8 May 2009

Ela'dan Haberler...

Epeydir ne yapıyoruz yazamadım. Çok gelişmeler var aslında. Tam desteksiz diyemem ama minimum destekle oturuyoruz mesela. Ayaklarımızı basmaya çalışıyoruz, biraz ağırlık veriyoruz. Anne odadan gidince huzursuzlanıyoruz. Anneye, babaya ayrı gülücükler tavırlar var. Artık çok daha bilinçli bakışlarımız. Konuşuyoruz. Bilinçsizce ennnee diyoruz. Ama karşılıklı ee ee nee nee hee heee konuşuyoruz. Bababa dedede mamamalar ne zaman gelecek bekliyoruz. Bugün göbüşüme oturttum Ela'yı. Dizlerime sırtını verdi. Hopladık, zıpladık, pek güldük eğlendik. Ellerinden tutup doğrulttuğumda kafa dik geliyor. Çok büyüdük çookkk.

Slingle uzun mesafe yaptık. Genelde ev içi, ya da apartman çevresi takılmıştık. İki gün önce bir arkadaşımızın evine gittik. Eloş çok rahatttı. Ben o son yokuş ve merdiven olmasa çok iyiydim, son yokuşta biraz nefes nefese kaldım. Dönüşte iniş olduğundan verdim kendimi, Eloş uyudu! Çocuk slingde uyudu. Bostancı sokaklarında bana esefle, hayretle ve sevecen bakan insanların arasından geçtik öylece. Okuyan varsa biziz o slingliler:)

Süt konusu gündemde. Rahat ol, yüksek moral filan derken endişe kumkuması oldum. Bulgur pilavı, kısır tüketiyorum. Marul yiyorum. Hiç gerekmediği halde çikolata da yiyorum. Muz yiyorum. Sık emziriyorum. Pompiş yapıyorum ama Ela biberondan içmiyor ve sinirleniyor. Kaşıkla denemek lazım belki. Pompada gelen süt miktarından memnun değilim ama sanki ben sağma işini beceremedim. Still tee içtim, derhal yeşil kaka geri geldi. İçmeyi bıraktım. Artacak biliyorum. Yine de stresli bir süreç. Bu konuda pek doluyum. Yabancı kaynaklardan takip etmeli olayı. Ona karar verdim. Güzel bi web sitesi var. http://www.kellymom.com/
Keşke Türkçe'si olsa...
Ela uyudukça uyumaya çalışıyorum. Meğer yorulmuşum ben...

Bakalım eğer gelişmeler olursa yazarım.

9 yorum:

yeliz dedi ki...

ne güzel haberler bunlar... ela büyüyor, güzelleşiyor... pompiş bizde de fena, sağmaya vakit bulamıyorum ve sağdığımda da az çıkıyor ve sağma konusunda beceremediğimi hissediyorum ben de, üstelik işe başladığımda sağmam gerekecek illa ki. demek ki bol bol sağmalı ki alışmalı. emzirmek ne kolaymış:) bu arada kuru börülce yemeği, yanına da taze soğan acayip süt getiriyormuş, haberin olsun. ama gaz yapmasın diye pişirmeden önce börülce haşlanırsa daha iyi olur.
sevgiler, eloşa öpücükler

Ayşe dedi ki...

ne guzel, masallah size. yalniz annesi, arada elos'a da ver bilgisayari... o da anlatsin neler oluyor diye...

biberon almamasinin sebebi meme ucu falan olabilir mi? aslinda kardesin burdaysa bir baksinlar, boyle pompali kasik gibi bisi var, pure yemeye baslayinca da ise yarar.
http://www.booninc.com/products/Squirt

cok optum ikinizi de.

banu dedi ki...

kellymom çok güzel bir site...
bence süt konusunda ki en büyük düşman: endişe! inanın olumlu düşünceler üretimi arttırıyor.

En büyük dost ise yeşillik yemek ve çok çok sık sık su içmek... inek misali :)

Bir de fenugreek (çemen) var. tabletleri GNC'lerde olması lazım. İnanılmaz işe yarıyor. http://www.kellymom.com/herbal/milksupply/fenugreek.html

pompa yapmaya başladığımda inanamamıştım. Panik olmuştum bu kadar süt ile nasıl doyar diye... Emzirme gibi pompa yaparken de bir düzen oturtmak önemli. Ben ilk başta - veya sütümü ertesi gün için arttırmak istediğimde - emzirmeden sonra pompalıyordum. sonra bir kaç bardak su içiyordum. bir saat sonra tekrar pompa yapıyordum. o gün sonuç başarılı olmasa da ertesi güne etkisi görünmeye başlıyordu. Bir iki gün içerisinde Hollanda ineği gibi oluyordum.

