28 Nis 2009

Kabuslu Gece

Dün enteresan bir gün geçirdik. Sabah uyandık Eloş'la dışardan sesler. Televizyonu açınca Bostancı olaylarını gördük, meğer sesler oradan geliyormuş. Huzursuz olduk, endişelendik. Bir kez daha hatırlatmak lazım ki böyle olaylara gidip de bakmanın bir anlamı yok. Uzaklaşmak lazım. Biz evden çıkmadık hiç, ki çok yakın değiliz.

Böyle huzursuz başladık güne, endişeli. Eloş dün üç saat düzenine dönmeyi tercih etti. Gündüz 7-10-13 emmelerini ve uykularını saate bağlı ama tam üç saatlik düzene göre aldı. 13de pek bir hevesli emdikten sonra, 3lük düzende 16 olması gereken saatte acıkmadı ve 17de yedi. Yine bol bol. Sonra banyosunu yaptı 6:30da. Biraz oturduk, 7:15de küt diye uyudu. Üçlük düzende bir emme daha var, dörtlük düzende yok. Ben de şaşkoloza döndüm biraz. Sonra sekiz'e on kala uyandı. Baba, teyze, anneanne zaten görmek oynamak ister. Tekrar uykuya dönemedi Eloş hızlıca. Uyutmak gerek, 8i geçince zor uyuyor. Teyzesi aldı, uyumadı. Babası aldı uyumadı. Piyango bana çıktı, gittim aldım, uyudu yatağa yatırdım. Bir ağlama. Ama nasıl içli içli, sarıla sarıla. Bu arada saatler geçti tabi. Aspiratöre gittik, normalde yapmadığımız şey. Kucakta geziyorum filan. Ne hallere girdik, bu yapıştı boynuma, dayadı kafayı. Neticede uyumadı ve ben saat dokuzu geçince artık meme verdim, zaten acıkmıştı. Uyusaydı mis gibi 11de içecekti. İçti memeleri. Tabi o saatte içince 11deki uyku öğününü almadı. Almayınca gece 3te uyandı. Bizim düzen bugün itibariyle mefta ve canım çok sıkıldı.

Üstelik tam yatakta uyutmayı öğretmişken bu işin de hikaye olması çok fena. Saati geçirmemek gerekiyor, geçti mi sen huzursuz, o huzursuz. Zaten gergin gün geçirmişiz ondan da etkilenmiş çocuk. Dün kirazsevdasına gelecek yedi saatlik uykular derken ben gece uyanmasına geçtim. :)

Üstüne yattım uyudum. Nasıl kabuslar anlatamam. Dünkü olaylardan etkilendim heralde. Evde kesilenler, polisler, baskınlar, ölenler. Sıkıntıyla uyandım. Uyandığıma sevindim. Eluş dinlenmiş ve güleryüzlü uyandı ama saatimiz kaydı yine. 7 yerine 7:45le başladık. Çok yorgun hissediyorum. Yarın tekrar düzene girmeye, gece yatağımızda kendiliğimizden uyumaya geçmeye çalışacağız. Bazen çok rahat dört saat bekliyor, bazen üç saatte süt istiyor. Dün 13te biraz daha uzun emzirdim. Mide alıyor dört saatlik sütü. Bakalım bugün daha uzun emzirmeye çalışalım. Sütümüz artmalı biraz.

Dördüncü ayı doldurmamıza ne kaldı şurda:) Koca kız olduk.

  • O koca kelebeği bile iki elimizle tutabiliyoruz.
  • Kahkahalara boğuluyoruz, herkese özel gülücükler atıp, çapkın çapkın bakıyoruz.
  • Kucak isteyince kolları uzatıp beli kaldırıyoruz.
  • Puuurrrp gibi bir ses çıkarıp erken ıslık hareketine benzer bişey yapıyoruz.
  • Anneye daha bir düşkünüz, açlık ve sıkıntı dışı ağlamalarımız var, "korku ve anne beni al, koru" ağlaması gibi bişey.Başı enseye gömüp, iki elle kana kana ağlıyoruz. Ve sanki boyundan öpüyoruz. Arada raslantısal ennneee gibi şeyler söylüyoruz.
  • Anne otururken kucağa sığmıyoruz ve ayaklarımızla basmaya çalışıyoruz
  • Ayaklarımız çok güçlü. Neredeyse kalkıcaz.
  • Boynumuzu dik tutuyoruz ama daha önemlisi kuyruğu dik tutuyoruz:) Hemen yüz vermiyoruz bazen.
  • Kahkaha krizlerine giriyoruz.
  • Memede şarkı söylüyoruz, bir yandan emip bir yandan konuşuyoruz.
  • Bazen minder yardımıyla oturuyoruz.
  • Çevreye dikkatli dikkatli bakıyoruz.
Aklıma gelenler bunlar...

Düzene tekrar girdik gibi bakalım. 3 saatlik başladı bugün. Neticede çocuk bu yazdığım yazılım diil. Anne anne kendine gel:)

14 yorum:

huysuz dedi ki...

