1 May 2009

1 Mayıs Emekçinin Bayramı Kutlu Olsun...

Günlerin bugün getirdigi, baski zulüm ve kandır
Ancak bu böyle gitmez, sömürü devam etmez
Yepyeni bir hayat gelir, bizde ve her yerde
1 Mayis, 1 Mayis isçinin, emekçinin bayrami

Bugün 1 Mayıs... Yine meydanlarda olamıyoruz. Gerçi Eloşumun yumruk her daim havada, biz evden destek veriyoruz. Vaktim yok emzireceğim ama bir kaç şey söylemek istiyorum hızlıca.

1 - Öncelikle kriz mriz, korku imparatorluğu yaratma çabası işçilerimizi yıldırmasın! Zonguldak Maden İşçilerinin direnişini hatırlayın!

2- Kendini emekten, sömürüden, sendikadan, haktan, hukuktan muaf sanan, kendini pek okumuş ve böyle şeylere ihtiyaç duymaz sanan bütün beyaz yakalı işçileri düşünmeye davet etmek istiyorum. Özellikle bilişim emekçilerini bilişim sendikasını desteklemeye davet ediyorum. Dünya değişmedi, işçinin, sömürünün etiketi değişti...

3- DESA işçilerini gururlanarak ve utanarak izliyorum. Dün TVde gördünüz mü? Arkadaşlarının eylemini desteklememek bi yana sendika karşıtı slogan atıyorlardı. Mecbur mu bırakıldılar? Cahiller mi? Bilinçsizlik diz bıyu. Çok üzüldüm....

Paranın dini imanı yoktur...

3 yorum:

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

benim de fazla vaktim yok ama söyleyecek bir çift sözüm var
işçi kavramı sadece tulumlu, mavi yakalı çalışanlarla özdeş sanki. beyaz yakalılar hiiç üstüne alınmıyor hatta gereksiz bulup tepeden bakıyorlar 1 mayısa. oysa birşk olmaya en çok onların ihtiyacı var. emeği, tecrübesi en çok sömürülen onlar. hele kadınsan ve anneysen iyice tepene biniyorlar.
sendika karşıtı slogan atan işçilere söyleyecek bir şey bulamıyorum.. ekmek parası desem değil başka türlü bir yalakalık bu. 2 kg kömüre oyunu satan onursuzlarınkine bezner bir durum. onursuz para, pul, aş neye yararsa..

Birinci Tekir Şahıs dedi ki...

Hülya'ya katılıyorum. Bir mayıs sadece tulum giyen işçilerin bayramı değil. Bu günü, Bir Mayıs'ı gürültülü-olaylı bir gün olarak seyreden, hatta seyretmeyip hiç ilgilenmeyen, tv karşısında ahlanıp vahlanan bir millet olduk çıktık. Bir Mayıs bence emek veren, çalışan alınteriyle üreten herkesin bayramı.

Sadece tüketen, ürettiğine yabancı, kendi gücünden, farklarını anlamaya,empati yapmaya korkan bir toplumda bu kadar oluyor işte...

yine de benim hala umudum var... (İnsanın çocuğu olunca umut taşımaya devam ediyor-muş)

yeliz dedi ki...

hülyaya ben de katılıyorum!!! bizlerin hakkı çoğu zaman tulumlu abilerden daha çok yeniyor ama bzler nedense uzak durmayı sinmeyi yeğliyoruz gibi geliyor.