5 Mar 2009

İlk Gezimiz...


Dün yavruşu attım arabasına. Yürü kız dedim. Bir heves çıktık dışarı, indik asansörle. Cengaver anne bebek arabasını ve bebeği taşıdı bir kaç basamak. Sonra ver elini sokaklar. Gezdik biraz, güneşe verdik yüzümüzü. Gerçi yavru çıkar çıkmaz uyudu ama olsun. Eve dönüşte anahtarı sokunca da uyandı. Temiz havalar alındı, görenlerden maşallahlar alındı. Kimsecikler karışmadı zaten sıkı sıkı giydirmişim.

Sevgili amcalarım, sevgili teyzelerim işte böyle bir gün geçirdik dün. Eğlendik anneyle. Burun burun burun, çene çene çene hala en sevdiğimiz oyun. (Annem önce benim, sonra kendisinin burnuna dokunuyor. Burun burun gibi garip şeyler söylüyor. Ben de konuşuyorum aaeeh diyorum hııı diyorum, ooo diyorum. Sonra çeneme dokunuyor, sonra kendi çenesine dokunuyor. Neden bilmem çook eğlenceli.) Sonra bazen beni azıcık yalnız bırakıyor ana kucağında. Orada aynalı renkli bir güneş oyuncağım var. Ona vuruyorum, vurdukça dönüyor. Döndükçe gülüyorum, çok eğlenceli. Annem her dakika başımdaydı şimdiye kadar. Şimdi biraz yalnız da kalabiliyorum. (Başımı dinliyorum, ne geveze kadın. Sürekli şarkı söylüyor, sürekli!) Annem başımda değilken daha farklı sesler çıkarıyorum viiiiiyk gibi bir ses çıkardım bugün. Annem gelince gene bildik seslere geçtim. O yokken denemeleri yapayım, hazırlanayım di mi ama. Bir de annem şarkı söylerken ben de elimden geldiğince katılım göstermeye çalışıyorum. Çok canım istiyor söylemek.

Günün favori şarkıları.
Karlı Kayın Ormanı - Nedense bu şarkıyı dinleyince çok uykum geliyor. (Teyzeme sorarsan o kadar üzülüyorum ki üzüntüden uyuyakalıyorum. SÖylerken ilginçtir annemin de uykusu geliyor)
Arkadaş - Bu da uyku getirici güzel bir şarkı.
Gözlerin - (Annem bu şarkıyı söylerken kendini kaybediyor, ben de eğleniyorum)
Maskeli Balo - Bu şarkıda anneyle dans ediyoruz.
Bebekte Üç Beş Tur atarım - Bu şarkıyı teyze söylüyor. Annemin söylediği üzücü şarkıları protesto edip, popla tanıştırıyor beni. Eğleniyorum ama sonuçta uyuyorum gene. (Eniştem tiki mi yapacaksın Ela'yı demiş. O ne ki?)
Dandini dandini dastana - Anladım danalarla ilgili bir sorun var. Ama kardeşim her söylene mi farklı söylüyor. Babam çok komik söylüyor. Arada kediler filan oluyor şarkıda. Mav miv gibi sesler çıkarıyorlar. Sonra uyusun da büyüsün kısmında okullara gidiyormuşum filan.
Tasviri şikayet - Bu şarkıyı söylerken annem çok eğleniyor, o eğlenince ben de gülüyorum sürekli. Ne güzel neşeli..
Küçük ayşe - Bunu küçük tavşannn küçük tavşan napıyorrsun bana söyle olarak söylüyor.

Arada başka müzikler de çalıyor. Onları sanki kulağım ısırıyor gibi, ben doğmadan önce dinlemiş olabilir mi?

Haa bir de ben ağlayınca annemin karnındakine benzer bir ses çıkaran yere götürüyorlar. Huzur buluyorum. Aspiratör mü neymiş. Annemin karnında da varmış ondan, bak şu işe...

Anneannem bana bir alt değiştirme şeysi almış, yeşil. Onu görünce çimenlerdeyim sanıp hopp diye bırakıveriyorum kendimi. Annemle babam gülüyorlar. Ayıp denen bir şey var yahu.

