23 Nis 2009

Objektiften Kaçan Kareler...

Yakalanamaz, anlatılamaz anlar:

* Eloşu emzirdikten sonra kolumda kalan kulak izi. Pembiş, minik bir kulağın kolumda bıraktığı yeri öperim. Üzülürüm, kızımın kulağında kolumun izi kalmasın. Öperim tekrar, öperim.

* Eloş emerken, elini önce kulağına götürür. Dairesel bir hareketle yüzünü okşar, oradan memeye geçer. Beni okşadıktan sonra el, elime gelir, biraz duralar. Sonra tekrar kulaktan başlar... Döngü devam eder, kızım bizi sever.

* Emerken bir an başını memeden ayırır, annesine bakar. Bir gülüş atar, emin ve memnun emmeye geri döner, keyif yapar.

* Emerken bir an içeri teyze/baba girer. Eloş memeyi bırakır, kim gelmiş diye bakar. Sonra "Hımm teyzemmiş, ne güzel. En iyisi ben emmeye devam edeyim" der ve emer...

* Ağlamadan önce alt dudağı büzer. Büzme kızım alt dudağını der şirinlik yaparım bazen güler, sonra dudak yine büzülür. Böyle gülme/ağlama arası gidip gelmesi bizi çıldırtır, güleriz. Sonuçta bazen güler, bazen ağlar.

* Ehi ehi ehi diyerek bir sevimli ağlaması vardı, bugünlerde kayboldu.

* Koca gözlerinde kendimi görürüm bazen. Işıltıları bir de. Yansıyan ışıklarla bebiş mavisi gözlerde neler neler görürüm ben. Binlerce alternatif gelecek görürüm, merak ederim.

* Ona öğretemeyeceğim şeyleri nasıl öğreneceğini merak ederim. Hayatının anlamını, aşkını, tutkusunu bulmayı mesela. Olacağı kişiyi oluşturmasını izlemeyi beklerim.

* Uyandığında bazen beni görünce, a anne sen miydin, yaşasın der gibi bakar, içimiz erir, erir, erir.

* Bazen huzursuzlandığında, anne götür beni bakışları attığında bir sarılır sıkı sıkı. GÖmülür enseme, annekız bütünleşiriz.

* Ona şarkı söylerken kendimizden geçtiğimizde, baba gelir bazen, bize bakar. Çok güzel bakar bize.

Binlerce an. Binlerce mutluluk.
*

7 yorum:

Ayşe dedi ki...

cok sekersiniz siz ya... masallah...:) kim bilir ne kadar buyumustur...

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

vallahi eloşun yaptıklarına bayıldım

Birinci Tekir Şahıs dedi ki...

Kelimeler yetmiyor değil mi bazen... Ah! harika bir şey annelik :)

kirazsevdasi dedi ki...

ne keyifli bir bebek Eloşum.
ne guzel anlatmissin 'o an' ları.
en guzel kareler asla yakalanamıyor iste, olsun onlar beynimizde, hep bizimle.
cok opuyorum Eloşumu.

yeliz dedi ki...

ay ne güzel yazmışsın, ben de ilkere anlatarak hafızada yer ettirmeye çalışıyorum ama yenileri eklendikçe unutulacak biliyorum, senin gibi yazmak lazım. - o kolda kulak izi beni de bitiriyor ve ben de hemen kulağa bakıyorum :)

Ozgur dedi ki...

Çok teşekkür ederiz yorumlar için. :)

Eloş büyürken bir önceki anı hemen unutuyoruz çünkü bir sonraki an daha eğlenceli. Ne zamandır yazmak istiyordum insan unutuyor.

Annelik çok güzelmiş Tekir anne. Ayşe'cim büyüdük biz:)) Esra çok teşekkürler...

İnşallah beynimizden silinmezler kirazım. Yeliz, yaz yaz. İnsan o ize üzülüyor acaba acı dı mı, uyuştu mu o kulak. öperim o kulağı:)

k.i.s.d. dedi ki...

Çok mera edilen hisler bunlar...