1 Mar 2009

Hamilelik ve IQ

İnsan doğurunca zekası azıcık düşer diye bir mit vardı, belki duymuşsunuzdur. Bizim işyerinde dalga konusu olmuştu. Doğru değilmiş dostlar.

Tam tersine. Annelik zekayı arttırıyormuş. Makaleyi okuyunca bana çok mantıklı geldi. Uyanık olacaksın, kafan çalışacak ki bebeğe iyi bakasın. Doğumda ve emzirme sırasında beyindeki bazı hücreler artıyormuş. Hamilelikteki dalgınlık, annenin beyninin çocuğa iyi bakmak için yeniden modellenmesi sırasında çıkan geçici durumlarmış.

Hayat ne tuhaf vapurlar filan.

2 yorum:

simgetugce dedi ki...

merhaba,
dun geceden beri okuyorum...
neuronlariniz benimkilerle ayni yonlerde dans ettiginden midir nedir durduramadim kendimi merak ettikce okudum okudukca sevdim sevdikce devam ettim...
saat sabah 7.12 artik gozlerimde hal kalmadi yatiyorum hala yarisi bile bitmedi ama yine de hayata anlam katan,hayata sozunu geciren kadinlardan birini dolayli da olsa tanidim,mutluyum.uyuyabilirim,bugunun yarinlarida var.di mi?
size sevgiler
ela'ya meleklerle iyilikler

Ozgur dedi ki...

Sevgili Simgetuğçe,
Ne kadar güzel bir yorum. Yalnız olmadığını, anlaşıldığını bilmek çok güzel:)
Maceralarımız devam edecek! Selamlar, sevgiler.
özgür anne.