27 Nis 2009

Hastalanmadan Yaşamak...

Hiç hastalanmamak mümkün değil tabi, ama önlem almak tedavi görmekten kolay. Hem yurtdışında yaşayan Ayşe'ye dikkat et dedikten sonra, hem de kardeşim USe gidecek, CNNde virus alarmlarını gördükten sonra dedim ki söyle söyle google ağa, ne yapabiliriz?

En güzel önlem virüsle karşılaşmamak tabi.

  • Kalabalık ortamlara fazla girmemek,
  • elleri temiz tutmak,sabunla iyice yıkamak, alkolle silmek,
  • elleri yıkamadan göze, ağıza, buruna sürmemek,
  • her daim temiz mendil kullanmak,
  • ortalığa hapşıranları dövmek,
  • insanlarla araya biraz mesafe koymak (bu ülkemizde imkansıza yakın:) gerekli...
Bunun dışında bağışıklık sistemini güçlendirmek gerekiyor.

  • Bunun için de yediğine içtiğine dikkat etmek ve vitamin almak gerekiyor. Haplardan ziyade vitamini yiyeceklerden almak daha iyiymiş. Mesela, brokoli, domates, somon balığı, limon, güzel yiyecek, içeceklerden.
  • Yiyecekleri taze almak, taze meyve sebze tüketmek.
  • Kafeinli gıdaları azaltmak, çay, kahve, kola içmemek. Yerine bol su, tatlandırılmamış meyve suyu ve bitki çayı.
  • Sigara içmemek.
  • Haftada beş kez 30ar dakika egzersiz
  • Uykulara dikkat etmek. Dinlenmek, uykusuz kalmamak. 7-8 saat uyumak.
  • Stres olmamak. Rahatlamak. Morali yüksek tutmak. Eve güneş sokmak, olmadı dışarı çıkmak.
  • İlaçları kontrollü içmek.

Kısacası, açık hava, bol gıda, düzenli hayat ve stresten uzak durmak diyebilir miyiz? Deriz, şahane deriz.

4 yorum:

Ayşe dedi ki...

evet, mesafe koymak bayagi bir zor turkiyede... burada alisana kadar canim cikti. 22 sene sen dip dibe yasa, sonra gel alis...

valla bu domuz gribi cok fena korkuttu beni. evden cikmak istemiyorum bu guzel havada... ama neylersin yarin 50 tane ogrenci ile ayni sinifta... keza persembe ve cuma da oyle...

ben de vitamin ve sebzeye verdim kendimi... ellerimi zaten gunde on kere yikardim, simdi oldu 20. aklima geldikce.... :)

cok optum... (haaa tabi bir de biz Turkler sevecen insanlariz, her daim opup sariliyoruz birbirimizi, ona da bi dikkat edebilsek super olacak). sarilmamak, opmemek karsimizdakini sevmiyoruz anlamina gelmiyor... ama iste akdenizli kani, naparsin...

kirazsevdasi dedi ki...

Özgürcüm ben de sana,
iyi uyumak 7-8 saat uyumak ne demek bacım desem :)
temiz hava bol gıda işin sırrı, amerikanyadakilere, gitmeye niyetlilere bu ara ekstra dikkat aman diyim...
aslında hepimize.
cok cok sevgiler.

Ozgur dedi ki...

Aman Ayşe'cim, korkmakta haklısın. Sars zamanı yakın bir arkadaşımın yakın bir arkadaşını kaybetmiştik. Elimizden geleni yapalım artık gerisi Allah'a kalsın diyorum. Akdeniz kanına katılıyorum. Bi durabilsek duraamıyoruzzz.

Ozgur dedi ki...

Ah Kirazım Doruk çok küçük daha. İki ay daha ver, gelecek 7 saat kesintisiz uyku günleri... Memeler şırıl şırıl akacak...
:)
Annem hep ne zaman kendi kendime uyanacağım dermiş. Ona herhalde bi 20 yıl var.