12 Şub 2009

Yeşil Kaka - Çemen Otu / Fenugreek - Emzirme - Anne Sütü - Still Tea

Bizim kız bir süredir yeşil kaka yapıyor. Doktora da sorduydum, rengine takılmayın dediydi. Kayınvalide gelince çok dertlendi. Neden yeşil, neden yeşil diye. Gece uykuları kaçmış. Kızın başka sıkıntısı işte bildik gaz durumları, bir de kaka yaparken sulu ve fışkırıyor. Artık dayanamadım doktoru aradım. Aramadan önce gerek ingilizce, gerek türkçe sitelerde bol bol araştırma yaptım. Türkçe sitelerde genelde normaldir, geçer denmiş. İngilizce sitelerde de bir kaç ihtimalden bahsedilmiş. Doktoru aradım, doktor eğer sümüksü değilse ve kan yoksa sorun yoktur dedi. Eğer günlük kaka sayısı öncekinin iki katına çıkarsa getirin bakalım dedi. İçim rahat etti.

Araştırmada bulduğum enteresan bir konu var. Yeşil kakanın olası sebepleri şunlar. Hızlı sindirim, bu genelde foremilk/hindmik yani sütün başı ve sonunu dengesiz almaktan kaynaklanabilirmiş. Fazla besleme nedeniyle olabilirmiş. Memelerde öyle çok süt varki bebek daha ilk kısımla doyuyor, bir türlü sonunu getiremiyor mesela. Eğer dert buysa çözüm dört saat boyunca aynı memeden beslemekmiş.

Bir diğer ihtimal gıda alerjisi. Bütün riskli gıdaları kestim. İnek sütü, fındık, fıstık, antep fıstığı, yumurta, kafein, çikolata, kakao, meyve suyu vs. Bir değişiklik olmadı.

Bir diğer ihtimal iseeee çemen otu. (fenugreek) Bunun fazla tüketimi yeşil, sulu kaka yaparmış. Gaz ve ishal yaparmış annede de. Pekiii bu neyin içine var? Humana Still Tea içinde. Süt yapıcı olarak içtiğimiz still tea sanırım bizim yeşil kakaların sorumlusu. Bıraktım iki gündür hafif bir sarıya çalma gördük. Bakalım sonuç neler olacak. Belki gaz durumuna da yardımcı olur bırakmak.

Yani aklınızda olsun. Başka arayanlar olursa diye yazayım dedim. Zaten nerde nadir görülür bir şey var bizi bulur:)

Çemen Otu Yan Etkileri

Çeviri denemesi:

"
Bebeklerde görülebilecek yan etkiler (Çemen otu)

Bebek büyük çoğunlukla annenin çemen otu kullanmasından etkilenmez. (Sütün artmış olması dışında.) Bazen bebek de anne gibi akça ağacı şurubu gibi kokar. Fakat, bazı anneler çemen otu aldıklarında, bebeklerinin huysuz ve/veya yeşil-sulu kakalı olduğunu farketmişlerdir. Anne çemen otunu bıraktığında belirtiler kaybolur.

Çemen otu annede ishal ve mide sorunlarına yol açabilir, dolayısıyla bebekte de görülebilir. Ayrıca herkesin her bitkiye alerjisi olabilir. Çemen otu alerjisi nadir de olsa bildirilmiştir.

Bu belirtilerin bir nedeni de (bitkiye bir reaksiyon göstermeden daha yüksek ihtimalli olarak) annenin çemen otu nedeniyle sütünün fazlaca artması ve belirtilerin aslında fazla sütten kaynaklanmasıdır. Bebek fazla süt olduğu için foremilk (sütün sulu kısmı) çok müktarda alır. Huysuzluk, gaz ve sulu yeşil kaka fazlaca sütün klasik semptomlarıdır.

Denenebilecek şeyler:

Farklı bir bitki deneyin. (Neden çemen otu mu anlaşılır)

Çemen otunu almayın ve başka bir şifalı ot da kullanmayın. (Sütünüzü gerçekten arttırmanız gerekli mi bir sorgulayın)

Çoğu anne, sütleri yeterli olduğu halde yetersiz olduğunu sanır."

Umarım işe yarar! Kolay çıkan, az gazlı günler dilerim!
Yediğimize içtiğimize aman dikkat.

14 yorum:

Ayşe dedi ki...

kuzenim fenugreek haplari mi ne iciyordu sutu artsin diye.
Allah allah, boyle yan etkileri oldugunu bilmiyordum. neyse deney yapalim bilim insanlari olarak, gorelim...
cok opuyorum ikinizi de.

yeliz dedi ki...

mim! mim! mim! benim bloğa bir uğramayı unutma:)

Aysenin Kuzeni dedi ki...

