20 May 2009

Bize Bİr Haller Oldu...


Bize bir haller oldu. Şaka gibi bir yandan. Geçen hafta sinüslerim azmıştı çok fena. Sonra Eloş hastalandı. Annem sağolsun kalktı geldi. Ve henüz kendimize gelemedik. Ben ağır saman nezlesi karşık boğaz ağrısı çektim. Tam düzeldim, kalktım oley derken derken bir döküntü. Bütün vücut kırmızı. Doktora gittik, alerjik reaksiyon. İçtiğim bir ilaçtan olabilirmiş. Pazartesi başladı kaşıntı. Gece uykumdan ellerimi kaşıyarak uyandım. Dün 19 Mayıs, ah ne planlarımız vardı ne planlar. Annem burda ya, bir haftadır bir akşam sevgiliyle azıcık çıksak dışarı hevesimiz vardı. Önce benim hastalığım ardından bu kızarıklık kös kös evde oturduk. Kaşıntı olmasa çok da derdim değil kırmızılar. Antihistaminik içiyorum, zombi uykularına dalıyorum. Kalkıyorum, emziriyorum, geri yatıyorum, uykuyla uyanıklık arası. Herşeye annem koşuyor, yani gelmese bitikmişiz. O da çok yoruldu, bir yandan sıcaklar. Koca desen o da saman nezlesi, o da antihistaminik. Antihistaminikgilleriz biz. Nerde bir histamin ordayız oley. Umarım kızımız bizim kadar alerjik değildir. Allah yavrumuzu korusun. Umarım anneannesine çekmiştir bu konularda.

Bu arada ek gıda maceralarımız sürüyor. Bugün 3. gündü. Pazartesi günü başladık. Anneannesi Biraz biraz yedirdi. İlaçları ve vitaminleri kaşıkla vermenin faydasını gördük. Kaşıkla aramız iyi çok şükür. Ama pek fazla yemiyor. Heralde daha başlangıç diye. Bugün ben yedirdim az önce. Yiyor, çıkarıyor, tam yutkunamıyor yavru. Ne kadarı içeri gidiyor bilmiyorum. Endişelenmemeye çalışıyorum. Emzirme aynen devam. Umarım biraz olsun kilo alırız bu ay. Tavsiye varsa alırım. Hipp pirinç şeysi veriyoruz. Suyla hazırlıyoruz.

Ben de sevgili de histaminik(sevgilinin deyimiyle hispanik)gillerden olunca Eloşla çok ilginelemiyoruz. O da akşamları uyumak istemiyor. Direniyor. Her akşam bir uyku macerası. Yatakta uyumayı unuttu. Gündüz düzenimiz 3 saat ama aslında gündüz uykuları çok kısa. Geçer bu günler elbet. Halsiziz. En sevdiğim ay Mayıs bu sene biraz nanik yaptı. Kimbüülüüür.

Eloşumuzun keyfi yerinde Allah'tan. Aman ona bişi olmasın da! Sıcaklarda ilk askılımızı da giydik. Üstümüzdeki askılı bluzü teyzoş abdden getirmişti. İlk gördüğümde (daha doğmamıştı bizim kız) amanın bunları da giyecek mi demiştim. Aylarca dokunamamıştım bile o kıyafetlere. Hey gidi... 4.5 ayı geride bıraktık. Bu arada iki hafta içinde o kadar büyüdük ki... Döndüğümüzü söylemiştim. Hem ters, hem düz dönüyoruz. Daha anlamlı bakıyoruz ve kesinlikle "banyo" kelimesinin anlamını biliyoruz. Bildiği başka kelimeler de olabilir ama laf arasında banyo dersen ve banyoyu hazırlamazsan acayip sinirleniyor. Dün hazırladık. Kuruldu küvetine. Nasıl kolları bacakları vuruyor, sanki "ohhh dünya varmış" diyor. Küçük bir balık kızım. İnsan unutuyor yaşarken yazmayı. Hep hah şunu da yazayım unutmadan diyip unutuyorum. Ayaklarını ellerini çok güzel kontrol ediyor. Uzanıp oyuncaklarını alıyor. Ayağını ağzına sokmasına ramak var. Eller ayaklar sürekli hareket halinde. Emzirirken ayağını öteki memeye dayıyor filan. Pek komiğiz.
Sonracıma ana kucağına otumak istemediğinde ayaklarıyla basıp direniyor. Artık ana kucağından inmeye çalışıyor. Emniyet kemerlerini bağlamaya başladık. Yürümeye başladığında ne yapacağımızı düşünmeye başladım. Evde binlerce küçük parça var. Onları yok etmeli filan.