Bi de annem bazen kendini kaybedip sürekli fotoğraf çekiyor. Hem beni seviyor, hem kameraya alıyor. Ne tuhaf kadın. Burda gerçeği var yahu, sevsene beni. Ama nerdeee, yok adam olmayacak bu kadın. Ama beni seviyor. Ben de ona gülüyorum:)

16 yorum:

aysema dedi ki...

Haaa haaaa haaaaaa!

Bayıldım ben bu yazıya da Eloşa da annesine, babasına,teyzesine de...

Siz çok yaşayın emi... Harika, harika...

"Onun arabası, var güzel mi güzel
Şoförü de var, özel mi özel..."

Anne ve Bebisi dedi ki...

Cok sekersin sen cook :))

kirazsevdasi dedi ki...

hic yani Elacım, karlı kayın ormanı soylenecekti de uyanik mi kalacaktin bir de değil mi :)
artik havalar da guzellesiyor, bol bol cıkarsın temiz havalara.
cok optum seni tatli yanaklarından.

Ayşe dedi ki...

Elaciim, bi de bi ayse teyzen var, onunla 15 gunlukken tanistin, hatirlar misin bilmem? yaz gelicek (hava isininca, ince kiyafetler giyince yaz gelir) Ayse teyzen gelicek, sen, anne, ayse teyze gezmeye gitcek. sen iyice kocaman olucaksin... o da sana sosyolojik olaylar anlatcak, sen de fikir beyan edicen, anlastik? :-P
yeriim ben bu kizi ya. bu arada arabasi da pek guzelmis. :) masallah... kolay gelsin.

k.i.s.d. dedi ki...

Güzelim bak burda henüz dünya yüzü görmemiş bir tatlı bey var, dünyaya merhaba der demez çiçek ve çikolata ikilisini denkleştirip gelicez. Hem pusetleriniz bile aynı bak ne çok ortak yönünüz var:) O da sana şarkılar söyleyecek:) Söz bak kaynanalık yaparsam ne olayım :)

Bu günü en güzel ikinci yanı bu yazıydı.

Birinci Tekir Şahıs dedi ki...

Baharın gelişi en çok çocukları ve annelerini sevindiriyor... :) Ela arabasında pek şeker, pek tatlı görünüyor bu arada.:)

kuzunun annesi dedi ki...

Bizde cıktk dün il kez pusetimizle . nazar degdi bugün hava kapalı ve rüzgarlı yine evdeyiz :( İyi geliyor degil mi dısarıda olmak . Fazla domestiklik cildi bozuyor :)

Ozgur dedi ki...

Çok teşekkür ederiz aysema öğretmen! Şöfeeer oldum ben:)

Ozgur dedi ki...

Anne ve Bebişi, ehii:)

Ozgur dedi ki...

kirazsevdası,
geldi bahar ayları, gevşer gönül yaylarıııı...:)

Ozgur dedi ki...

Ayşe Teyzeeee,
Gel gezelim beraber, yürüyüşlere gidelim. O en son konuşma hakkında soracaklarım var. Anneme soruyorum, ben bilmiyorum diyor:)
Eloş:P

Ozgur dedi ki...

Sevgili k.i.s.d,
Ama ben daha üç aylığım:) Şimdiden kısmetimiz açık yaşasın:P

Ozgur dedi ki...

Birinci Tekir Şahıs,
Biraz güneş yüzü görelim, hemen güller açıyor...

Ozgur dedi ki...

Sevgili kuzunun annesi,
Hiç sorma. Ben dün soğuk da olsa olsun, gene de çıkalım hergün diye karar almıştım. Saat 1 emzirme seansından sonra uykusu geldi Ela'nın biraz oyun oynadık, uyudu. Ben de çıkarmadım. Kendi kendime ulen İngiltere'de yaşasan hiç mi çıkmayacaksınız filan diyorum ama işte var bir Türklük. Soğuk filan korkuyor insan. Bakiim belki yarın. Babası, akşam ben geliyim beraber çıkalım diyor.

Ne bileyim. Çabuk gelsin bahar...

Ozlem dedi ki...

Biz daha hiç çıkmadık.. Havalar bir güzelleşse:)

Ozgur dedi ki...

Merak etme Özlem,
Az kaldı. Mart, Nisan ohoo... Günler nasıl da uzadı.