25 May 2009

Ben Ela...


Merhaba, epeydir yazamadım. Bugünlerde çok meşgulüm. Anneannem de burda. Sürekli çalıştırıyolar beni. Yok öyle dön, yok böyle dön. Olimpiyatlara mı hazırlanıyorum anlamadım. Her sabah cimlastik filan. Sonra sabahları güneş banyosu denen bişi yapıyorum balkonda. Çıplak bacaklarımla oturuyorum koltuğumda ohh mis gibi. Eskiden soğuktu bu balkon denen yer, şimdi daha bir havadar oldu. Her gün dışarı çıkıyoruz, slingle dolaşıyoruz. Anneanneyle çıkarsak çok sosyalleşiyoruz da annem biraz uyuz du bakalım. Dışarda ciddiyetimi koruyorum. Öyle gülmüyorum, şaklabanlıklara seviyeli yanıtlar veriyorum. Genelde bilgi, kültür seviyemi arttırmak için gezdiğimi söyleyebilirim.

Bu banyo denen şeye bayılıyorum. Bir sürü su, hem de hepsi bi yerde. Acaba daha büyük su birikintileri görecek miyim hayatımda. Bacakları kolları çırpıyorum, vaktinden önce çıkarırlarsa beni sudan trip atıyorum. Saatinde banyo denen şeyi getirmezlerse basıyorum yaygarayı. Saate, dirliğe, düzene ne kadar önem verdiğimi şu koskoca dört buçuk ayda anlayamadılarsa ne diyim.

Kafam sürekli havada. Vallahi dünya varmış, iyi ki dik tutmayı öğrenmişim. Hiç yaslamıyorum kafayı. Her yere bakıyorum, her şeyi öğrenmek istiyorum. Hiç uyumasam ve hep öğrensem, öğrensem. Kafayı yiycem. O kadar şey öğrendim, yine de öğrenecek şeyler var hayatta.

Memeler güzel, memeler iyi. Ama ilişkimiz nasıl desem... Biraz monotonlaşmış gibiydi ki yeni tadlar geldi. Önce bulamaç gibi bişey verdiler, pirinçliymiş. Yedim, yemedim değil ama zorlandım. Yoğurt koysan yenmez. Sonra annem sütünü sağıp koyunca bi kıvam, bi tad geldi. Bazen hüpür hüpür yiyorum, seviniyo garipler. Bazen daha yavaş yiyorum ama yiyorum. Sonra... Annem hep yeşil elma yiyor, yerken de bana anlatıyordu. Artık onu cam rende denen bişeyde rendeleyip suyunu veriyorlar. Posasını ve kalanı gene annem yiyor ama o suyu çok sevdim. Bi de üstüne tadsız ama sıvı bişey veriyolar, hayatın kaynağı mıymış neymiş. Yine de süt gibisi yok. İçiyorum bol bol.

Sekizde uyuma çabalarını protesto etmem çok işe yaradı. Artık dokuzda yatıyorum ama uykum oluyor. Sabah 7:30da kalkmmaya başladım. Uyusun bari garipler. Ama bu babama yaramadı. Annem ben nasılsa 6:30da kalkıyorum diye saat kurmayı bırakmıştı. Şimdi saat de kurmuyolar, e ben de uyuyorum. Babam paso geç kalıyor. Eee bana mı güvendiniz kardeşim bunca yıldır...

Teyzem geldi. Çok özlemişim onu. Bugün ona gülücükler saçtım. Aa ben öpmeyi öğrendim gibi bişey. Dudakları yapıştırıyorum çekerken bi ses çıkıyor. Neyse deliye döndüler. Annem kahkahalardan ağladı resmen. Akşamları babamı bekliyorum. Beraber banyo yapıyoruz. Onun yedirdiği mama daha bi tatlı mı desem. Özlediğimden mi öyle geliyor. O verince daha iştahlıyım o kesin. Teyze de fena değil bu arada. Evet evet öğrenecekler az kaldı.

Bugün anneannemle gezerken, koskoca bi abinin annesi "bak oğlum bebek" dedi benim için. Anneannem de "bak Ela, abi" diyince çocuk, "anneeee ben abi oldummm diye çok sevindi. Heeheh abiymiş. Daha üç yaşında mı ne. Evet bana göre büyük ama, babam daha büyük bi kere.

Hiç uyumasam, hep öğrensem. Hep oyun olsa. İyice dirensem uyumamanın yolunu bulur muyum? Bi kere uyuyunca da uyanılmıyo ki birader...

16 yorum:

yeliz dedi ki...

elacım,
uyu sen boşver anneler uyuyan bebek sever:) arca kardeşini az önce 1 saat kadar uyutmaya çalıştım da canım çıktı:) bana da senin gibi düzenli bi bebek lazım, bizimki asi biraz:(

havvanur dedi ki...

ee ee ee ela sen uyu büyü teyzemm arkadaşın elifte 6.5 civarı uyanıo saat kurmuyoruz hiç sekmedi yani eloş sen çok güzel anlatıyorsun günlük yaptıgın şeyleri bn seni çok seviyorum teyzecimm kendine iyi bak anneyi hiç üzme hep böle akılı uslu nazlı kıs ol emi:))anneyede slm sölee:))

Ayşe dedi ki...

Elosuum, yerim ben seni... sen boyle azimli deva et, simdiden ne kapsan faydadir, aferin sana...
yalniz o hayatin kaynagi dedikleri tatsiz tuzsuz seye su diyoruz biz. Onu sevmen laziim...

Annene tesekkur ettigimi soylersin, cok iyi oluyor bazen sana izin vermesi yazman icin...

butun buyuklere selam soyle. Ayse teyzem cok selam soyledi de... cok opuyorum seni o tombus yanaklardan...