Büyüyor minikler. Biz de beraber.

11 yorum:

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

maşallah diyelim...çok tatlı oluyor büyüdükçe..ikinci resme bayıldım..sizin kız artis olacak...onu benim için bol bol öpün, lütfennnn

Ayşe dedi ki...

elos kizim, nasil yatistir o son resimdeki yatis? yerim ben seni cok tatli oldun. Masallah diyim, nazara gelmisiniz ailecek siz.

ozgurcum, oatmeal bathler var, yulaf cilti sakinlestirir diyorlar, denemek istermisin bilmiyorum ama...

annanenin yaninizda olmasi buyuk sans, sagolsun... selamlar annaneye...

siz de cabucak iyilesin, cadde sizi bekliyormus... :)
opuyorum.

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

maşallah diyelim de nazarımız değmesin... bence bol bol okuyun kendinizi!!! böyle güzel bir kız çocuğu olunca ortalıkta,o'nu doğuran da dolayısıyla nazar oluyordur yani :) tekrar tekrar maşallah subhanallah sana eloş (: benim Ece'm gibi şişko patatessin sen de :D ek gıdada fazla zorlama, yemek istediği ne varsa, zamanı gelınce kendileri yıyor zaten.ek gıdaya geçişteki amaç biraz da bebekelerde katılara alışmak.ama onun da tipinden belli,ne bulsa YİYECEK :) vallahi ben Ece Nur'u hiç zorlamadım,5-6 aydn sonra ne versem kaşık ucuyla da olsa tattırdım,şimdi 9 aylık;kahvaltı-meyve araları-kaşık mamaları çok rahat yiyoruz.Tipinden de bellidir zaten :D ALLAH UZUN ÖMÜR VERSİN, HERŞEY OLUR (:

kirazsevdasi dedi ki...

eloşum bacaklarını ısırabilir miyim :) :)
canım bu alerjen bunyeler ahh ah.
cok ve cabuk gecmis olsun lutfen ailecek size.

Ozgur dedi ki...

Teşekkür ederiz Esra:)) Öptüm bol bol:P

Ozgur dedi ki...

Sorma Ayşe Teyzesi... O duruş çok komiğime gitti oturduğu yerde bacak bacak üstüne durumları... Oatmeal bath, bakim bulursam denerim. Herşeyi deneyecek haldeyim. Kaşın kaşın kaşın... Öperim çokk

Ozgur dedi ki...

Merhaba Ece Nur, vallahi yorumun içimi rahatlattı biraz. Malum Elayı şişmanlatmaya çalışıyoruz. Doktor kilo artışını yetersiz buldu. Gerçi fotolarda bayan baldır bacak çıkmış biraz ama boya göre kilosu azmış. Daha doğrusu artış az. Aman yesin yesin büyüsün minikler... Seçmeden yesinler bol bollll. Amiiinnn. Amin.

Ozgur dedi ki...

Saol Kirazım. Halimeee bakk dertli çalll kemancıı başımınnn tacııı.

Adsız dedi ki...

Maşallah Ela Kızımıza...
Allah nazarlardan saklasın.
Bir an evvel iyileşmeniz dileğiyle
Merhaba benimde 24 Ocak doğumlu bir İpek Kızım (kuzum) var henüz bloğumuzu tamamlamadığımızdan günlük konumunda açılmayı bekliyor. Fırsat buldukça Eloşla maceralarınızı takip etmeye çalışıyorum.Her çocuğun gelişimi tabiki farklı ama bir dahaki ay bizde bunlarımı yaşayacağız demekten kendimi alamıyorum.Tek problemimiz emmeden uyuyamamak...Benim için şuan en büyük zevk ama çalışmaya başlayana kadar bir an evvel çözmemiz gereken bir durum.Doğumdan sonra uzun süren bir sarılıktan bize hatıra kaldı emerek uyumalarımız ve bende kıyamadım kuzuma böyle devam etti..Uyku düzeni konusunda mümkünse tavsiyelerinizi bekliyorum.Bu arada sling almayı düşünüyorum renk olarak siyahtan memnun kaldınız mı?
Sevgiler
Sibel

Ozgur dedi ki...

Sevgili Sibel, elimden geldiğince yazayım maceralarımızı. Umarım işe yarar. Gerçi bu günlerde kelin ilacı olsa durumundayız... Öte yandan kendi başını bağlayamayan gelin başı bağlarmış. Bildiğim atasözlerini de sıralamış oldum:P Yazı yazayım uykuyla ilgili ben. sevgiler çok...

yeliz dedi ki...

elaya kocaman bir maşallah sizlere de acil şifalar diliyorum, zor günler ama geçecek.