24 Mar 2009

Hiç Bir Zaman Geç Değil Mim'i

Aysema Öğretmen bir mim başlatmış. Oldukça ilginç. İçimden geldi, yanıtlamayı deneyeceğim. İşte mim şu:

"
Alıştırma:

Genellikle çok derinlerde sakladığımız kazarak ortaya çıkarabileceğimiz yönlerimiz vardır. Kim ne derse desin hiçbir zaman çok geç değildir.

Eksiklerimiz kadar olumlu yönlerimizi de kabul etmek oldukça önemlidir.

Cümleleri tamamlayın lütfen:


1. Çocukken ............... kaçırdım.
2. Çocukken ............... yoksundum.
3. Çocukken ............... yaralanmış olabilirim.
4. Çocukken ............... olmayı hayal ederdim.
5. Çocukken ............... isterdim.
6. Evimizde asla yeterli .......... olmadı.
7. Çocukken daha fazla ........... ihtiyaç duyardım.
8. Bir daha asla .......... göremeyeceğim için üzgünüm.
9. Yıllar boyunca ......... merak ettim.
10. ............. kaybımdan dolayı hep kendimi suçladım
"


Yanıtlarım...

1. Çocukken kız çocuğu olmayı kaçırdım. Kötü bir şey olarak söylemiyorum. Ama hep zeki, hep bıcır bıcır bir şey olarak büyüdüm gibi geliyor. Diğer kızlara mesafeli. Akıllı bıdık derlerdi. Kız olmayı öğrenemedim. İyi ki kaçırmışım bir yandan. Anlatması zor.

2. Çocukken farklılık bilincinden yoksundum. Farklı olmaktan çok utanırdım, herkese benzemek isterdim. Sıradan olmayı çok isterdim, olamazdım. Utanırdım bundan. Bunun güzel bir şey olduğunu bilseymişim keşke. Sanki hep "diğerlerine benze" gibi bir emir vardı bir yerde.

3. Çocukken kendimi tutmaktan/ uslu olmaktan yaralanmış olabilirim. Öfkemi bastırmam gerekiyordu. Aslında olumsuz duygularımı bastırmam gerekiyordu genel olarak. Bunun sonucu kızdığımda, öfkelendiğimde kendimi ifade etmeyi öğrenmem çok zamanımı aldı. Genel olarak duyguları fark etmeyi öğrenmek uzun sürdü. Gölgeyle yüzleşene kadar çok zorlandım. Kendime çok yalan söyledim.

4. Çocukken Atatürk olmayı hayal ederdim. Büyük hayallerin insanıyım. Atatürk olup Türkiye'yi kurtaracaktım, artık kimin elinden olursa...

5. Çocukken büyümeyi/öğrenmeyi/masumiyetimi kaybetmeyi/hayatın sırlarına ermeyi çok isterdim.

6. Evimizde asla yeterli ... olmadı. : Buna tam cevap veremedim ama tanıdığım herkes elektrikler kesilince evdeki muhabbete bayılır. Ne vardır orda?... Anne, baba, çocuk karanlıkta konuşur, fıkra anlatır. En unutulmaz anlardandır. Peki neden bunun için elektriklerin kesilmesi beklenir ki? Sanırım o anlardan daha çok olsun isterdim. Anne ütü yapmasın, baba tv izlemesin. Hep beraber konuşalım, düşünelim. Daha fazla içlerini açsınlar. Dolayısıyla... Evimizde asla yeterli içsel paylaşım olmadı. (Doymamışım demek ki.)

7. Çocukken daha fazla anlaşılmaya ihtiyaç duyardım. Bir o kadar gizliliğime saygı duyulmasına ihtiyaç duyardım.

8. Bir daha asla anneannemi göremeyeceğim için üzgünüm.

9. Yıllar boyunca yaşamı/varoluşu/özgür iradenin varlığını/bilinci/evreni/dünyanın sonunu/ merak ettim.

10. Zaman kaybımdan dolayı hep kendimi suçladım


Mimi listemdeki herkese armağan ediyorum. İçinden gelen herkes yanıtlasın:)
Ama özellikle
yeliz, özlem, seyhan, kuzunun annesi, anne ve bebişi, ayşe'yi, esra'ları mimlemek istiyorum.
Ve tabi aysema öğretmeni de.

sevgiler.

5 yorum:

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür Anne,

Çok teşekkür ederim yanıtladığınız için. Güzel şeyler çıkmış ortaya, keyifle okudum.

Bu arada mimi ben de yanıtladım.

Sevgiler...

Ozgur dedi ki...

Ben teşekkür ederim:)

kuzunun annesi dedi ki...

Nedense cogunu doldurmadım , biranda aklıma gelmedi:))
En cok gecen sene teyzemi özleyecegimi , cocukken en cok bisiklet istediğimi , anlasılmaya ihtiyac duydugumu söyleyebilecegim bir cırpıda ..

yeliz dedi ki...

harika bir mim hemen cevapladım ama biraz uzun sürdü, biraz deşmek gerekiyor derinleri:)

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler kuzunun annesi ve yelizcik:)