22 Mar 2009

Dün Gece Olanlar...

Dün gece geldim yazdım yazıyı. Sonra dayanamadım açtım Eloşun altını. Kaka var, hatta pijama ıslanmış, nevresim ıslanmış. Daha dün k.i.s.d in yazısına, nevresimler hiç kirlenmiyor dedim. Nevresim kirlendi:) Gece boyu uyuyor, acaba çok mu dedim.(10 saat) Bugün 1 gibi uyku arasında beslendi.

Bu bloga ne yazdıysam hemen akabinde hadi ordann diyecek bir olay oluyor. Yok bunun doğrusu eğrisi. Yine de hey heyy. Yani yazmayacak mıyız? Yazıcaz tabi. Eloş sakin bir çocuk. Düzeni seviyor, ben de seviyorum. Bugün oynadık oynadık. Saate dikkat etmemişim, baktım bir mızırdadı. Tam o sırada anneanne, teyze dışardan geldiler. Ne oluyor derken uyudu. Saate baktım, tam uyku vakti. Gündüz uykularımız kısa ama yerinde. Akşam da uykuya dalamama, uyanma şeysimiz kalmadı. Maşallah maşallah diyorum tekrar. Bu hafta uykuya doyduk. Allah bozmasın. Her bebişe ve annesine bol uykular versin. Tabi uyku kalitesi de önemli.

Bazı önlemler almalı. Kalorifer var oda kuruyor. Her gece nem meselesine dikkat etmeli. Nem cihazı yoksa, en iyi yöntem kalorifer üzerine ıslak havlu koymak. Tas filan işe yaramıyor. Bebiş üşümesin, terlemesin dikkat etmeli. Bir de burnu tıkanmasın. Bir risk hissedilir hissedilmez yaşasın serum fizyolojik. Anne de burnunun açık olmasına dikkat etmeli ki uyku kaliteli olsun. Serum fizyolara ortak çıktım.

Zaman geçiyor....

Biz iyice dışarılara alıştık. Bu gece gene çıktık sevgiliyle cadde ortamlarına. Hazır anneanne, dede burdayken çıkmalı. Buz gibiydi hava yine de yürüdük de yürüdük caddede. Remzi kitabevine uğradık. Yakınlarda bir kafede kahve içtik. İnsan gerçekten rahatlıyor. Yoksa farkında olmadan ufak ufak şeylere takılabiliyor insan. Bu niye böyle, şu niye böyle.

Bu ara daha önce almış olduğum çocuk psikoloji, eğitim vs kitaplarını bitirdim. Ana fikrim şu: Aslında kendi fikirlerim ama okuduklarımla harmanlanmış diyelim.

Ana baba manifestosu:

...

Aklıma gelenler bunlar. Dur bunu ayrı yazı yapayım.
(Önce buraya yazdım, sonra ayrı yazı yaptım)

4 yorum:

Ayşe dedi ki...

ooh oh. ne guzel... annesi bebecik bu Elos daha.. tabi olucak boyle seyler. Masaallah size cok guzel goturuyorsunuz [ayse bu noktada tahtaya vurur, kulagini ceker]... sen icini rahat tutup cool oldugun surece o da huzuru hissediyor zaten... sen ne kadar huzurlu kucuk genc kizimiz da oyle... cok cok sevgiler... geziniz, benim icin caddeye selam soyleyiniz. :)

yeliz dedi ki...

caddeyi özledim hatta bizim izmirdeki kıçı kırık inönü caddesini bile:))))) şu burun damlası iyi oldu bizim için de, Arca emerken bile hırlar olmuştu.

Ozgur dedi ki...

Evit di mi Ayşe teyzemiz:)

Ozgur dedi ki...

Az kaldı Yelizim azıcık zaman geçsin, ver elini sokaklar... Hem izmirde ne güzeldir bahar.:)