30 May 2009

5. Ay Doktor Kontrolü...



Doktor teyzemize gittik. Tahmin ettiğim üzere yine pek kilo almamışız. 6300gr. Boy 65cm. Doktor endişeli değil. Yani bu böyle bir çocuk diyor. Hareketli metabolizması iyi. Büyüyünce de böyle olur inşallah dedi. Her bebek tombik olacak değil ya dedi. Otorite böyle diyorsa ben ne diyim. 15 gün sonra sebzelere başlıyoruz. Çok heyecanlıyım. Zeytinyağlı enginar yiyecek. Havuç, patates, kabak. O lala. Sebze sevsin. Biz ailecek zeytinyağlı seviyoruz. Sevgiloş çok sevmiyordu, alıştı. Kabak, kereviz, enginar. Ne güzel yiyecekler. Kızım da sevsin. Sever diye tahmin ediyorum. Yalnız pirinç gevreğine anne sütüyle alıştı. Süt miktarını tutturamazsak burun kıvırıyor.

Onun dışındaaa... Aşımızı olduk. İyiyiz.

Bugün doktorda aklıma şu geldi. Keşke gizli bir kamera her ay anneyi çekse. 1. ay ben sersem sepelek, saç taranmamış, kıyafet üzerime bol gelen hamile pantolonu. Pek acemi tutuşlar. 2. ay biraz daha toparlanmış halde ama hala bir şaşkın. 3. ay duruma hakim ama hala bir şeyler eksik. 4. ay daha kendine güvenli. 5. ay. saç baş güzel, gözler makyajlı, güzel giyinilmiş, yavru kanguruda.

Bir annenin görsel evrimi diyebiliriz buna. :)

8 yorum:

KUZEY TAN dedi ki...

Ela maşallah ne kadar huzurlu mutlu sakin bir bebek görünüyor. Nazarlar değmesin.
Özgür anne senin evrim çok hızlı iyi yönde gelişme göstermiş. Benimki 3. ay işe başlarken çok yükseldi. Şuanda 7. ayda düşüşe geçti. Yaz geliyor. Düşüş dibe vurdu.

Tuğçe dedi ki...

Selam,
Koşarak :P geriden geldim...Son yazılarını okudum şimdi...
Temizlikten nefrett edenler listesine adımı 1.sırada yazın lütfen.Bence kadınlar 2 model : temizliği seven karıncalar ve mutfak kuşları. Temizlikçilerin atom karınca olanları makbuldür bence :P
Ben tabii ki 2. gruptanım...Yemekler yapayım, yeni şeyler deneyeyim...Günüm mutfakta geçsin, ama temizliği başkaları yapsın...(Hayat bayram olsun)
Herneyse bizim evin halleri de aynıydı geçen hafta, perdeler yıkandı,camlar silindi, kışlıklar kalktı,dolaplar düzenlendi, ütüler ütüler...hala bekleyenler var öyle hengame, sisyphossal durumlar aynı :)
Ela'nın metabolizmasının iyi çalışması ne güzel bir haber...Çok sevindim...
Göz rengi koyulaştımı Özgür? Son fotolarda öyle gibi geldi bana...
Ben geçen yıla kadar üni.den kalan bazı ders kitaplarımı notlarımı fln saklıyordum...Ve tabii okuduğum romanlar, yenileri eklenerek kitaplıklarda yerlerini alıyorlardı,ben de zaman zaman onların tozlarını...Sonra düşündüm, bunların herhangi birini son 2 yıl içinde okudum mu...Hayır...Okuyacak mıyım? Hayır! Yok artık kütüphanem,arşivim,birkaç dolap içi,kutular fln...
Vardı daha söyleyecek birkaç sözüm, şimdi unuttum...
Çok öperim!

Ayşe dedi ki...

onceki follow-up yorumuna follow up olarak: ne diyorduk ilk basta, anne cool'sa, bebus de cool... sen son zamanlarda stresliydin, hastalik mastalik derken...

simdi yeni yorum:
evet, hastalik mastalik yok cok sukur simdi, cool anne ozgur geri donsun... :) bu arada benim soyle bir teorim var. bebekler sebze yemeklerine burun kiviriyorlar cunku ete cabuk alisiyorlar, bol bol sebze/meyve yedir ozgurcum kiza... alismasin cok ete, baliga alissin...
neyse, opuyorum sizi...

kirazsevdasi dedi ki...

Ela uzamış geldi benim gözüme bu fotolarda Özgür.
annenin evrimi super, ilk 3 ayı dusunuyorum da evet evet aynen oyle :)
doktor sakinse annelerin sakin olmamasina gerek yok ama işte...

Ozgur dedi ki...

Merhaba Kuzeytan:) Dün en güzel kontrolümüzdü. Sakin sakin hazırlandık da çıktık. Doğumdan sonra bana bir haller oldu. Eve girmeyen ben, evden çıkamayınca uzun süre yabanilik geliştirdim. Atıyorum yavaş yavaş.. Selamlar..:)

Ozgur dedi ki...

Tuğçe ne kadar aynı şeyleri yaşıyoruz. Uff neyse bu vesileyle bir sürü yükten kurtulduk diye seviniyorum. Hafif yaşamalı insan. Fazla yük biriktirmemeli. En zaruriler, en önemliler kalmalı. Nedense? Bilmiyorum göçebe millet olduğumuzdan mı? Eşyaya bağlanmama isteği mi. Ben de 2. gruptanım. Yemek ok, temizlik hayııır. Bitince rahat edicez.

Göz rengi değişti. Yeşil oldu ama Ela gibi. Bazen mavi oluyor. Bebek mavisinden çıktı. Sanırım yeşil ya da ela kalacak rengi. Babasının, teyzesinin ve anneannesinin göz rengi. Pek güzeller bu hepsi.

Ozgur dedi ki...

Ayşecim, çok haklısın. İki gündür daha rahatım. Kız da daha sakin uyuyor. Maşallah. İnsan halsizken sabırsız oluyor, uyusun istiyor. Eğer uyusun istiyorsan vay haline. Uyumuyor bunlar, anlıyolar. Sakinsen uyuyorlar. Maşallah nbenim kızıma.

Sebze konusunda katılıyorum. Bugün şeftali denedik. Çok sevdi. İki hafta sonra da sebze püresi var. Yavaş yavaş ilerliyoruz. Aklıma takılan tek şey şu: Doktor sebzeleri karıştırıp verin dedi. Ben de hiç sevmem karışık sebze. Enginarsa enginar olsun. Kabaksa kabak gibi. Neyse belki bizim kız sever diyelim.

Ozgur dedi ki...

Kirazım boyumuz 65 cm. Hiç fena değiliz. Babasına çektiğini tahmin ediyorum:) İnşallahhh.