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

postları artık hep ela yazsın. daha güzel yazıyo :))

k.i.s.d. dedi ki...

Ela hanım merhaba, ben Cevdet. Nam-ı diğer Cevdet paşa. Nasıl bişiy olduğumu anneme sorsan da pek anlatamaz henüz 40 mı ne o çıkmadığından huyum suyum belli olmuyor. Ama yakışıklı adamımdır yani. Ben de kafamı tutuyorum, bak bi ortak noktamız var, üstelik her köşeyi inceliyorum. Bütün kenarları özenle tarıyorum.
Daha iki kez dışarı çıktım, babaannem 40 denen şey çıkmadan bize hapis hayatını uygun buldu. Annem de çok üzülüyor ama evde sorun çıkmasın diye susuyor. Bazen de yatak odasında ağlıyor yazık. O ağlıyınca ben de ağlıyorum. Sonra da uyumuyorum, böylece kendi derdini unutup bana bakmasını sağlıyorum. Yalnız bir yol keşfettiler, salak gibi her defasında yiyorum. Saç kurutma makinesi miymiş neymiş, yarebbim her çalıştırdıklarında insan uyur mu yaw. Sazan gibi kaldık ortada.
Neyse, seninle konuşmak güzel. Yine görüşelim. Çiçeklerden hangisini seversin? Çikolatanın sütlüsünü mü bitteri mi tercih edersin :) ehihihii

gunebakan dedi ki...

sen nasil tatli biseysin boyle elacim yaaa.
ne guzel oluyor boyle arada sen yaziyorsun, cok iyi oluyor senden haberler almak.
yeni tatlari sevmen ne guzel, masallah sana. hep boyle guzel gitsin yeme-icme olaylarin.
uyku konusunda da cok takdir ettim, karnimda 2 ay sonra dogacak olan kardese de anlat bunlari sonra oldu mu, o da cabucak ogrensin uzuuun uykular uyumayi.
cok optum seni o guzel yanaklarindan. annecige selam soyle...

ilknur bodur malci dedi ki...

fotoda ne kadar guzel çıkmış ağzı burnu fındık kadar.maşallah maşallah
öptük :)

Anne Duru dedi ki...

elacım merhaba ben derin,
biz seninle yakın biryerlerde oturuyoruz anladığım kadarıyle ama nedense annelerimiz bizi tanıştırmıyooo...seninle bir plan yapıp gizlice buluşalım mı:))

Ozgur dedi ki...

Yeliz teyzecim, öncelikle Arda'ya selamlar. Şöyle yatağa girdiğim gibi uyusam annem ne sevinir. Ama yağma yok. Uğraştırıyorum ben de Arca gibi. Eski düzen kalmadı. Annem umutla o günlerin geri gelmesini bekliyor. Ama bakalım. Oyun tadı aldım ben. Kesin beni uyutup eğleniyolar diye uyumamaya çalışıyorum.

Ozgur dedi ki...

Havvanur teyze annemin de selamı var. Ben de sizleri çook seviyorum. Elif'e de sevgiler. Ne güzel düzenli çocuklarr... Ben 7ye geçtim bakalım nasıl gidecek:)

Ozgur dedi ki...

Ayşe teyzem, annemin de anneannemin de boool selamı var sana. Yanaklarım dolu gözüküyor ama bakalım doktor ne diyecek. İçiyorum su içiyorum, süt içiyorum. Aha bugün armut yedim bugün!

Ozgur dedi ki...

Hülyanın Tunası teyze. Annem izin verse kitap bile yazıcam da nerdeeee.

Ozgur dedi ki...

Sevgili Cevdet, karışan büyükler hep bu annelerimizin sorunu. Sen annene söyle o gelinine karışmasın ilerde. İlla bişi diycekler. Hayır sonra bizim canımız sıkılıyor. Annem mutluyken ne kadar neşeliyim ben di mi, sen de öylesindir. Neyse lohusa mı deniyo neyse geçiyo, annen de hassastır biraz daha. Sen ona gülücükler ver, sevimlilikler yap, azıcık moral olsun. Baktın sarıyor hemen bişi yapıp dikkatini dağıt. Sevdim seni, akıllı çocuksun.

Sorulara gelince... Çiçekleri seviyorum hepsini. İlgiyle bakıyorum bir bir. Henüz çok ayırım yapmıyorum. Çikolataya gelince. Anne denilen kadın sadece bitter yediğinden ben bi onun tadını biliyorum. Ama tabi bana sütle karışık geliyor. Sen ne düşünüyorsun?

Saç kurutma makinesi gene iyiymiş. Benimkiler aspiratör abiye götürüyolardı beni anında vızzz. Ama geçmişte kaldı o günler. Artık işlemiyor nihahahahhayyt. Hışş pat da işlemiyor. Delirtcem onları!

Ozgur dedi ki...

Günebakan teyze, bi kere uyuyunca uyuyorum da o bi kere uyuma mevzuuusu yok mu... Ah ah. Karnındaki kardeşe ve ablama çok selam ederim. Ben de seni seviyorum. Annem senin yazılarını okuyor, biliyorum.Bugün armut yediim hem de posasından da! Büyük gün!

Ozgur dedi ki...

Teşekkür ederim İlknur teyzecim:)))

Ozgur dedi ki...

Merhaba Derin, derhal plan yapıp buluşalım. Yalnız annem hastaydı daha yeni iyileşti. Anneannem geldi. Sonra bu deliler çok büyük bir temizlik, ayıklama, düzenleme işine girdiler. Akıl sağlıkları başlarına geri gelince görüşelim inşallah. Bostancıdayız biz. sevgiler...ela.