21 Mar 2009

Yaşasın İnternetin Bilgi Dolu Dünyası, Kahrolsun Genç Annelerin Pimpirikli Soruları...


Gecenin tam üçünde uyanmış bulunuyorum. Yavru sanki altına yaptı. Altını açıp uyandırmamak için kendimle mücadele halindeyim. Böyle durumlarda ne yapmalı diye interneti arattım. Dayanın, açmayın, bırakın uyusun. (Daha ne istiyonuzzz?) demiş internet guruları. Gidip açmamak için kendimi oyalıyorum şimdi. Hain anne. Çocuğun orda uyusun sen buralarda vırvır da vırvır.

Sonra acaba çocuk çok mu uyuyor diye aklıma takıldı. Genelde hep az uyku sorunları varmış. Fazla mı uyuyor acaba diyenlerin kafasına ayakkabı fırlatıyorlar. Sonra şöyle bir web sitesi buldum. Easy Baby Life.

Ne zaman, kaç saat uyumalı yaklaşık söylüyor...
Hah şöyle. Bana sayılar, verin sayılar. Laga luga yapmayın efendim.

Peki anne kaç saat uyumalı, annenin uyku düzeni ne olacak. Mesela Ela diyo mudur, annem de gece üçte kalkmaya alıştı, bir sabah beşe alıştırabilsem kadını rahat edicez:)

Annem burda, dün akşam beşte uyumuşum. Altı buçukta emzirmeye kalktım. Bir buçuk saat ama ne derin uyku... Doğurduğumdan beri öyle 1.5 saat uyumamışım. Sonra emzirdim filan. Eloş uyudu. Biz de sevgiliyle Caddeye vurduk. Buz gibi havada baya bir fittiri fittiri yürüdük. Sonra oturduk bir yerde kahve içtik, cheesecake yedik. Marks and Spencera uğradım, orada daha annevari kıyafetler(bol:) var diye. Yok denediğim herşey çok çirkin oldu. Çokçirkinimgünümdeyim, sonra geliyim elveda dedim. Eve gelince, "neden çok çirkin ve şişmansın demiyorsunuz bana" diye hır çıkarmaya çalıştım, olmadı. Emzirdiğim için ne yesem, ne yemesem bilemiyorum ve şişiyorum. Annem sağlıklı yemekler yapıyor sürekli. Sebze bol bol. Ama tabi miktar diye de bişey var. Sırf sağlıklı diye bir tencere pırasa yenmez di mi? Sonra akşamları tatlı krizim oluyor. Arada bir cheesecake yer gibi değil. İrmik helvası yaptı annem. Delirmiş gibi yedim. Ne oluyor, kıtlıktan mı çıktın kadın.

Yeme, spor işlerini düzene sokmalı. Bu gidişe bir dur demeli. Kilo vermeye başlamıştım ama sanki bi şiştim yine. Pantolon oluyor ama sor bakalım güzel oluyor mu? Dedim ya çokçirkinimgünümdeyim. Gelmeyin üstüme.

Babam geldi, çocukluk albümlerimizi de getirmiş. Annem istemişti, ne güzel düşünmüş. Baba da ne güzel getirmiş. Evet, bu çocuk benden mi diye şüpheleniyordum, babaya çok benziyor. Eski fotolarımı görünce dedim evet ya bu benden kopya. Teyzeye de benziyor. Çok mutlu oldum.

Dün ilk kez babanesinin hazırladığı oyun örtüsünü serdik yere. Koyduk Eloşu. Anneanne ve ben top oynattık. Destekle oturabiliyor yavrum. Birazcık ananeannenin aldığı toplarımız attık durduk. (Biz sanki Ela'dan daha çok eğlendik?) Büyüyoruz. Her geçen gün daha fazla. Arada gülücükler, kahkahalar. Anneye bir bakışlar var delirecek gibi oluyorum mutluluktan. Mart bitiyor, üçüncü ay bitiyor...

Dün baktık bir ara güneş açtı, hemen yine attık kendimizi dışarılara. Yalnız Eloş yolun yarısında ağlamaya başladı. Eve döndük. Gelince de hemen uyuyuverdi. Ya güneş gözüne geldi, ya da uykusu olduğundan. Modu yoktu yani. Olsun. olduğunda çıkarız.

Haydi ben uyumaya tekrar. Umarım dalarım. 5:30da mesaimiz başlıyor. İyi geceler...

10 yorum:

Ayşe dedi ki...

iyi geceler ozgurcugum... masallah size... artik oyunlar bile oynuyorsunuz ufaktan ufaktan... ne zaman gecti bu zaman? Caddenin keyfini benim icin de cikarin... :) sevgiler.

