30 Nis 2009

Biz Eskiden, Eskiden...


Yaz tatili geldi, tatil programları başladı. Erken rezervasyonlar bitti. Bizde hala tık yok. Annemlerin yazlığına gideriz biraz, o belli. Ama asıl tatilden anladığımız o değil. Biz farkettik ki en önemli beklentimiz, sevgiliyle başbaşa olmak, eğlenceye yakın ama huzurlu ve sakin, tercihen kalabalık olmayan doğal bir ortamda olmak. Beş yıldızlı otel tatilleri, cruiselar, tatil kampları, tekne turları filan uymuyor. Böyle doğala yakın ortamda, ağaç, deniz, kumsal ortamında gölgede kitap okumak, sohbet etmek. Akşamları da belki biraz dans, biraz kumsalda yıldızları izlemek filan. . Bir de yurtdışı gezisi yapacaksak yine başbaşa, grupsuz, tursuz, kendimiz bir uçağa atlayıp, sade bir otelde kalıp kendimizi gezmelere vurmak. Biraz rock/caz bar takılmak, biraz sokaklarda kaybolmak, kıyıda köşede lokantalar bulmak diyebiliriz.

İdeal tatilimiz bu. Ya da buydu demek lazım. Şimdi kafamız karışık. Huzurlu, doğal ortam tatilini Ela ile nasıl yaparız bilemiyorum. Doğal demek, tamam deniz güneş orman ama, aynı zamanda arı, börtü böcek, akrep, cırcır böceği demek. Hamile hamile güzel bir eşek arısı sokmuştu beni geçen sene mesela. İnsan çok korkuyor Eloş için. Sabahın köründe doktoru aradım da, sana bişey olmadıysa ona da olmaz demişti ah ah:) Biz de sabahın 5inde yüzmeye gidiyorduk, in cin top oynarken. Ah ne güzeldi. Şimdi Ela'yı da alıp gidemeyiz sabahın 5inde. Şu kriz ortamında fazla enteresan bir plan da yapılamıyor, ne olacağı belli değil. Daha dibi görmemişiz. Hayır, görsek ne olacak, o da belli değil.

Bu sene bilemiyoruz. Belki tatili es geçip, aile yanında yazlıkçı takılabiliriz. Çocuk sahibi arkadaşlarımızla bir yere gidip, bir siz, bir biz tatili yapabiliriz. Düşünüyoruz bakalım.

Gerçi yaza daha var. Eloş bugün dört aylık oluyor. Haziran 1, 5 aylık, Temmuz, Ağustos büyümüş olacak. Katı gıdalara geçeceğiz filan. Güneşe de çıkarmamak gerek. Ben beyaz, baba beyaz, kız beyaz. Aya baktım, ay ayaz. Kıza baktım, kız beyaz durumları. Güneş düşman.

"Hak şerleri hayreyler
Zannetme ki gayreyler
Arif onu seyreyler;
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler..."

Biz eskiden eskiden...

Değişen çok şey var. Değişmeyen tek şey...

3 yorum:

aysema dedi ki...

Maşallah Eloşa... En iyisi yazlıkta tatil. Hem anneanneye bırakıp Eloşu, kaçamaklar da yapılabilir değil mi? Başka planlar seneye bırakılabilir. Eloş da büyümüş olur hem...

Sevgiler...

kirazsevdasi dedi ki...

Özgürüm valla ben bu sene anane dede destekli yazlık tatilciligi yapicam didimde.
hem onlar da biraz Dorukla ilgilenirler, hasret giderirler, hem bana iyi gelir, hem de Doruk Eloşa gore kucuk tabi daha.
Sanırım bu sene bizim icin en uygunu bu,
seneye Dorugu ananeye satip yurtdisi gibi bi hayalim var bakalim...

Adsız dedi ki...

Tanidigim bir alman cift var. Bebekle filan (hem de iki tane) alternatif tatile gittiler, gayet minimalist. Arabayla seyahat edip kamping yerlerinde konakladilar, dere kenarinda kamp filan kurdular. Bir de boyle bir model var. Biraz organize olunca bebekle hersey olur gibime geliyor.