13 Mar 2009

Dizilerden Unutulmaz Anlar...

Aklıma geldi de yazmadan geçmeyeyim dedim. Hiç TV izlemeyen, Yaprak Dökümü izleyenlerle dalga geçen ben, hamilelikte bir süre yatmak ve de okuyamamak nedeniyle dizilere dadandım. Zaten CNBC-e dizilerini, efendim Lost'u, Heroes'u izliyorduk o ayrı. Türk dizilerine dadandım demek daha doğru. Şu anda Canım Ailem'i ve Aşk-ı Memnu'yu izliyoruz. Yaprak Dökümü'nü de içim bayılsa da zaman zaman takip ediyorum. Bunun dışında yan dizi olarak Aşk Sokar ay pardon Yakar, Aşk Çakar, Aşk Döver de olabilir, arada izliyoruz. Binbirgece ye zaman zaman bakıyoruz. Annem dizisini annem izliyor, bir aşinalık var. Asi'yi reklamlardan takip ediyoruz. Aman Allahım ne hale gelmişiz!

Sabahları benim emzirme zamanıma denk gelen Gümüş ve Yabancı Damat var. Bir ara tam Hırsız/Polisin yayınlandığı saatte emiyordu bizimki. Avrupa Yakasının tekrar bölümleri de başka bir emzirmeye denk idi. Kalan emzirmelerde Natural Geographic izliyorum. Emzirme bizim bir saatten uzun sürüyor. En az yirmişer dakika emiyoruz, bazen 30 olabiliyor. Arada mola var, gaz çıkarmak için. Bazen molada altımızı da değiştiriyoruz. Süre konusunda çok gidip geldikten sonra bir kitapta çocuğun memede kalmasının önemine (psikolojik) değindiler de ben de huzur içinde istediği kadar veriyorum. (Fazla abartmamak kaydıyla)

Bir kaç sahne var söylemek istediğim.

1- Aşk-ı Memnu: (Aşkımdan memnun musun?)

Behlül'ün nişanında Adnan Bey'in Nihal'e bakışı... Oyunculuk mu, şaheser mi. O nasıl bir şeydi öyle? Bir yüz ifadesinde, "Allah Allah... Yoksa? Yok artık. Hadi Canım..." hepsi birden. Bir babanın endişesi, anlayışı, algılayışı, şoku hepsi birden Selçuk Yöntem'in ne kadar iyi bir oyuncu ve tiyatrocu olduğunu biliyoruz zaten. Ama o sahne yok mu... Ağzımız açık kaldı.

2- Canım Ailem

Feride diziyi götürüyor zaten. Bir insan bu kadar mı sempatik, bu kadar mı beden diline ve mimiklere hakim olur. Geçen bölümde, Ezgi Mola, taktirlerimizi kazandı yine. Saftron nişanlısı, kendi işimin patronu olurum dedi... Feride'nin yüzünde bir soru işareti, bir beğeni, bir hayranlık gitti geldi. Ama o ne yüz ifadesiydi... Dizinin genelinde zaten çok başarılı ve çok güzel ama o an ailecek hastası olduk.

Meliha'ya zaten söylenecek bir şey yok. O beden dili yeter. Bakışı yeter. Endamınnn yeter diyoruz.

3- Aşk-ı Memnu

Nesrin'i beğenerek izliyorum. Evrin Duval, kesinlikle çok başarılı. İnsana oyuncu değilmiş, gerçekmiş gibi geliyor. Dizideki en doğal insan diyebilirim. Bir de İlker Kızmaz / Nihat çok başarısı.

4- Aşk Yakar

Bu dizinin aşkla ilgisini ben hiç anlayamadım. Senaristler de anlamadılar bence, arada Orhan Kemal'in Devletkuşu adlı romanını karıştırıyorlar mı acaba? Bu dizide herşey sırıtıyor, bir türlü oturamadı bence. Adı da Aşk Döver olsa daha iyiymiş...

Bu arada bütün Türk dizilerinde iş kuran herkesin batırdığının farkında mısınız? Ya kazıklanırlar, ya batarlar. Yani ya aileden zenginlerdir, ya da değil. Dikkat edin bakın.

Bu arada, Uğur Yücel bir numara tabi, onu söylememek ayıp olur.

Kız uyandı, ben kaçar...

4 yorum:

gunebakan dedi ki...

ben artik hic yerli dizi izlemiyorum desem..
izlediklerim:
house, grey's anatomy, lost, heroes, fringe (lost tadinda yeni bir dizi)eleventh hour (bu da house kivaminda) hepsini de tavsiye ederim digiturk varsa.

ben kizima hamileyken, asmali konak furyasi vardi. ama aynen elos gibi bizim kuzu da, dizi aninda mizirdanirdi, hic seyredemezdim. analarini diziyle bile paylasmak istemiyor bu kuzular. buyudukce zaten hayatin dizi kivaminda oldugundan ihtiyac duyulmuyor

kirazsevdasi dedi ki...

Ednann Bey deme allaaskına Özgür. eriyorum oluyorum bitiyorum.
o ne ses, o ne bakış...
ama dizi sapıttı o ayrı, Ednan bey bile kurtaramayacak,
dun esimle soyle dedik, Doruk dogsa artik da su salak diziden de kurtulsak.izlemeyi bıraksak...

Ozgur dedi ki...

Sevgili günebakan,
Sorma, Tnt de dr. house'u izliyorum. Fringe, Lost ve Heroes internetten download şeklinde. Bak bi de True Blood diye bir dizi var. Pek güzel onu da izliyorduk sezon bitti. Yani fena haldeyiz.:)))
Dizi manyağı olmuşuz...

Ayrıca yerim o kuzuları ben.

Ozgur dedi ki...

Kirazsevdası,
Katılıyorum. Yalnız bence ilk kez bir dizimiz yalan rüzgarı tadında entrikaya kavuştu. :)