1 Şub 2009

Doktor Kontrolü... 31 Ocak 2009... Resmen Bir Ay Yahu...

Bugün doktora gittik. Çok şükür, iyiyiz. Aldığım bütün notlara (hıçkırık, hapşırık, yeşil kaka vs) normal normal dedi doktorumuz. Bir de kalça ultrasonu çektiler. Gerekli midir, şart mıdır bilemedik. Aşısını yaptırdık.

Büyümüşüz, 4450 gr, 54.5 cm olmuşuz. Maşallah maşallah. Genç kız olduk artık canım:)
Bundan böyle acıktığında besleyecekmişiz. Gece uyandırmayacakmışız. (Ama bilemiyorum, normalde 11 gibi yerdik, bugun atladık. Çünkü uyanmadık. Şimdi sabah 5e kadar uyursa beslemeyecek miyim? Kafam karışık...)

Bugün süt sağdım pompayla ve dolaba koydum. Biberonu bir deneyeceğiz bakalım alacak mı? Memem ağrıdığı için pompa yaptım. Biberonu da denemiş oluruz dedim. Eğer tek bir öğünü biberonla anneanne ya da baba verebilirse ben de kesintisiz (görece kesintisiz) uyuyup gün boyu daha aktif, dinamik ve heyecanlı olabilirim belki. Bakalım, emzikle çok şansımız iyi gitmedi. Anne memesini taklit eden biberonla nasıl olacak göreceğiz.

Emzik konusu enteresan. Ben çok taraftarı değildim de yavruda inanılmaz bir emme içgüdüsü olunca mecbur kaldık. Aventten almıştım ben bi tane ne olur ne olmaz diye. Sanıyorum ki emziği ağzına vereceğim ve mucizevi bir şekilde emecek, rahatlayacak... Nerdeee... Siz beni ne sanıyorsunuz kuzum bakışlarıyla ne kadar verdiysem tükürdü. Sinirlendi. Annem verdi. Yok, nefret etti çocuk. Ama parmaklarını, benim parmaklarımı, ellerini emip duruyor, olacak gibi değil. Atladık gittik 3 farklı marka emzik aldık. Chicconunki favori, diğerlerinin yüzüne bile bakmadı. Ona da tavır, "maaaağdem bu kadar ısrar ediyorsunuz bi beş on dakika denerim tamam" tavrı. İşimiz iş. Ama serçe parmak gibisi yok. "Annemin serçe parmağı olsun her zaman emerim, mis gibiii"

Bakalım. Uyku yetmiyor bir türlü. Uykusuzluktan ölüyorsun, e uyudu yavru sen de yat diyorsun kendine. Bu defa da uykusuzluktan uyuyamıyorsun. Ama tabi, öyle bir mutluluk ki uyku muyku hikaye. Bir de gerçekten anne olunca anladığın şeyler var. Bir çocuk anne babasını çok sevebilir, çok bağlı, çok yakın olabilir. Ama anne, baba olup da çocuğu sevmek tarifi imkansız, farklı bir duyguymuş. Bunu anlatmak mümkün değil. Bilmeyene anlatamazsın, bilen de biliyordur zaten durumlarından. Başka bir sevmek buymuş.


İçinde kavga eden senler bir bir barışıyor
Ömrüne senden de önemli birşey karışıyor
Daha dün bebektin bir tanem
Kendini her şey sanıyordun
Ve bir anda...

Bir başka aşkla alev alev tutuşup da birden
Yeni baştan oldun...
Bir başka aşkla alev alev tutuşup da birden
Yeni baştan oldun...

Sezen Aksu
Söz: Aysel Gürel Müzik Onno Tunç

11 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Hadi gozunuz aydin, hep boyle guzel ve kolay gecer tum kontroleriniz insallah.

Anne ve Bebisi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ayse dedi ki...

ooohhh. masallah Elacigima. Koccaman kiz olmus!! :)

uykusuzluk isine ne desem bilmiyorum. cok uzun bir jetlag geciriyorsun gibi dimi? yorgunluktan icin kiriliyor ama uyuyamiyorsun!

emzik vermek sart miymis? yani sirf emmek istiyor diye mi veriyorsunuz? yoksa doktor mu soyledi? anne memesini taklit eden emzik yok muymus?

amma cok soru sordummm... cok sevgiler!

yeliz dedi ki...

maşşalh herşey iyi görünüyor. emzik damak gelişimi için iyidir diye duymuştum. şimdi uğraşıyorsun vermeye sonra bıraktırmak da zor oluyormuş ama:)

kirazsevdasi dedi ki...

Ohh ne güzel, ne büyümüş Elacık :)
Biberon ile verilen sute verecegi tepkiyi merakla bekliyorum.
Benim de gece biberonla babası / babannesi / ananesi tarafindan biberonla beslenmesi, benim de uyumam gibi hayallerim var da :)

Ozgur dedi ki...

Sevgili Anne ve Bebisi,
Cok tesekkur ederiz! Amin, amin!

Ozgur dedi ki...

Ayse'cigim,
Uykusuzluk jetlag evet tam. Uyku kafasina gore takiliyor. Hukmedemiyorsun.

Emzik sart degil tabi. Ancak emme icgudusu cok guclu yavrunun. 50 dakika tek memeyi emmek istiyor. Meme aciyor sonra. Emzik hem sakinlestiriyor biraz, hem de arzusunu tatmin etmis oluyor. Vermezsem ben emzik oluyorum. (Diplomali emzik) Benim mememe benziyor chicco biraz. Ama biberon farkli. Biberon ve meme arasinda akis bakimindan mekanik fark varmis. Anne memesini taklik eden biberon anne memesi mekaniginde.

Operim canimmm

Ozgur dedi ki...

Yeliz'cim,
Emzigi birakiyorlarmis, parmagi birakmiyorlarmis. 3. ayda emzik isinin bitmesi gerekiyor. Bakalim canim...

Ozgur dedi ki...

Sevgili kiraz sevdasi,
Dun gece verdi anneannesi. Once itiraz etti, sonra icti bi guzel. Favorisi degil ama neticede beslendi yavru. Bakalim nasil olacak...

Yeniay dedi ki...

Özgür annenin Ela bebeği 1 aylık olmuş da büyümüş maşallah, daha nice aylara ve yıllara mutlulukla beraber adımlar atılması dileğiyle öpücükler...

Ozgur dedi ki...

Çok teşekkür ederiz Yeniay Teyzemiz. Büyüdü büyüdü, kocaman oldu:)