15 May 2009

Ey Bahar Alacağın Olsun Kuzum...


Bir hasta haberi de burdan. Boğaz ağrısı, burun akıntısı, hapşırıklar. Bahar alerjisi, polenler intikam alıyor sanki. Ama iyi haber Eloşumuz mis gibi. Elanın hasta olduğunu duyunca anneannemiz atladı geldi. Koş anne koş dedik, koşmuş. İyi ki gelmiş... Üstüne ben de hastalanınca fena olduk. Dün Ela ne zaman uyuduysa uyudum. Hiç bahsedesim de yok. Amaan geçer gider nasılsa. Fekat, benim hastalığımdan istifade anneanne ile tam afacan kardeşler oldular. Nasıl kahkahalar, nasıl gülüşler. Ehe ehe ehe diye gülüşü taa içerlerden duyuluyor. Bi sohbet bi sohbet. Akşam uyuması için yatağa yatırdığımda uzun uzun anlatıyor Eloş. Şöyle de oldu, böyle de oldu der gibi.






Baharla ilgili hayallerimiz vardı, çıkacaktık, blogcularla buluşacaktık, caddelerde fink atacaktık. Ey ulen bahar alacağın olsun. Dün azıcık çıktık, derhal hapşırıklar geldi. Bu arada 28 yaşına kadar benim hiçbişeye alerjim yoktu. Ne zamanki gavuristana gittim, yaşadım, geldim bin tane alerjim oldu. Gerçi alerji denen şey de böyle bir şey. Sağı solu belirsiz. Tatsız.

Eloş seri halde dönüyor artık. Fıttırırı fıttırı çok komik. Önce göğsünde yükseliyor, anneye bi gülücük, sonra popoyu dikiyor, hoop. Kafa zaten sürekli havada, çevreyi inceliyor. Herşeyi tutuyor kaldırıyor, sallıyor. Güçlendi. Bütün gün fazlaca hareketli. Durmuyor yerinde. Eller kollar. Ayaklar diyince ayaklar havada. Dün "dad dad"ler geldi. "ınga" diyor. "ı" ve "a" harfleri gündemde. Bi de başlayınca gerçekten uzun konuşuyor. Eskisi gibi ee ee ler çok kalmadı. Sanki başka bir dilde sohbet ediyoruz. Klingonca konuşuyor olmasın?

Bir ara tartıda enteresan değerler gördüm. Sanki zayıflamış gibi. Yok artık olamaz derken bi sinir oldum. Sonra düzeldi. Geçen "Bahar Kelebeğin" blogunda okudum. Tartı: Kendine işkence etmek isteyen ana babalara birebir. Çok katıldım gerçekten. Artık tartmıyorum. Ağlaması yok, yanaklar tombik, boy uzuyor. Fena halde hareketli. Yarın doktora gidicez. Umarım gerekmez, ama ek mamaysa da ek mama.



Dün Eloş uyuduktan sonra koltuğa yığıldım yine. Tv'de aşkı memnuya baktım biraz, sonra bi kanalda reha muhtar ve dört kadın. Önce Deniz Akkaya'nın hamileliğini, sonra da sperm bankasından hamile kalan ablaları konuştular. Geçen başka bir kanalda da konuşuyorlardı. Son günlerin gündemiymiş, hiç haberim yoktu. Zor tercihler. Sperm bankasında dinlerin itirazı genelde babanın belli olmaması ve insanın bilmeden kardeşiyle evlenme ihtimalinin olmasıymış. Olasılık çok düşük olsa da mantıklı geldi. Genetik açıdan da sakıncalı. Herkesin kendi tercihi tabi de bana tuhaf geldi düşününce. Bir de babasız olmak zor. Gerçi hiç baba, kötü ve sevgisiz babadan daha iyi midir bilemedim. Öyle işte. Boş durunca insan boş boş düşünüyor demek ki...

Bir an önce kendime gelmeyi ve kızıma ve kitaplarıma dönmeyi diliyorum...