Fenugreek in bebeklerde gaz/ishal yaptigi dogru. Amerika da cok yaygin olarak kullaniliyor ama pek cok cocuk doktoru sindirim sorunlari yuzunden karsi. Kullandigim 5 ay boyunca oglum pek cok ucan kaka yapmisti. Kar zarar hesabi yapip gerekmedikce kullanmamak lazim. Birde cok icince ucuz hint lokantalari gibi kokular salmaya basliyor insan.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Ayşe, bir türlü yorum yazamadım. Fenugreek bu stilltea denen bişiyin içinde var. Sütü arttrıyor da her zaman iyi bişi değil anlaşılan. Çok teşekkürler.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Ayşenin Kuzeni, çok teşekkürler verdiğin bilgiler için. Bir türlü yazamadım ama çok işe yaradı. kestim ben şimdilik. bakalım nasıl gidecek. Uçan kakalar azaldı.

hilal dedi ki...

Merhaba Özgür anne. Çok uzun zamandır takipteyim de yorum yazamıyorum. Ama bu yeşil kaka benim bebeğimin de sorunu. Faydalı bilgi için teşekkürler. Ayşe de sütün ilk kısmını alıyor, gerisi kalıyor. Bundan olabilir. Ama biraz sümüksü gibi kaka. O zaman tehlikesi nedir biliyorsan söyler misin?
Still tee içmedim hiç. Ama hipp natal içiyorum ve rezene. Neyse doktora sorar gibi oldum biraz ama şu günlerde soru sorabileceğimiz güvenilir doktorumuz yok. Öncekini beğenmedik. Yeşil kakayla ilgili yeni bilgilere aç ve açığım:)

Nezy dedi ki...

Aslında aynı sorunun tamamını bende yaşadım. Şu an üç aylık Oğlum, doğduktan ve kakasını sarı yapmaya başladıktan sonra birden kakası yeşil oldu fışkırır ve partüküllü kaka yapmaya başladı. Alerjik reaksiyon gösterdi kakasında lokosit görülünce iğne ilaç kullandık doktor tavsiyesiyle, daha sonra iyileşti tekrarladı tam 4 kez tekrarladık ilaç tedavisini, Sonra anne sütüne alerjisi olabilir dedi bütün alerjik gıdaları kestim. Ama bir şeyi sürekli içiyordum humana anne sütünü artırıcı çay tamam dedim bu yapıyor. Çayı kaseli dört gün oldu. Kaka sayısı ikiye düştü 7-8 kere kaka yapıyordu. Normale döndü herşey Sonra aynı sorunu başka yaşayan varmı diye araştırdım ben tek değilmişim. Bari doktoruma söyleyimde anne sütünü kesmeyi değilde humana çayı kesmeyi denesin. Emziren annelere uyarı illede sütünüz artsın istiyorsanız... Şunları tüketin. Humana şart değil... Hurma, kuru incir, Akdeniz kıvırcığı, ayva kompostosu, çam fıstığı, badem, heee birde ceviz bunları yiyince göğüsleriniz patlayacak gibi süt doluyor... Bana dua etmeyide unutmayın... Doğal şeyler varken humanada neymiş yaaa... Bırakın gitsin. Sevgiler saygılar...

Ozgur dedi ki...

Merhaba Hilal, yeni gördüm yorumunu. Çok geçmiş olsun. Eğer bir yiyecekten kuşkulanıyorsan bir süre kesip denemek mantıklı olabilir belki? sevgiler...

Ozgur dedi ki...

Nezy iyi ki yazmışsın... Tek ben değilmişim. Pek çok kişi aynı dertten muzdarip... Bol su, bol yeşil, en çok moral!

Alo Elo! dedi ki...

a aaa. ben de humana still tea mağdurlarından biriyim demek ki. ben de kendimdeki çok kötü kokulu gazın nedenini bir türlü anlayamamıştım. çünkü gaz yapıcı şeylerden uzak durduğum halde bu gaz da neyin nesidir diyordum. a aaa. dün akşam yeşil kaka ama kuru ve az hatta sadece bulaşmış gibi bir yeşil kaka vardı. onun için bakmıştım, onunla ilgili çok net bir bilgiye ulaşamadım ama önemli bir şey öğrenmiş oldum sayenizde. çok da sevmiştim ben , şimdi de içiyorum aslında. :)

Adsız dedi ki...

MERHABA BENİM BEBEYİM YEŞİL İSAL OLDU DİŞİYLE ALAKALİ OLABİLİRMİ ON AYLIK BEBEYİM

Adsız dedi ki...

merhaba bebğim 4 aylık yeşil kka yapıyor mama kullanıyoruz acaba ondan olabilirmi

Adsız dedi ki...

Sevgili Ozgur anne,
Bende kizimin kakasi neden eksi-tatli (tam olarak akcaagac surubu gibi) kokuyor diye endiseliydim meger suclu cemenotuymus:)
Sadece anne sutu alirken arada bir yesil kaka olmasi cok normal ancak bebek kati gidalara basladiktan sonra kakasinin rengi yesil ise gida alerjilerinden suphe etmek gerekir. Gida alerjisini bellirlemek malesef cok kolay degil...ben 2 aydir ugrasiyorum mesela olagan suphelileri az cok belirledim....hepimize cok kolay gelsin diyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba, bebeğim 12 günlük yaklaşık still tea içmeye başladığımdan beri bağırsakları aşırı hareketli ve gazla birlikte püskürtülü sarı dışkılama tapıyor, Çemen otundan şüpheliyim( biraz fazla içmiştim ) bugün bırakıyorum. Devamını yazarım