek. Ama sonra biraz sudan cikmis balik olunuyor. Hangisi dogru bilemiyorum.Ki benim oyle kendi mutfak duzenim filan pek yoktur, iddasizimdir bu konularda.

Onemli olan Ela iyi olsun. Ilgi sevgi alsin. Iyi bakilsin... Ne bileyim...

Sevgiler canim.

Adsız dedi ki...

KADIN ZAYIFTIR, AMA ANNE KUVVETLİDİR.

Bu kadar güzel bir yavruyu dünyaya getirmeyi başaran Özgür Anne bebişini de en iyi şekilde yetiştirecektir, eminim bundan. En zor kısmı bitti, bundan sonrası çerez tadında. Bir gülücük sonsuz enerji kaynağı... Anneye bakan sevgi dolu gözler, saflık ve masumiyet... Bir ömre bedel değil mi?

Hem anneanne temelli gitmedi ya! Gel diyince koşa koşa gelir merak etme sen. Her şey çok güzel olacak.

Sen tanıdığım en güzel,en iyi,en bilinçli annesin. Yavruşla birlikte mutluluğunuzun tadını çıkarın. Mutluluk hep yanınızda olsun. Analı babalı büyüsün Ela Bebek... Sağlıklı olsun...

O, böyle anne-babası olduğu için, sevenleri çok olduğu için şanslı bir yavru. Güle oynaya büyütün.

Sevgiler...

Fidanihal

Ozgur dedi ki...

Sevgili Fidanihal,
Kadın da güçlüdür, anne de. İki anne daha güçlüdür, annane en güçlüdür... Biliyorum gelecek. Ama işte insan özlüyor. Hem ağlarım hem giderim gibi bişey. Hem hep beraber olalım, hem de herkesin yeri yurdu var durumları.
Hayırlısıyla güzel güzel büyüsün Eloşumuz.Sağlıkla, sevgiyle, güzellikle büyüsün yavrum.