17 Nis 2009

Ben büyürken...



Selamlar, epeydir yazmamıştım, beni özlediniz di mi?

Bugün hergünden biraz daha erken uyandım. Altıma yapmışım. Olabilir, daha çok küçüğüm. Ama alıştırdım tabi anneyle babayı sabah 6:30-7 aralığında uyandırmaya. Altıda her zaman ki ee aa lar yerine nihaaayt duyunca annem bi şaşırdı. Sonra uzatmadım. Baktım kadın anlamadı, geri yattı dedim bak annecim. Bi kalk kızının altına bak. Genelde geceleri kaka yapmıyorum artık, o nedenle beklemiyordu. Sonra aklı başına geldi de baktı. Sonrası standart prosedür. Önce cukcuk, ardından baba teyze kalkmışsa onlarla oyun. Onlar kahvaltı yaparken sohbet. Sonra uykum geliyor, anne beni yatağa koyuyor, horrr. Sonra tekrar uyan, tekrar cukcuk... Geçiyor gün. Yalnız hepsi benim elime bakıyor. Saat filan kurmuyorlar. Bazen annem babama ben Ela'yı kurdum yediye filan diyor. Ayıp yahu...

Sonracccıma bunların oynadığı bi oyunda çeşitli büyüler var. Fire, Fira, Firaga ateş büyüsünün üç faklı hali. Giderek şiddeti artıyor. Annem de benim bağısak hareketlerime pırt, port, portaga adını taktı. Pırt gaz hali, port normalce kaka, portaga ise dağlara taşlara anlamına geliyormuş. Çocuk bunlar dahaa. Kaka yapınca Elaa port bebeee diye şarkı sölüyorlar. Zaten bu sürekli şarkı halini anlamıyorum ama seviyorum. Bazen müzikal, bazen de mahallenin muhtarları tadını yakalayabiliyoruz. Bi kanon yapmadıkları kaldı. Şarkılara gülüyorum ki sanatı desteklediğimi görsünler, ayrıca ben de söylüyorum bazen.

Bugünlerde sürekli sağ yumruk havada geziyorum. Kollarımı daha iyi kontrol ediyorum. Doktor anneme minderlerle sırtı destekleyip koltuğa oturt dediği için arada oturtuyor annem ama daha tam randıman alamadık. Çevreyi daha iyi görüyorum. Artık biraz anlıyorum onları. Gülüyorum, konuşuyorum. Onlar da tepki veriyorlar. Bazen ne desem tekrarlıyorlar. Bir kelebeğim var o benim en iyi arkadaşım. Dönencedeki hayvanları ve özellikle de fil yavrusunu seviyorum ama kelebeğim bambaşka. Dün annem yıkamış da onu, misler gibi temiz olmuş. Parmaklarım sürekli ağzımda, hatta küvetimdeyken hızla elleri yıkayıp duruluyolar ki o arada ağzıma götürmeyeyim. Aa asıl söylemeyi unuttum. Hergün yıkanıyorum, hem de küvette. İçinde bir şezlongum var, yatıyorum üstüne, sular sular. Cıp cıp cıp. Sonra nedense bi acıkıyorum, bi uykum geliyor. Üstüne cuk cuk memeler. Sonra annemler yemek yerken dinleniyorum. Sonra anneyle yatağa gidiyoruz. Uykuya geçme konusunda çok şey öğrendim. İnşallah unutmam. İnşallah böyle gider hep. (Bu son dilekler anneme ait. Ama haklı. Vakit geçince ben de huysuzlanıyorum, rahat edemiyorum. Ben uyumaya çalışırken, o sürekli dua ediyor:) Sonra saat 11 gibi filan böyle uyuyorum ama garip bi şekilde karnım doyuyor. O kısmı tam anlayamadım. Rüyamda memeler mi görüyorum, böyle bi enteresan durumlar.

