3 May 2009

Dördüncü Ay Kontrolleri

Dün doktorumuza ziyaretimiz vardı.

Boy:64cm
Kilo: 6150gr

Özetle, hareketlerimiz, zihinsel gelişimimiz, hareket koordinasyonumuz filan çok iyi, Allah nazarlardan saklasın. tü tü tü maşallah.

Uykumuz, halimiz, tavrımız iyi, pek yerinde ona da maşallah.

Yalnıızz kilo almamışız bu ay. Süt de var. Üstelik mutlu bir dört saatlik düzene geçtiydik. Bebiş huzursuz değil, ağlamaz filan derken. Kilo yok. Doktor teyze dedi ki, "siz bu ay rejim mi yaptınız?" Utançtan ezilen anne: "Ee şey biraz dikkat ettik yediklerimize". Doktor Teyze: "Etmeyin. Ekmek, makarna, pilav yenecek!!!. Size gidin tahin pekmez yiyin demiyorum ama, ekmek, pilav makarna kesilmeyecek!!!!" dedi. Boynu büyük anne: "peki."

Sonuçta dün ezildim büzüldüm hakkaten. Utandım da. Gelmişsin sonuna iki ay daha gez tombiş öldün mü diye. 15 gün yiyip içip bebişi 3 saatte bir besleyeceğiz. Sonra tekrar gidip tartılacağız. Sütün kalorisinde problem var sanırım miktarında değil. Ama ben yine de dün bi bardan still tee götürdüm. Bugün de bulgur pilavı yapacağım.

Onun dışında herşey iyi maşallah.

Anne: Zihinsel gelişim için biz sürekli konuşmaya çalışıyoruz, başka neler yapalım?
doktor teyze: E bu kadarcık çocukla başka ne yapıcan ki, konuşun, aynen devam .
anne: Hayır biz bi matematik kursuna yazdıralım diyoduk da.
doktor teyze: haa iyi olur, iyi olur, güzel düşünmüşsünüz...

---
yolda..

anne: kilo da kiloymuş, al işte gördün mü.
baba: ya onu bırak da şöyle güzel bi kıymalı makarna yaparız şimdi, yoğurdu da döktük müydü ohh.
anne: (bir anda yüzde güller açar... )

---
akşam evde.

anne: yaa gördün mü işte kudurdum da, yemedim de ekmek, naaptım ben bıy bıy bıyy..
baba: ya dünyanın sonu değil. işte elimizden geleni yapacaz olmazsa da mama veririz dünyanın sonu değil.
anne: nasıl değil, mama deme bana. sütle az daha idare edelim.
baba: ya bi sürü çocuk alıyo, dertlenme, kafaya takma aa, nolcak. (ben hep mama yemişim fena mı olmuşum?)
anne:(aklına yatar) aslında mama veriyo olsak, ben de biraz daha özgür olurdum, bensiz de doyardı, dışarı çıkabilirdim?
baba: abartma hemen, abaarttmaaa.

13 yorum:

Tuğçe dedi ki...

Çok tatlısınız...:)
Bulgur bende de çok işe yarıyor pilavı çok sevmediğimden çorbalara atıyorum.
İyi pazarlar!

Anne ve Bebisi dedi ki...

Hayirlisi olsun :D

kirazsevdasi dedi ki...

aa çok şaşırdım nasıl kilo almamış ya Eloşum.
Ay Özgürüm kızıyormusun bana Eloşum diyip duruyorum, nerden senin Eloşun oluyor diye.
aa kıymalı makarna bu aksam icin very good idea.

Ayşe dedi ki...

cognitive development iyiymis ama bak... neyse, sen makarna, tatli gotur birazcik daha... zaten ise baslayinca kosturmacadan verirsin kalanlari...

babayla gecen kiymali makarna diyalogu ve matematik kursu olayi guldurdu beni... bana gonder kizi, direk cekirdekten sosyolog yetistireyim. :)

hadi kolay gelsin size... opuyorum.

Ozgur dedi ki...

Selamlar Tuğçe, bakalım nasıl olacak. Kalorili bi süt yapalım.

Teşekkürler Anne ve Bebişi.

Söyle kirazım, Eloşum de. Ben de sana kirazım diyorum:) Almamış kilo. Yanaklar tombik oysam ki...

Sevgili Ayşe, sosyolojiye biliyosun 20 günlükken başladı kerata:) Doğal bi eğilimi olabilir. Heheheh. Cognitive've verdik kendimizi. Geçen babası Ela'ya bir şeyler anlatıyor. Ela başını çevirdi. Baba: kızımm, sen beni dinlemiyosun???

