25 Mar 2009

Mustafa Balbay'in Günlükleri...

Hepimiz PC kullanıyoruz, az çok yazan çizen insanlarız. Allah aşkına soruyorum. Bir harddisk delil olabilir mi?

Silince gitti o dosyalar, gelmez geri bu biiir.

İkincisi, biri alsa gitse benim bilgisayarı, götürse merkeze. Baksa günlüklerime, onu bunu istediği gibi ekler, çıkarır. İspat edilemez ki kim ne zaman ne ekledi. Bunu bilmenin bir yolu yok ki... İsterse açar, bir dosyayı 1990 tarihle kaydeder.

Dalga mı geçiyorsunuz? Delicesine bir komedinin içindeyiz sanki.

Üçüncüsü düşünsenize darbe planlayan bir insansınız gerçekten. Siz saftrik misiniz ki o kadar adam dalga dalga alınırken günlükleri harddistte bırakasınız. Ben deprem olurken bile HDmi yanıma alıp öyle inmiştim aşağı ki darbe planlamıyorum.


Yani yemezler diyorum. Yemiyoruz, aloooo.

9 yorum:

Tuğçe dedi ki...

Merhaba Özgür,
Profilinin tamamını görüntüledim ama bir mail adresi göremedim...:)
Şu still tee ile ilgili bir şey danışacaktım.Rica etsem bana bir mail atabilir misin?
Teşekkürler!
duruveben@gmail.com

aysema dedi ki...

Uğur Dündar'ın haykırışını dinlediniz mi? Bir deli bir taş atıyor, kırk akıllı yaralanıyor. Garip bir şekilde ne bulurlarsa aynı torbaya dolduruyorlar. Ayıklayana aşkolsun!

Sevgiler...

Anne ve Bebisi dedi ki...

Konuyu bilmiyorum, Turkiye'nin gundemini takip etmeyi birakali yillar oldu galiba. Benimkisi teknik bir duzeltme :P Silinen dosya, eger bilgisayar uzerine bir sey yazmadiysa derinlerden bulunup cikarilabilir. Yani nasılsa sildim deyip rahatlamayın :)

Ozgur dedi ki...

selam tugce, ozguranne@gmail.com adresim...

Ozgur dedi ki...

sevgili aysema, durumlar karisik...

Ozgur dedi ki...

Sevgili anne ve bebisi... undelete diye birsey var tabi. Bes dakika once silindiyse kurtarma sansi olabilir. Ancak uc ay once sildigin seyin cikarilmasi pratik olarak pek olasi degil. (On bes yildir yazilim isinin icinde olup cok veri kaybetmis biri olarak soyluyorum:P Bes dakika oncesini bile getirmek zordur.)

Bilgi icin tesekkur:)

Bu arada tam guvenlik isteyenler icin bazi utilityler var. Bir dosya sildiniz diyelim, silinen yere hemen garbage data yaziyor. Geri getirmek imkansiz.

(Yani darbe planlayacak olsam teknik altyapiyi hazir ederim, keza muhimat haritasini da sehpanin uzerinde birakmam benzer sekilde:)

Ama zaten konu burda farkli. Insanlarin evinden koltuk altinda pc kasalariyla ciktilar. Sonra sozde hdden bulduklari "veri"leri gazetelerde keyfiyen yayinladilar. Yarin bi gun bize de cikabilir. Kil oldum abi.

Flame dedi ki...

Çok haklsıısn resmen keriz yerine koymaya çalışıyorlar insanı. Seçim öncesi oyalıyorlar işte başka da bişey değil ama biz yemiyorsakta yiyenler var maalesef :(

aslı dedi ki...

bunca şeye rağmen hala olanları masumca savunabilen insanlar olduğunu görmek şaşırtıcı.arkasında durduğunu söylediği partinin genel başkanını indirmek için planlar yapanlar varken,beni halkım cahildir ben onların yerinde de karar veririm diyen askerler varken,darbelerin kenarından dönülmüşken bu posta şaşırdım doğrusu.bu davanın en kısa zamanda çözümlenmesini,kimin ne pisliği varsa ortaya dökülmesini ısrarla bekliyorum.mevzu iktidara destek vermek değil,mevzu davayı desteklemek olmalı diye düşümmüştüm.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Aslı,
Yazıyı dikkatlice okursan bunun davaya taraf ya da karşı olmaya dair değil, günlüklerin içeriğine dair değil yönteme dair olduğunu görürsün.

Ben de günlük tutuyorum bilgisayarımda. İki gün sonra beni alsalar gitseler, nasıl ispat edebilirler bir yazıyı benim yazdığımı ya da yazmadığımı?

İnanın davaların aydınlatılmasını çok istiyorum. Ama gerçekten. Sanrılara kapılmadan. Adil, açık, içimize sinen yargılamalarla.