6 Nis 2009

3. Ay Kontrolleri ve Hızlı Haftasonu


Cumartesi doktorumuza gittik. Kilo 6kg, boy 61cm. Büyümüşüz, 800gr almışız. Süt iyi, boy iyi. Doktor pek bir memnun. Aşı gelene kadar Eloşta doktora gülücükler, gülücükler... Sonra aşı ve uvaaaa. Ama kısa yine, kahraman kızım. Babası, "ağla kızım ben olsam ben de ağlarım" der, doktor güler. Doktor şanslı olduğumuzu söyledi. Keyifli, huzurlu bir bebek dedi. Pek sevindik. Uykuları da beğendi. Yalnız dedi bazen huy değiştirebilirler aman dedi. Aynen devam. Anne sütü harici bişey yok. Ben acaba yeni tatlarla tanıştırsak mı diye düşünmüştüm. Hani beslemek gibi değil de, bir yoğurdun tadına baksın ucundan gibi. Gerek yok didi doktor. O zaman bekleriz biz de. Acelemiz yok.

Sonra eve geldik. Cumartesi playstation oynadık. Bir yandan Ela'ya oynadık. Yalnız akşama doğru bana bir heyheyler geldi. Gece kötü rüyalar görmüştüm, hiç uyuyamamıştım. Cumartesi Eloş'u baba ve teyzeye devredip uyudum. Nasıl uyuyasım varmış meğer. Biraz kendime gelir gibi oldum. Yalnız bu kabuslar filan nerden çıktı anlamadım. Gündüzleri az uyaranla karşılaştığımdan herhalde gece rüyalarım nasıl renkli, nasıl zengin ve yaratıcı. Biraz sıkılmışım. Teyze Ela'ya gözkulak olmaya gönüllü oldu, biz de akşam sevgiliyle caddeye çıktık. Kirpi diye sevdiğimiz bir mekan var, oraya gittik. Bişeyler yedik, içtik. Yorulmuşum. Ela ile ilgilenmek dünyanın en zevkli şeyi. Oynaması, emzirmesi, yıkaması hepsi ayrı güzel. Ama başka şeylere de ihtiyacı oluyor insanın. Loş ve sessiz bir ortamda aklımı vererek bir kitap okumak mesela. Kendi yaşıtım insanlarla Ela dışında bir konudan bahsetmek. Tek başıma yürümek, yürümek gibi. Yani asıl istediğim biri Ela'ya baksın, ben de dolanayım değil. Nasıl desem gün 30 saat olsun. Ben hepsini yapabileyim istiyorum. Gece gece kendimizi alışverişe verdik dört tane kitap aldım şu kriz zamanı. Aşk/Elif Şafak, Kalfa/Süreyya Berfe,Manevi Rehberlik ve benötesi psikolojisi üzerine paylaşımlar/Robert Frager, Ben Nesli/Jean M. Twenge. Aşk'tan başladım dün gece. Okudukça yorumlarımı yazarım.

Güzel bir pazar sabahına uyandık. Kahvaltı filan. Sonra haydi dedik dışarı. Bir güzel sahil yoluna gittik. Pek öyle sahilde gezme huylarımız yoktu. Eloşla ailecek dolaştık. Biraz rüzgar vardı ama deniz kokusu çektik içimize bol bol. Oksijennn dolu dolu. Sonra Maria'nın Bahçesine gittik Küçükyalıda. Yemek yedik, arada kalktım üst katta emzirdim geri geldim. Hoş oldu açık havada Eloşla beraber yemek yemek. Sorun olmadı. Bol bol güldü kızım. Teyzesiyle sohbetler, oyunlar, gülücükler. Dönüş yolunda, biraz daha mı gezsek eve mi gitsek dedik. Saat yediye geliyordu. Eve gelmeye karar verdik. Yalnız ya Ela eve dönmek istemedi, ya da trafikten fena bunaldı. Ağladı biraz. Sonra eve girdik, ohh hiçbişey olmamış gibi.