17 yorum:

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

çok doğal hasta olmaları ya da senin hasta olman canım.ece nur 9 aylık; mesela her aşı sonrası ateş-alev yanar; yaklaşık bir ay uyku düzenimiz kalmaz( tüm gün 20 dakika uyur - geceleri de 30 dakika arayla uyanır mesela)ama sonrasında geçer !!! emzirdiğim için; ben hasta olunca da ilaç-iğne kullanamam,hastalık uzar da uzar...olsun ama öyle ehe ehe güldüler mi ne hastalık kalır,ne uykusuzluk,ne de sabırsızlık (: birden keyif sarar her yanımızı valla =)
bu arada bebeğin maşallah o kadar tatlı o kadar bebek ki;ona çok iyi baktığın ortada.ne kadarlık olduğunu bilmiyorum ama benim kızım gibi (ay'daşlarından)fazla iriler galiba =)bırak versin bir kaç gram ne olacak (:

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

ELOŞCUK HER GEÇEN GÜN BÜYÜYOR,BUNU SENİ TAKİP ETTİKÇE FARKEDİYORUZ. ZAMAN NE ÇABUK GEÇİYOR....
BU ARALAR ÖZELLİKLE DE ÇOCUKALRDA GRİBAL ENFEKSİYON YAYAGIN. O NEDENLE DİKKAT EDİN!!!
SPERM BANKASIYLA GEBE KALMAK, ETİK TARAFINA GERÇEKTEN ÇOK DİKKAT EDİLMELİ..İLERİDE ÇOCUĞUN PSİKOLOJİSİNİ DÜŞÜNMEK VE BİR PEDAGOGDAN DA AMA ÖZELLİKLE DE BU KONUDA UZMAN BİR PEDAGOGDAN YARDIM ALMAK GEREK...OLAY ÇOK ZOR VE KARIŞIK..

gunebakan dedi ki...

canim cok gecmis olsun.
bu aralar cok yaygin. benim kizimin da 2 haftadir burnu akiyor. elosu da sut korur merak etme. masallah 41 kere ne kadar buyudu, nasil da guzel fotolar vermis annesine...
ayrica hiic dert etme, bundan sonra havalar hep guzel. soguklari geride biraktik artik.
tombili bacaklar sort giymeye baslayacak yakinda :) tam isirmalik olacak...

kirazsevdasi dedi ki...

bu Eloşu ne yapmalı, öpe öpe yanakları koklamalı. ne tatlısın canım sen yaaa maallah...
Almıştır o almıştır, ben Doruk ilk baslarda kilo alamiyor diye surekli tartiyordum, doktoru ne gerek var yapma öyle bişey demişti, biraz lisedeki fizik hocası tavrıyla :)
Sperm bankası bence mantıklı bişey ya, ne bileyim gönlüne göre birini bulamayan bebek sahibi olabilmeli, cok dusunmeden yazıyorum bunları ama, sorumluluk kabul etmem sonra:)
Çok geçmiş olsun Özgürüm, çok tanıdık geldi yazdıkların, ben de 30 yasinda alerji cıktı, 3 yıl calistigim son isyerimdeki kimyasallar sebep oldu buna, tazminat davası acsam alirmiyım heh :)

Ozgur dedi ki...

Sevgili Mine, çok teşekkürler yorumun için. Siz bu satırları okurken benim burnum akıyor ve kulaklarım kaşınıyor:))) Bu bahar alerjileri mahvetti beni. Bu güzel havalar yok muuu. Çok haklısın bi gülüüşüünn ömree bedeeelll, öldürüüyorrr beni nazzııın. :)
Bizim kız tam 4.5 aylık. Kilo normal gibi ama artış az.

Gerçi okuduğum kadarıyla bazı tombul bebeler tam bu ayda bi kilo ayarlaması yaparmış. Bi de bazı bebekler "muz bebekler" boya gider, kiloya az gidermiş. Aman ne bileyim:) Yarın baksın doktor teyzesiii.

