6 Nis 2009

Yediğimiz İçtiğimiz - Emziren Anneler Dikkat

Az önce bir yazı okudum. Diyor ki, anne sütünün tadı annenin yediğinden içtiğinden etkileniyor. Bunu biliyorduk:) Mesela ben ne zaman sucuk yesem, Ela sütten nefret ediyor. İçiyor ama açlıktan, "anne naaaptın" bakışlarıyla... Fazla baharat sevmiyor filan.

Fakat başka bir yönü varmış. Diyor ki, sen bebeği alıştır çikolataya, kahveye, efendim bol baharatlı yemeklere. Sonra katı gıdaya geçince ver kerevizi, ver sebzeyi. Sonra da neden tadını sevmedi acaba? Kısacası emzirirken yediğimize içtiğimize damak tadı geliştiriyormuş bu minikler. Hiç aklıma gelmezdi doğrusu. Sağlıklı beslenmeye çalışıyoruz elden geldiğince ama bir de bu açıdan bakmak lazımmış. Bu hesapça bizim kız, muz, elma, yoğurt, kereviz ve ıspanak sevecek. Evet bu yolda devam etmeli o halde.

Doğumdan sonra eski vücuduna kavuşmak en az dokuz ay sürermiş diye de başka bir yazı okudum. Moralim bozuldu. Ela'yı bu kadar düzenli beslerken kendimi neden besleyemiyorum saatle. Önümüzdeki iki hafta daha düzenli beslenmeye çalışacağım. Düzenli derken, aynı saatlerde yemeye gayret edeyim diyorum. Ara öğün koyayım ve elma yiyeyim.

Ben gidip kitap okuyayım en iyisi Eloş uyumuşken... Bu arada beslenme aralarını 3.5 saate çıkarıyoruz. Ah ah dördüncü ay, dört saatte bir emzirme. Düşünsenize en az üç saat özgürlük! Ole.

14 yorum:

funda dedi ki...

etkilemez mi em çok da bir arkadaşımda rastlamıştım kendi kola içti bebek gak dedi :)))

kuzunun annesi dedi ki...

Eloş 2.5 aylık biliyorsun ve 1.5 saate bir emiyor hala .Dr. istiyorsa ver diyor , senide böyle okudukca acaba hatamı yapıyorum diyorum . Bide bizimki senin Eloştan şişkoooo:)))

Ayşe dedi ki...

cok tatlisiniz siz ya... cekirdekli uzum falan da ye, hucre yenilenmesine faydali, gerci elosun hucre yenilenmesine gerek yok, ama hucre buyumesine de faydali olur.. :)))

bu arada bir onceki yazini da okudum, masallah diyorum efendim hepunuze, sevgiler.

yeliz dedi ki...

eyvahlar olsun!!! hemen çikolatalı pudingleri bırakıyorum!!! gerçi benimki de ıspanak, enginar, fasulye yiyecek bu durumda ama illa ki çikolata arayacak yemek sonrası korkarım:)

Tuğçe dedi ki...

Hamileyken okumuştum bunu :)
Hamileliğinde mısır seven annenin oğlu mısıra çok düşkün olmuş fln...
Aynı yazıda ileride çocuğun yemek seçmesini istemiyorsanız, hem hamileyken hem de emzirirken farklı gıdaları siz de almalısınız diyordu...
Düzenli beslenmek için de ayrı bir enerji gerek...Alış-veriş yap, yemek yap fln...Eve bir Charles istiyorum mümkünse ya da Emine Beder :)

gunebakan dedi ki...

ozgurcum sucuk, sarmisak, sogan en beter yiyecekler emzirirken. zavalli bebecikler hic hazzetmiyorlar. ben homini girtlak ne bulduysam sut yapsin diye yutuyor, yaz sicaginda boza iciyordum abartarak. kizimin tam bir boza duskunu olmasi gerek bu baglamda. dur bakalim icireyim sevecek mi?
haa bir de vitamalt icmistim, ay ne igrenc bir icecekti o oyle...
neyse, gunleriniz bol sutlu, sutunuz tatli olsun efenim.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Funda, supermiş...:) Ben kesinlikle gazlı içecek içmiyorum, ancak sevgili içerken yudum alıyorum. Heheheh.