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

easybabylife sitesini inceledim. güzel bir site.bem,n eğitim veren biri olarak işime yarayacak bir site...
hamilelik kiloların emzirdikçe kısa süre de gider.Sen hiç merak etme. bebişin biraz ayaklandığı zaman kiloların nasıl gidecek inanamayacaksın,bebişinin peşinde koşmaktan dolayı.
dün ben de bu arada caddedeydim...

Tuğçe dedi ki...

Ne güzel uyuyor o resimde...Canım benim...

yeliz dedi ki...

harika uyuyor ve muhteşem büyüyor, ben de bebeğim böyle süper tombullaşsın istiyorum, o günler de gelecek inşallah... eminim çok güzelsin bu arada!!! baksana pantolonlar tamam:)

damla dedi ki...

Hızlı kilo vermek istemiyorum, sütüm fazla, bu bebek çok mu uyuyor, bu sorular postpartum'da caiz değildir. Her zaman olduğu gibi eğer derdin, genelin derdinden ters yöneyse, şikayet etme hakkını alır, lafı da soruyu da ağzına tıkarlar.

Hatırladıklarımdan kısa kısa özetler; kaka yaptıysa aç, pişik olursa birkaç saatlik uykunun hesabını yaparken, birkaç günlük uykudan olabilirsin. Kaka yoksa açma. Ilgaz 2 yıldır hiç gece kaka yapmadı. Ancak çok gazı varsa, ya da hiçbir şekilde sorunun nedenini bulamadıysak, ya da çişi çıktıysa altını değiştirdik gece.

İlk bir aydan sonra istediği kadar uyur. Ilgaz mesela ilk kez 3,5 aylıkken tüm gece uyumuştu. Ben çok havaya girmiştim, halay falan çekmiştim evde. Sonra 6 aylıkken diş çıkma derdine tekrar alt-üst oldu. Yine de ortalamaya göre her zaman gece iyi uyuyani gündüz uyumayan bir bebekti. Çok uzun uyumasının bir dezavantajı olabilir o da sütün azalabilir. Ben zamanında buna çok dövünmüştüm, şimdi çok saçma geliyor, azalırsa doğanın kararıdır değil mi, afyon verip uyutmuyorsun ya çocuğu. Çok çeşitli saçma endişelerim oldu, her annenin de olmuştur, olacaktır :)

Ozgur dedi ki...

Ayşe'cim... Oyun örtüsünü sermeye başladık. Bir kelebeğimiz var uff bayılıyoruz ve de dönence sever olduk:)

Sen geldiğinde aktiviteye doymayacağız:)

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler Esra'cım. Moral oldu. Bugün gene caddeye çıktık. (Kudurduk) Daha makul şeyler giydim, bolca. Daha iyi durdu. Gidin kilolar gidinnn.

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler Tuğçe teyzemiz:)

Ozgur dedi ki...

Yeliz'im, oy büyüyecek tabi yavruş ya. Gözlerine inanamayacaksın. Baktım bir ay önce olan kıyafet bugün küçük kalmış. Çok hızlı büyüyorlar. Güzelliğe gelince... Ehem.. Güzelim dabi, fıstık gibiyim. Ühühühü. Topluyum ama azimliyim. Arkaplan resmi olarak pek çıtır fotolarımdan birini koydum motivasyon olarak. Du bakalım.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Damla,
Ne güzel söylemişsin:)

Bu arada, dün yazıyı yazdım. Altını açtım, evet kaka var. (Açmadan anlamak mümkün olmuyor bazen) Hatta biraz ıslanmış, alta geçmiş. Pek bir dövündüm. Bir güzel temizlendik, üstümüzü değiştirdik.

Bu arada, gece boyu uyuduk bütün hafta boyunca. Dün kaka için altı açınca uyandı, acıkmıştı. Meme verdim. Sonra düzenimiz biraz kaydı gibi. Bakalım. Ya yeni düzen edinicez, ya da eskisine dönücez. Aman fazla da kasmıyorum. Neticede evdeyim, ne olacek. Gece uzun uyuyunca, gerçekten memişler benim akıyoor,akıyor. Bir gece ped koymamışım, t shirt sırılsıklam uyandım. Dokunsan patlayacak gibi oluyorlar. Emzirince rahatlıyorum. Bakalım 3. ayın sonuna geliyoruz biz de. Maşallah maşallah nazar değmez inşallah.

Doğaya güvenmeli, yorumun içimi ferahlattı. Tecrübeli anneleri dinlemeli. :)
Sevgiler.