:) hiç canın sıkılmasın, o düzenler gelir gider öyle arada :) nacizane ve çok samimi bir tavsiye versem? biraz daha içinden geldiği gibi, içgüdülerine dayanarak yaşa bu dönemleri. çünkü hakkaten de kitaplarda yazdığı gibi olmayabiliyor bu bebişsel şeyler :)

Ozgur dedi ki...

:)))
Canımın sıkılması Eloşun huysuzluğundan.:) Asıl düzene gelmeyen benim aslında, Eloş düzene daha uygun bir çocuk. Ne zaman düzen var, daha huylu oluyor, ağlamıyor, neşeli oluyor. İçgüdülerim diyor ki yavrunun sakinliğe ve huzura ihtiyacı var. Karnı tam acıkmadan yediğinde çok hevesli ememiyor. Gibi şeyler:)

Teşekkürler tavsiye için. Anlatımımjdan biraz düzen manyağıyım gibi çıkmış ama düzene Eloş kendi girdi valla, ben ona uydum:P

Ayşe dedi ki...

dun gazetede okuyunca aklima geldiniz, endiselendim. malum olmus...
ela iyice cognitive development asamasina girmis... oyle anladim ben.... biliyorum zaten cok konusuyorsun sen onunla ama, iyice konusmali artik... belki yumusak kitap falan alabilirsiniz.
cok sevgiler.

yok ki dedi ki...

aynen dedigin gibi benim de 'polis, baskin, olenler, kacamamalar'li bir kabustan uyanali iki saat oldu. huzursuzlugun cok tanidik geldi bu yuzden.
bir an once eski duzeninize gecersiniz umarim. ela duzenli biri (etiketlemeyle ilgili bir yazin vardi, aklima geldi bak :)), eminim duzelir bu durumlar da.
sevgiler

Ozlem dedi ki...

Ben de senin gibiyim:) Ama bu bebekler herşeyi hissediyorlar ya... Hele o düzen bozulması:) Boşver cnm ya arada sırada olur böyle şeyler...(Öyle olunca insan daha da huzursuz oluyor ama bakalım bu gece nasıl uyuyacak Eloş?) Merak ederim,haber ver:) Sarıldık size!

Ozgur dedi ki...

Ayşecim çok saol. Dün telefonlar susmadı zaten. Ben de huzursuz olmuşum olaylardan. Evde Ali Fuat Cebesoy da vardı ne alaka ise...

Konuşuyoruz Ela ile. Sanki el diyince anlıyor gibi geliyor ama bana öyle geliyor da olabilir. Manalı manalı bakıyor. Dört yandan konuşuyoruz kendisiyle biraz şaşkın o yüzden. Kitap iyi fikir, sanırım zamanı geldi. Holey:)

Ozgur dedi ki...

Sevgili yok ki,
Of of kabustan uyanmak güzel en azından. Gazete başlıklarında operasyon alaturka demişler pek katıldım.

Ozgur dedi ki...

Özlem'cim, haber ederim. Ummadık bir şekilde bugün evde temizlik de var. Ben de ne zamandır göz koyduğum kapalı balkondaki yazlıklara, ıvır zıvırlara girişme niyetindeydim Eloş uyudukça giriştim. Yoruldum. Eloş da biraz yoruldu. Bakalım göreceğiz bugün ne olacak...

kirazsevdasi dedi ki...

özgürcüm,aynen yaa, gece bi uyudum boyle terorist tiplerle birlikte acik arazide bubi tuzaklari icindeyim of offf. kendi apartmanimizda bile tanımadigimiz ne tipler var, etkilendim ben de cok...
Eloşuma gelmistir oyle arada canı sıkılmıstır, senin sıkıntını hissetmistir, gecer mutlaka.
operim cok.

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

MERHABA,Bostancı olayının olduğu mahallede ve olayın olduğu apatmanın 50 metre ilerisinde oturan ben dün fena bir gün geçirdim...gerçekten insan komşusu kim hiç bilemiyor. istanbulun göbeğinde olan olaylara baksanıza...
Bu arada hiç bir bebek kitaptakiler gibi olmaz..Bebişlerin hiçbiri birbirine benzemez....o nedenle bence hiç kendini üzme ve içinden geldiği gibi davranın..bazen güzel yer,iyi uyur,bazen de ne yer ne uyur...annelik zor zannaat, sanırım...( bu arada ben anne değil sadece teyzeyim..ahkam kesiyorum, ama)

yeliz dedi ki...

ay ben ne gazete ne tv koptum olaylardan iyice, bu akşam öğrendim bakıcı ablamızdan, şok oldum. düzen ah düzen... allah benim gibi düzen manyağı anneye seninkinden vermeliymiş, bizimki kafasına göre takılıyor:) asi genç:)

Ozgur dedi ki...

Kiraz'cim sorma etkileniyor insan. Bi de tam burnumuzun dibinde...

Ozgur dedi ki...

Esra, komşuymuşuz desene:) Bu vesile ile öğrenmiş olduk...

Ozgur dedi ki...

Vallahi Yeliz işte izlemesen de haber gelip seni buluyor bazen...