Bizimkiler yediklerine dikkat ediyorlar. Sütten çikolata tadı kesildi. Elma tadı var mesela, arada muz var. Sebzeler filan. Dün garip bi tad vardı, ton balığıymış. Ben de destek olmak için akşama doğru annemle dans ediyorum. Açıyoruz müziği, dans ediyoruz. Ben sarsılmiyim diye aşırı hareketli etmiyoruz tabi ama fena değiliz. Annem de bi süzüldü gibi, hadi bakalım. Bazen ben dönenceye bakarken görüyorum, değişik kıyafetler deniyor. Aferim aferim.

Ha bi de saçları beni rahatsız etmesin diye japon stili topuz yapıyor tepede ama komik. Başın üstünde bi baş daha var sanki. Beni yatağa yerleştirirken sen topuz dönencenin kancasına takıl. Hehehe. Güldüm tabi, çok komikti.

Havalar eskisi gibi değil. Babamla teyzem geldiğinde hava aydınlık oluyor. Bir de daha fazla ışık var ve sıcak. Bu büyükleri çok mutlu ediyor, bir pozitif hava var sanki.

Haftaya çocuk bayramı varmış. Bütün çocuklar mutlu ve sağlıklı olsun. Allah hepsini ana-babalarına bağışlasın.

Şaka maka üç buçuk aylık oldum.

12 yorum:

funda dedi ki...

şeker kuzu
maşallah sana :)

Ozgur dedi ki...

Teşekkür ederim Funda teyzeee:)

aysema dedi ki...

Ulusal Egemenlik ve Çucuk Bayramın kutlu olsun Sevgili Ela... Çok tatlısın. Öpüyorum seni. Tüm çocuklara Aydınlık, Güzel, Mutlu, Sağlıklı,Bayram tadında nice yıllar diliyorum...

kuzunun annesi dedi ki...

Bir hanımağalık seziyorum bu pozda :))))

Ayşe dedi ki...

elaciiim, cok ozlemistik, iyi ki yazdin. annenden izin alip arada sen yaz... ben anlamistim zaten senin cok buyudugunu, annecigin anlatiyor seni zaten...

havalar guzel oldu di mi kuzucum? burasi da guzel oldu- burasi uzak bir yer. belki buyuyunce sen de gelirsin.. :)

sutun tadi oyle degisicek arada sirada... annen seni dusunuyor- sutun yaninda baska seyler yemeye baslayinca zorlanma istiyor. o yuzden oyle degisip duruyor sutun tadi... bi durum yok zaten...

annene soyle- ayse teyze cok tebrik ediyormus kiyafetlerine girebiliyor olmana de...

ayrica masallah sana oturmaya da mi basladin sen? sen ne zaman 3.5 aylik oldun be kuzucuk, ben biraktigimda daha 1 aylik bile degildin... Allah nazardan korusun. Saglikli mutlu ol...

Ayşe dedi ki...

ozgur iyice ciddiye alip dokturmusum ben ya... :))) opuyorum.

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

MAŞALLAH HERGEÇEN GÜN BÜYÜYOR BEBİŞİNİZ. KIZ OLDUĞU BELLİ. VALLAHİ POZ VERMİŞ...CANIM BENİM...

Ozgur dedi ki...

Teşekkür ederiz Aysema öğretmenimiz.

Kuzunun annesi, hiiç sorma hiç. Yumruğa dikkatinizi çekerim iki gündür yumruk havada geziyoruz, minik anarşist:)

Ozgur dedi ki...

Sevgili Ayşe Teyze,
Bana yazdıklarına çokk sevindim. Şöyle doğrudan konuşmak ne güzel... Henüz destekle oturuyorum, anneme doktor demiş ama annem huzursuz. Sen gelene kadar oturmayı öğrenicem. Çabuk gel olur mu???

Sen hep beni ciddiye alll, yuppiiiee!

aslı şimal dedi ki...

ne güzel oturmuş öyle...maşallah

Ozgur dedi ki...

Teşekkür Ayşe Şimal teyze:)

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

ela da tuna gibi erkenden oturacak sanırım. şimdiden basbayağı oturuyor gibi hatta