28 Şub 2009

Ikinci Ay Doktor Kontrolumuz...

Zaman nasıl da çabuk geçiyor...

kilo: 5200
boy: 57 cm 2.5 cm uzamışız.

Karma aşımızı ve rotavirüs aşımızı olduk. Doktor teyzeyi hiç üzmedik. Aşımızı olurken azıcıcık ağladık ve sustuk hemen. Hemşire abla bile şaşırdı. Kahraman bir çocuk Eloşumuz. Miniğimiz.

Bir macera yaşadık zaten. Bizim kız dün 18 gibi emdi, sonra uyudu. Gece genelde 1de uyanırdı. Bir uyandım saat sabah 5:15. Kalktım emzirdim. Doktor randevumuz da 9:15de. Emdi, gazı çıktı. Uyudu, uyandı derken, ben babaya teslim ettim ve biraz daha uyudum. Bizim kız uyumuş, baba uyumuş, anne uyumuş. Saati kurmuştum, baba "Allah Allah tatil günü neden çaldı ki bu" diyip uyumuş. Küçük teyze geldi 8:15 saat. Bir telaş fırladık. Hadi biz neyse de, Ela'dan beklemezdim şahsen. Giyindik kuşandık, derken... Teyzesi Ela'nın altını açarken hem çiş, hem kaka. Haydi kıyafetleri değiştir, oto koltuğuna kurul. Koştur, koştur yetiştik.

Kızımın fıstık teyzesi park ederken, biz Eloş'u kapıp doktora gittik. O daha sonra geldi. Bizi beklerken çocuk sahibi olmak istemeyenleri buraya getirmeli diye düşünmüş. Boy boy çocuklar, anneleri. Hepsi birbirinden sevimli küçüklerin.

Rotavirüs aşısı konusunda çok ortadaydık. Nihayetinde yaptırdık ama umarım iyi yapmışızdır. Bu hafta içi sağlık ocağına gidip verem aşısı da yaptıracağız. Doktor ateş düşürücü vermişti önlem olarak, onu verdik kıza. Yani ilk kez ilaç vermiş olduk böylece. Gaz için Zinco içiyoruz. Tamamen bitkisel, için rahat etsin dedi doktor. Bu defa daha samimi idik.

Kızıma baktıkça içim eriyor. Uyuyunca özlüyoruz. Saat 11:30, uyandırıp emzirsem mi diye düşündüm ama bugün aşı oldu. Kıyamıyorum. Kendi uyansın öyle emzireyim. Düzene pazartesiden itibaren gireriz.

Bu hafta ailecek yediklerimize dikkat mi etsek haftası yapmıştık. İlk dört gün iyi gitti aslında ama son iki gündür dağıttık. Bakalım. Kışın hava soğukken de zor bir yandan. Bakalım bu hafta belki önceden yiyecekleri planlarsak ne güzel olur. Kilo veriyorum ama çok yavaş... Bu göbek gidecek mi? Nasıl gidecek... Biraz araştırayım bakalım ne diyorlar. Var mı bir fikri olan?

Emzirirken kilo verme önerisi?
Sezaryen sonrası göbekten kurtulma yöntemleri?
Çatlaklarla ilgili ne yapılabilir?

İyi geceler sevgili dostlar.

8 yorum:

havvanur dedi ki...

slm zinco en iyi gazcıı:))ama bebişin agzı mis gibi dereotu kokuyor:))karma aşıpek ateş yapmıo ilkinde 2. biraz huysuz oluyorda zaturrede yapıyolarya ondan zannımca rota bn yaptırmadım düşünüyorum saglık bakanlıgı yapmıo bunu nedense ???çokmu aklıma takılan buu kilolarda umarım en kısa zamanda verirsin inş bndubayım hala:))hadae iyi gcelerr sevgilerr

EbrUgur & Fatih dedi ki...

masallah ufakliga... emzirirken en önemlisi bol bol su icmeniz - ben oglumu 16ay emzirdim (6ay full, sonra ek gidalar yani sira) kendi birakana kadar... süt yapar diye kalorili seyler yemeyim - süt icin bol bol su. Bende Fatih´i sezeryanla dünyaya getirdim, 28 saat sanci cektim - gücüm kalmadi mecbur kaldilar aldilar. Göben nasilmi gider - SPOR´la. Kesinlikle baska bir yöntemi yok... sarkmasini istemiyorsaniz mutlaka spor yapin. Catlarklarla ilgili bir bilgim yok - ama kesin bilen vardir... sevgilerle

kirazsevdasi dedi ki...

