30 Nis 2009

Özgür Anne Bir Yaşında...


Dün yine unuttum ama bugün hatırladım.

Bir yaşındayız. Ben anne olalı, sevgili baba olalı bir yılı geçmiş demek... Hamile olma şüphesiyle başlamıştım bloga. Testler bir evet, bir hayır diyerek oynattılardı bizi. Nasıl bir heyecan, nasıl bir mutluluk, şaşkınlık. İnsan neye uğradığını anlayamıyor.

Bir yıl geçmiş. Eloş 4 aylık. 9 ay da hamilelik desek... Annelik ve babalık tam bir yıldır gündemimizde. Yavaş yavaş adapte olduk. Sigara içmeyi bırakmıştık, iyice uzak durduk. İçkiyi ağzımıza sürmedik. İlaç hiç içmedik, içmiyoruz. Sağlıklı beslendik. Yogalar yaptık. Yazılar yazdık. Kaygılandık, güldük. Çok cool olduk bazen, vesvese olduk bazen. Çok enerjik olduk kimi zaman, bazen atalet teyze geldi oturdu. En kötüsü Atalet teyze ve Vesvese teyzenin beraber gelmesi zaten. Onları yolcu ettik, kahkaha abla geldi. Aspiratör abiden çok faydalandık, eksik olmasın. Zor zamanlarımızda bizi yalnız bırakmadı. Ali babanın dönencesini ve ortasında duran altı bağlı 120 kiloluk bebek fili çok sevdik.

Blogla beraber biz de büyüdük, dönüştük. İlk yazıları bir başkası yazmış sanki.

Dostlar edindik. Doğuma giderken desteklerini hissettik. Bizi düşünüp, bizim için dua ettiklerini bildik. Yüzünü görmediğimiz arkadaşlarımız için dua ettik, onları merak ettik. Belki caddede karşılaşıp yanyana yabancılar olarak geçtiğimiz insanlar yeri geldi eski arkadaşlarımızdan daha yakın oldu, daha çok anladı, hissetti. Daha buluşacağız, görüşeceğiz, dertleşeceğiz. Bunlar daha yolun başı. Hiç tahmin etmediğimiz, ummadığımız bir deryaya düştük. Annelik, babalık serüveninin pek çok engeli aştığını bildik. Şehir, sınıf, eğitim filan buharlaştı. Ortak kaygılar edindik, aynı şeylere güldük.

Daha neler görüp, yaşayacağız kimbilir...

8 yorum:

aysema dedi ki...

Hep güzellikleri yaşamanız ve paylaşmanız dileğiyle yeni yaşınızı kutluyorum. Eloş'u öpüyorum...
Sevgiler...

Ozlem dedi ki...

Nice güzel yıllara özgür anne:),
Her beraber, paylaşımla,destekle...
İyi ki yazmaya başlamışsın ve iyi ki seni tanımışım:)
Sevgiler

Birinci Tekir Şahıs dedi ki...

Mutlu yıllar, nice yazılarrr... Bir pasta kesin bugün :)

İyi ki böyle anne blogları var, iyi ki güzel güzel yazan anneler var, iyi ki varsın Özgür.

Sevgiler
Ada&Tekir

Tuğçe dedi ki...

İyi ki doğdun Özgür Anne! Birlikte nice yıllara...

kirazsevdasi dedi ki...

Özgürüm,
tebrik ederim nice yıllara anne baba Eloş birlikte. saglikla mutlulukla.

Iyi ki yazmaya baslamissin, baslamisiz, tanısmısız, beraber heyecanlanmisiz, gulmusuz, aglamisiz...

daha yolun basindayiz, cok sevgiler.

Ayşe dedi ki...

happy birthday Ozgur anne!! insallah eloscugumun da gelen yaslarini kutlariz buradan.

havvanur dedi ki...

daha nice yaşlara blogunun özgür annemiz iyiki varsınız ve hepte olunuzzz güzel paylaşımlarda görüşmek umuduyla...

Ozgur dedi ki...

Çok teşekkür ederiz Aysema:)

Özlem'im evet, çok memnunum seni tanımaktan ben de:)

Birinci tekir şahıs, iyi ki sen de varsın. İyi ki yazan anneler var, kesinlikle katılıyorum:)

Nice Yıllara Tuğçe!

Yolun başındayız Kiraz'cım, kimbilir daha neler göreceğiz. (Bu arada farkettim ki neler göreceğiz derken bi an Ela'nın düğünü geldi aklıma. Mezuniyet töreni değil. Oh my god. Ne olmuşum ben? Kız anası mı?)

Beraber de kutlarız Ayşe teyzemiz.

Çok teşekkürler Havvanur aynı umutları taşıyorum:)