öldüm gülmekten:))))

yeliz dedi ki...

son diyalog beni kopardı. her sütüm yetmiyor travmasında biz de ilkerle aynı diyaloğa giriyoruz. yazık bu adamlara yaaa, sürekli morali tepede tutmaya çalışıyorlar. hatta ilkere de okuttum.

Neresinden baksan kardır, bak 4 ay emdi ne güzel, inşallah 2 ay daha olacak, sakın germe kendini, afiyet olsun, süt olsun eloşa...

İlknur dedi ki...

klübe hoşgeldin diyorum. Sanırım bu bebeklerin çoğu 3. 4. ay civarı kilo alışta bir düşüş yaşıyor ya da biz Tracy ablanın akıllarına uyup 4 saate çıkınca oluyor ne bileyim. Ben de hiç anlamamıştım kilo alamadığını. Aynen dediğin gibi uyku süper, ağlama yok nasıl belli etmez diye kendimi yemiştim.

İki ay daha sabır. Bol bulgur pilavi, bol yeşil mercimek çorbası ve still tea, gelsin lıkır lıkır yağlı sütler, yarasın Ela'ya :)

gunebakan dedi ki...

sekercim,
benim kizim da 4 aylikken kilo alimi dusmustu. ben ise baslamistim hemen ona yorup aglayip dertlenmeye basladim. bohuu iste gordun mu sutum gidiyor, yetmiyor biy biy biy...
sonraki ay toparladik. bebis de 4 aydan sonra hareketleniyor. donmeler, yuvarlanmalar basliyor. kalorş gereksinimi artiyor. ben buna baglamistim. onceden yastik gibi yatiyordu ne de olsa.
sakin moral bozma, diyete ara ver. valla tum doktorlar, yiyeceklerle alakasi yok, sut icin sivi gerek deseler de, ben eskilerin bi bildigi vardir mantigi ile hiiic kasmadim. tatlilari, borekleri goturdum. ama manda sutu gibi kaliteli sutum vardi vallahi. sagdigimda rengi sariya calardi. ustu de bi parmak kaymak baglardi. bunun bedelini kizim 1 yasindayken doguma girdigim kilo olan 82 kilo (boy 1.60 bu arada) olarak odedim.
iyi miydi kotu muydu tartisilir. ben vicdanen boyle rahat ettim. belki daha bilincli beslensem bu kadar fazlaligim olmayacakti, ben de abarttim kabul ediyorum. ama kuzu calistigim halde 1 yasina kadar emdi. sen de hiiic canini sikma. 15 gunde sutun iceriginin degismesi ile kilo alisini goreceksin. kafan rahat olsun. vicdan azabi duyma hic. dedigim gibi ayni donemde bizim de basimiza geldi bu durum.
optum cok...

kuzunun annesi dedi ki...

Bende haftada 3 kez falan yiyorum bulgur pilavı . Demekki benim Eloşa bulgurlu sütler yarıyormuş :))Seviyorsan sende artır bari .

Ozgur dedi ki...

Yeliz'cim ya doktor ilk anda diyince çok fena oldum da bugün kendime geldim. Bi güzel çikolata dahil ne bulduysam yedim aa lazım diyerek:)
Olursa olur, olmazsa da yaparız mama desteği ne yapalım yahu. Ama olur olur. Ya bu lohusa halleri ne acayip. :) Allahtan kocalar lohusa değil.

Ozgur dedi ki...

İlknurcum, senin yazını baştan sonra iki kere okudum zaten. Bakalım vericem kendimi bulgura, ayrana, ekmeğe, suya. Bakalım neler olacak. Gelişmeleri yazarım bi denek de ben olurum:)

Tracynin alacağı olsun. Belkim hep formül süt içenleri kastetti o. Gırrr.

Ozgur dedi ki...

Sevgili günebakan, yorumunu okuyunca içim rahatladı. Valla heveslendim ben de:) Bakalım, inanıyorum evet evet düzelecek süt, kilolar gelecek. Yani ben kendim kilo kaybetmek isterken yavru alsın istemek de enteresan oldu :)

Allah hepimize sağlık versin, huzur versin.

Hareket de artıyor tabi, çok doğru:)

Ozgur dedi ki...

kuzunun annesi, dün mercimek köfteyle açtık sezonu. Nerde bulgur orda biz!