İşe başladığında düşündüğün kadar kolay olmuyor pompa yapmak. İş yerinde emzirme odası yoksa tuvalette halletmek durumunda kalıyorsun. İlk günlerde disiplinli olunsa da işe adapte olduktan sonra yerinden kalkıp tuvalette pompa yapmak zoruna gidiyor. Memeler çatlayana kadar bekleyebiliyorsun. En azından ben de durum böyle olmuştu... Baktım süt azalıyor outlook'a toplantı saati ekler gibi süt pompalama saati eklemiştim.

Bizim hatun da biberon düşmanıydı. Dr.Brown'nun cam biberonu ve ayına uygun memeleri biraz işe yaramıştı. Ek gıdalar öğün haline dönüştükten sonra onu da bıraktı.

Uff çenem düştü... Eloş'a bakıp Mira'nın minik bebiş hallerini hatırladım. Böyle oldu :)

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

biberon almıyorsa farklı markalar deneyebilirsin. timy topee mi ne bi marka vardı. mothercarein sitesinde olabilir. onun başlıklarının meme ucuna yakın olduğunu duymuştum.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

ya da mamas and papas'ın sitesinde de olabilir.

Ozgur dedi ki...

Selam Yeliz'cim,
Pompiş durumları fena. Elektrikli mi kiralasak diye düşündük haftasonu. Miktarı bir gözle görseydik gibi. Neyse practice makes perfect. Pratik yapmak mükemmeli getirir. Denemeye devam.
İşin ilginci ben hergün ciddi miktarda marul ve taze soğan tüketiyorum. Hem taze taze hem de hemen hemen yaptığım her zeytinyağlıya bol bol koyuyorum.
Bir de kuru börülce deneyelim, hiç pişirmedim evde. Deneyelim:)

Öpücükler size de:)

Ozgur dedi ki...

Ayşe'cim baktım internetten. Güzel bişeye benziyor. Bizde aslında anne memesi taklit eden biberon da var ama sanki artık büyüdü, öbür normal biberonları alır gibi gelmişti. Böyle ıyyy meme nerdeee dercesine bakışı var. Gerçi bi kez lıkır lıkır içti. Bizi alıştırmamaya mı çalışıyor nedir:) O memeler benim hakkım!

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler Banu,
Yani endişelisin sütün artmıyor, sütün artmıyor endişelisin, durumları.:) Döngü kırılacak bir yerden nitekim. Dünden beri memişlerde doluluk yükseldi. Sızlamaya başladı hatta. Du bakalım.

Ben yeşili ve suyu hiç kesmedim, ancak ekmek, makarna ve pilavdan uzaklaşmıştım. O iyi gelmedi bize. Bakalım iki günde bir Ela'yı tartıyorum. Ağırlık artacak inşallah!

Fenugreekten haberim var, hatta bu blogda dertlenmişliğim var. Fenugreek bizde stilltee denen bir çayın içinde var. Süt yapıcı bir çay, gerçekten de arttırıyor. Yalnız bazı kişilerde alerjik özelliği var, karın ağrısı, ishal ve yeşil kakaya neden oluyor. Birazcık içtik Ela'da hemen portlayan yeşil kaka geldi ben de kestim. Fenugreek kullananlar dikkat etsin. Ayrıca astımı olanların da astımını tetikliyormuş, aklınızda olsun.

Yorum için çok teşekkürler. Bu pompa/biberon işi aklımı kurcalıyor. Şöyle ki, biz yenidoğan zamanlarımızda elektrikli pomoayla sağdığımızda rahat 50cc dolduruyorduk. Şimdi uğraş uğraş o kadar çıkaramadım. Ama tabi yeterince uğraşamıyorum, afakanlar basıyor. İkincisi, Ela tekrar emeceği için ya biberonu almazsa huzursuzluğumdan tamamını sağamıyorum.

Heralde
-her memeden sonra biraz pompiş
-süt artar
-öğün arası hem biberona hem bebeğe yetecek süt çıkar gibi bir algoritma izlemek lazım.

İşe dönünce nasıl olur bilemiyorum... Bizim de emzirme odası yok ve tuvalette kendimi pompayla hayal edemiyorum. Bakalım, umudum ben işe dönene kadar senin de dediğin gibi ek gıdalar öğün olur. Bi sabah, bi akşam, bir de öğlen emzirerek idare edebiliriz.

Biberonlara bakacağım, çoook teşekkürler yorum için.

Ozgur dedi ki...

Hülya'nın Tunası,
Çok teşekkürler tavsiyeler için. Bakalım nasıl gidecek...
sevgiler.