Ozgur dedi ki...

Sevgili kuzunun annesi,
Bebekten bebeğe fark oluyor heralde. Bizimkinin midesi belki daha büyüktür? Sadece açlıktan mı 1.5 saat, alışkanlık mı ona bakmak lazım. Memeyi kendi mi bırakıyor? Bırakınca gaz çıkarıp, tekrar veriyo musun meme? Aklıma o geliyor bi tek. Ben 20 dakika sağ memeyi veriyorum. Ortasında gaz çıkarıyorum (20 dakikanın ortasında ihtiyaç hissedersem) sonra gaz çıkartıyorum çıkarsa. Öteki memeyi 20 dakika veriyorum. Molalarla filan derken 45-60 dakika filan sürüyor toplam emzirme süresi. Diyelim 15.00da başladı. 15.55 de bitti. Sonraki bir saat oynuyoruz ve yaklaşıl 17 gibi uyuyoruz. 18 yeniden meme... Öperim ben senin Eloşu. Siz ailecek uzunsunuz ondan öyledir o...

Ozgur dedi ki...

Teşekkür ederiz Ayşe Teyzemiz, yiyeyim ben üzüm. Benim de yenilenmeye ihtiyacım var:) Gittim bugün patlıcan filan aldım. Ne bileyim ben sevmem ama yavruşun hatrına:)

Ozgur dedi ki...

Yelizcim hiç sorma. O kısımdan bahsetmedim. Bitter çikolata bağımlılığımı kırmaya çalışıyorum ben de. Hele annem burdayken puaçalar, börekler, kekler... Utancımdan sağlıklıları yazdım bi tek:P

Ozgur dedi ki...

Sevgili Tuğçe, ben hamileyken dinlediğin müziği seviyor diye biliyordum. Yemeği duymamıştım. Ne enteresan yahu minikler. Ben de istiyorum şöyle hoop hop mutfak toplansın, yemekler yapılsın. Ama evde yardımcı olmadan olsun nasıl olacaksa:)

Ozgur dedi ki...

Sevgili günebakan,
Yazını da okudum bir türlü yorum yazmak fırsat olmadı. Sorma ben de yedim sarımsak, soğan. Yok direk bir huzursuzluk ve itiraz. Hele sarımsakt mideye de dokunuyor sanırım. Ben muz sevmezdim muz yedim çok. Minik bir maymun bekliyorum o yüzden:)

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

merhaba,
emziren anneler ne yerlerse bu sütten bebeklerini etkiler. siz gazlı bir kişiyseniz,beslenmenizde buna dikkat etmelisiniz. çünkü bebeğinizde gazlı olacaktır. soğan ve sarımsak yediğinizde sütünüzün tadını bebeklerin hepsinin sevdiğini biliyorum. ama bu benim karşılaştığım annelerin söyledikleri.inanın sizin nasıl ağız tadınız varsa bebeğinizin de kendisine ait ağız tadı oluşacak.bunda hem sizin hem de babasının ağız tadı hatta bebeğinizin bakıcısının ağız tadı onun zevkini oluşturacaktır. sevgiler,bebğinizi benim için öpün!!!

Ozgur dedi ki...

Sevgili Esra,
Cok haklisin, uzun vadede tabi ki oyle olacaktir. Anne yemegi gibisi var mi. Dunyanin en guzel yemeklerini getirin, ben anneminkini begenirim en cok.

Bu benim kastettigim kati gidalarla ilk tanisma asamasindaki surec. Sen emzirirken hic kereviz yemediysen, cocugun kereviz sevmemesine sasmamak gerek turu bir sey:)

Bu arada, sogan sarimsak sevmiyor bizimki. Kesin olarak test ettik. Hatta sarimsaga alerjimiz bile olabilir. Dogrudan rahatsizlaniyor cocuk... Ama tabi istisnalarin annesiyim ben o nedenle genellemiyorum:)