özgür, anladıgım kadarıyla doktordan memnunsunuz?
Özelden iletisim bilgilerini alabilir miyim?
Bu arada hakikaten hadi siz uyudunuz da Eloş nasıl uyudu o kadar :) maşallah :)

Ozgur dedi ki...

Sevgili Havvanur, zincodan memnunuz. Minik tadını seviyor. Rota konusunda biz de çok kararsız kaldık. Yeni bir aşı, çok zaruri değil. Ne bileyim. Kilolar aslında gidiyor yavaş yavaş da göbek böyle mi kalacak diye endişelendim. Bakalım, spora başlayalım bir...

Ozgur dedi ki...

Sevgili EbrUğur,
Sürekli su içiyorum, zaten vücut da kalk su iç diye insanı zorluyor. Su içerken süt tadı alıyorum hatta:) Spora başlamak lazım o zaman. Bu vakitlerde yürünebiliyormuş.Kızı bırakıp yürümek zor olacak ama bir yerden başlamak lazım. Önümüz bahar, havalar düzelsin beraber de yürürüz artık.
Emzirirken rejim yapmayın diyorlar ya o nedenle tam ne yesem ne yemesem emin olamıyorum.

Ozgur dedi ki...

Kiraz sevdası, e-posta adresini verebilir misin? Göremedim sitende...

k.i.s.d. dedi ki...

Özgürcüm selam,

Doğum sonrası +23 kilo fazlası olan yakın arkadaşım doğumdan 1 sene sonrası itibariyle eski kilosuna dönmüş durumda. Bebek 4 aylıkken diyetisyene gitmişti, diyetisyen kovalamış, bebek katılara geçmeden diyet yapma falan demiş. Arkadaş göbekle ilgili mekik mi çeksem falan diyordu biz de destekliyorduk, doktoru rahim ve bel kaslarının toparlanması için bir süre mekik çekmemesi gerektiğini söylemiş. Bunu teyit ettirmek lazım. Ela kuşu katılara geçtiğinde yağ verme odaklı bir diyet için diyetisyen yardımı alırsan hem sağlıklı kilo verirsin hem de kas kütlenden kaybetmeden göbek ve popo erir. Hamile kalmadan önce 4 kilo fazlam vardı ve bir türlü kurtulamıyordum. Diyetisyen desteği ile 1.5 ayda hem sağlıklı ve düzenli beslenmeyi öğrendim hem de hamilelik öncesi ideal kilomu yakalamyı başardım. Bence en önemli nokta metabolizma hızımı öğrenmem oldu. Metabolizma hızıma göre ne kadar neden yemem gerektiğini kendim ayarlıyorum şu anda. Benim göbeğim diyetle gittiği için başka bir fikrim yok açıkçası ama şunu söyleyebilirim diyet öncesinde her gün 45 dk yüzüyordum ama yediklerini değiştirmediğin sürece yağ kütlesi azalmıyor ve göbek gitmiyor.
Çatlakların yok olmaması gibi acı bir gerçek var bi de. Ancak estetik müdahale ile -lazer gibi- düzeltilebiliyormuş.

Ozgur dedi ki...

Sevgili K.i.s.d,

Çok bilgilendirici bir yazı olmuş, çok teşekkür ederim. Titreyip kendime geldim. Şu durumda diet yapmadan sağlıklı beslenip (gaza gelip tatlı filan yemeden) ufak yüryüşlerle başlayalım. 6. ayda da diyete başlayalım. Aslında ben doğumda aldığım kiloların çoğunu verdim. 2 kilom kaldı. Ancak doğum öncesi kilom da fazla olduğu için (PKOS sağolsun) kilo vermem şart. Nasıl diyim, hafif balık etli olmakla da çok sorunum yok aslında ama kıyafetlerim üzerime olmuyor göbek kısmı kapanmıyor. Vücut biçimsiz oldu, temel üzüntüm o.

Biraz daha sabır. Bakalım dieti deneyelim, belki göbek de gider gerçekten... Bedenin iyileşmesi lazım. Doktora telefon açıp spor meselesini tekrar sorayım.

Olmazsa da ennn kötü ihtimal, ikinci yavrudan sonra ver elini lazer, ver elini estetik yapar 38li yaşlarımı taş gibi geçiririm artık:))) Sevgiler çok.