Emdi, uyudu. Biz teyzeyle tekrar dışarı çıktık. Eve geldik. Ela rüya öğününü içti, uyudukkk.
Maşallah maşallah. Kardeşim diyor ki, vay be büyüdük de çoluklu çocuklu dışarı çıkıyoruz. Bana tam iki yıl önce bu haftasonunu yaşayacağımı söyleseler herhalde inanmazdım, biraz da afakanlar basardı. Hele 10 ay işten uzak olmak filan... İnsan değişiyor. İyiki de değişiyor. Esnek olmak lazım hayata karşı. Ne garip. Hem uyuduğunda rahatlıyorsun, hem de gidip dürtüp uyandırıp öpmek oynamak istiyorsun bazen... Küçük kurbağa Ela...

6 yorum:

gunebakan dedi ki...

kocaman bir masallah demek istiyorum. 6 ay olculerinde galiba arkadas. 41 kere masallah. annenin sutu kaliteli, icerigi guzel, yariyor tabi kuzuma...

ozgurcum sana birsey danismak istiyorum. sen daha guncel bilgilere sahip olabilirsin.
yeni dogum yapmis bir arkadasim var. gogus ucu da olmasina ragmen bebis memeyi emmeyi reddediyor. siringa ile cekip veriyorlar 4 gundur, cok yoruldular. bebis memeyi tutmuyor, aglama krizlerine giriyor. ne yapmak gerek acaba? uykuda memeye tutmayi falan denediler, almiyor kuzucuk. belki buraya yorum birakan arkadaslar da bir fikir verir???

yeliz dedi ki...

hemen maşşşşalllah diyeyim unutmadan. biz ailecek elaya hastayız. dün arca ilkerin kucağındayken elayı gösterdim, aman ne şeker filan derken arca bastı yaygarayı, kıskandı düdük. ama o kız bebek, sen başkasın filan ancak sakinledi:) bizim gezmeler henüz 1,5 saati geçemiyor maalesef, umarım yakında biz de maaile ortamlara takılacağız.
sevgiler

sevgili günebakan,
belki silikon meme uçları işe yarar arkadaşta. ben bir süre yle emzirebildim.

Ozgur dedi ki...

Sevgili günebakan, acaba emzirme danışmanı olan bir yere gitseler? Değişik pozisyonlar gösteriyorlar bizde dizin üstüne minder koyduğun pozisyon işe yaramıştı mesela. Hemşireler çok yardımcı olmuştu bana sağolsunlar. Ela bi memeyi emiyordu, öbürüne tutunmuyor sinirlenip ağlıyordu. O memeden süt biraz daha yavaş geliyormuş. Ben pompa yapıp süt gelince veriyordum memeyi. Belki onu deneyebilirler. Yani memenin ucunda süt olsun, bebek onun tadını alınca saldırabilir. Çok kolay gelsin diyorum.

Ama en iyisi daha bilen birinden yardım. Sağlık ocağı ya da emzirme dostu hastane bölümleri. Hastanelerde elektrikli pompalar oluyor. Belki o...

İlk günler bayaa bir zor geçiyor... Öperim canım.

kirazsevdasi dedi ki...

aaa kirpiyi biz de cok severiz, ne cok ayni yerlerde dolasip durmusuz aslinda. bir de oradan ayrilanlar parfe diye bir yer actilar, havalar duzelsin, doruk efendi toplasin kendini hep birlikte gidelim...
eloşuma kocaman maşallah.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Yeliz, öperim ben Arca'yı:) Aman kıskanmasın. Gezmelerin vakti geliyor yupppieee yaşasın bahar!

Ozgur dedi ki...

Kirazsevdası, karşılaşınca aaa sen miydin diyecez sanırım. Evet evet, bence buluşmalıyız oralarda. Yavrular az daha büyüsün, ya da bir akşam büyük büyük buluşalım.:)
Parfeyi duymadım... Hemen bakınalım.