Eloş değil de annesi verse o gramları ah ahhh.

Ozgur dedi ki...

Esra'cım fotolardan daha fazla belli oluyor. İnsan hergün bakınca anlamıyor ama, fotoları yanyana koyunca işte diyorsun.
Teşekkürler yorumlar için!

Ozgur dedi ki...

Ah günebakan teyzesiiii. Bugün bizim kız giydi şortu, t-shhirtü anneannesiyle bahçeye çıktı. Hastayım diye beni götürmediler. Kendileri attada. Bacaklar şiriin mi şirin. Çektim foto koyarım tez zammanda. Tam şort demişsin biz de üstüne gitmişiz. Kalp kalbe karşı.

Çok öperim seni ben. Okudum yazını da yorum yazamadım, yeni oturdum. Öperim karnından:)

Ozgur dedi ki...

Kirazcım enteresan mevzular gerçekten. Ben düşündüm de tekrar hazetmedim sperm bankasından. Yapana karışmam da ne bileyim. En azından geni genime uygun olsun yahu:=)))

mummy dedi ki...

Çok geçmişler olsun ikinize de..Gerçi kuzunun gayet keyfi yerinde duruyor ama hastalıklar uzak olsun onlardan..Bi de maşallahımızı ekleyelim güzelliğe:))
Sevgiler..

kuzunun annesi dedi ki...

Ay ay nanakiler dolmuş gibi hakkaten , ne güzel anneanne - torun muhabbetleri degil mi ?
Elişimde hasta nezle, hapsırık falan . Süt korur dedik fazla güvendik galiba , bugün pek keyifsiz , cabucak atlatırlar umarım .

Ayşe dedi ki...

cok gecmis olsun arkadasim... Annaneye selamlar.
Elos'un yumruklari cok seker, masallah bayagi dogrulmaya baslamis, o fildir fildir donmesi gozumun onune geldi... merak etme, yoktur bisey kiloyla falan...

sen dikkat et kendine, annanenin yaninda olmasi cok buyuk sans, sagolsun... sevgiler...

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

emzirmeye devam ettikçe ve regl dönemin de gecikiyorsa malesef 7-8 aya kadar hemen hemen aynı kiloda kalıyorsun ama ece gibi sürekli mız mız ağlayan,uykusu gözünden aktığı halde uyumayan bir kızın olursa inan benim gibi sezeryan bile yapsan 2 ayda 11 kilo veriyorsun ve eskisinden de iyi oluyorsun =) bu arada ağladı,susmadı ben de inat ettim, yürüteçinde uyumuş ... koycam videosunu siteye(: ayyy kıyamam tipe bak ya inatçı keçi ...

Ozgur dedi ki...

Çok teşekkür ederiz mummy, aman yavrular hasta olmasın. Onlara kıyılmıyor...

Ozgur dedi ki...

Size de geçmiş olsun kuzucum. Eloş düzeldi, hasta ben:) Hapşırık, tıksırık. Aslında biraz hastalanmaları iyi sanırım bağışıklık sistemi filan. Geldi bahar ayları, gevşer burun yayları.. Bir an önce geçsinnn.

Ozgur dedi ki...

Ayşecim çok saol. Annemin de çok selamı var, öpüyor. Dönme işi komik. Mesela bugün bir ara koltukta yatıyordu banyo öncesi. Bir an kafamı kaldırdım, bi indirdim dönmüş bu bıcır bıcır bakıyor. Bi anda... Çok dikkat etmek lazım, böyle atıveriyor kendini. Artık ana kucağının emniyet kemerlerini takıyoruz yoksa iniyor nerdeyse.
Ahh ah. Büyüdü gözümüzün önünde resmen:)

Ozgur dedi ki...

İşte gidecek kilolar yavaş yavaş. Teşekkürler Mine. :) Gördüm resmini çok şeker kuzu.