11 May 2009

İlk Anneler Gününde Neler Oldu Bir Bilseniz...

Cumartesi gecesi başladı aslında. Normalden biraz daha fazla hapşırık belki. Anne sinüzit ağrısıyla halsiz, başı ağrıyor. Baba yorgun. Eloş sanki biraz keyifsiz. Cumartesi akşamı uyumak istemedi, direndi, iyice geç kaldı. Saat 9:30 hala uyanık Eloş hanım. Uyuyor, uyanıyor, ağlıyor. Canım kızım. Uyudu, gece memesini emdi. Saat 2 civarı uyandı. Öksürük pek hoş gelmedi kulağıma. Gece 4 tekrar uyandı huzursuz. Üstünü başını, altını kontrol ettim. Tekrar uyudu ama huzursuz bir uyku. Tabi bende uyku kalmadı. Huzursuz oldum nefesini dinliyorum pür dikkat. Uyu diyorum uyuyamıyorum. Sabah ezanı okundu. Yok. Öksürük ara ara uykusunda. Sabahı ettik. Sabah kalktık anneler gününe 6 civarı. Kalktık derken Eloş uyandı. Sütünü içti. Babayı uyandırmamaya gayret ettik ama öksürük ve hapşırık artıyor. Gittik uyandırdık. Ateş yok Allah'tan ciddi bir şey değil diye düşünüyoruz. Ama öksürük bizim bildiğimiz öksürükten farklı.

Sevgili doktoru aradı, doktor çok önemsemedi, eğer artarsa yarın gelin bakayım demiş.
Anneler günü sabahı telefonlar çaldı, ama günün annesi uykusuz, huzursuz, başağrılı ve en en en kötüsü yavrusu mutsuz, hasta. Allah bütün annelere yardım etsin, kuzuları korusun. Hastalıklar olmasın. Olursa da hemen iyileşmeler gelsin arkasından.

Uykusuzluk benim sinuzit ağrımla iyice birleşince baba haydi git sen uyu yaptı bana. Gittim bir uyuyuş ki... Daha güzel anneler günü hediyesi olamaz. Biraz kendime gelmişim. Hem Eloşa, hem bana serum fizyolojik koyuyorum. Acaba alerji mi diye endişelendim, bütün yatak odasını baştan aşağı temizledim detay detay. Tozun zerresi kalmadı. Öyle biraz gereksiz vesvese de yapmış olabilirim. İlk kez bu şekilde hastalanıyor Eloş. Üstüne benim ağrılarım da binince, ana kız perüşan olduk. Koca da koşturup durdu. Dün benim adam süperman oldu. Eloşla oynar, güldürür. Kızıyla dans eder. Yemek yapar, alışveriş yapar, anneyi uyutur, çamaşırları yıkar asar filan derken. Akşam Eloş sekizde uyudu. Biz de koltuklara yıkıldık. İki film izledik, Uyku Öncesi Hikayeleri/Bedtime Stories, Bir de 21 diye blackjack/21 denen oyunla ilgili filmler. 21i izlerken Eloşun kıyafetlerini ütüledim. Birazcık dinlenebildik.

Eloşa uyku iyi geldi, gece 11de ve sabah 4te emzirdim. Öksürdüğü için her fırsatta emzirmeye çalışıyorum, sanki boğaza iyi geliyor gibi. Bana yine uyku yok tabi sabaha kadar. 7de kalktık. Baktım kızım iyi gibi. Neşesi gelmiş. Öksürük hafiflemiş, hapşırık seyrelmiş. Doktordan önce randevu aldım, sonra iptal ettim. Ah sesi geliyor. Ben koşayım.

İşte böyle geçti anneler günümzü...

Ha bu arada, şaka gibi: Sol memem kızarıp şişti. Sütü arttırdık mı nedir bilmiyorum ama tıkandı. Bir de onu açtık, sıcak su filan. Emzirme ağrısı üstüne tuz biber. Bakalım... Sık emziriyoruz. umarım iyi olur bundan böyle...

11 yorum:

havvanur dedi ki...

geçmiş olsun eloşaa memenin kızarmasına bak gülme kıs :))annem canın bişi çektise şişer der valla bnmd öle olmuştu yani bi yemmek kokusundan falann:))bi düşün bakalım dogrumu gülme yaa:))byby

Anne ve Bebisi dedi ki...

Gecmis olsun :( Ve nice nice anneler gunune diyor, Elos'u opuyorum :))

Birinci Tekir Şahıs dedi ki...

Geçmiş olsun...

sevgiler,
Tekir&Ada

kuzunun annesi dedi ki...

Geçmişler olsun ( Umarım tamamen gecmiştir ben bunları yazarken)

tarkanın annişi dedi ki...

Başta korktum ama sabah iyi oldu yazısını yazınca rahatladım. Bende çok üzülüyorum bu hasta yazılarını okuyunca.İnşallah benim çocuğumda başta olmak üzere hiç hasta olmazlar. Bu öksürük olayından ilk ay benimde ağzım yandığı için şimdi bazen aklım çıkıyor Tarkan hasta olcak diye. Allah bebişlerimizi korusun.

Ayşe dedi ki...

ay ay gecmis olsun size..
plugged duct deniyor o sisip kizarmaya.
bak soyle bir link var
http://rixarixa.blogspot.com/search/label/plugged%20ducts

kellymom'da da vardir eminim... dusta masaj yap, yalniz sanirim suyun sicakligi onemliydi bu durumda, I can't remember it should be, just check it out.
opuyorum.

kirazsevdasi dedi ki...

aaa Özgürüm cok gecmis olsun yaa,
gecmistir artik pazartesi aksamina umuyorum.
odum kopuyor bebeklere bisey olmasin.
bir de gogsum sisti kızardi demissin beynimden kaynar sular akti aman diyim surekli elle kontrol gogusleri.
kelin ilaci olsa dimi, kendimi kontrol edeyim once...
neyse cok sevgiler.

yeliz dedi ki...

çok geçmiş olsun, bu saat itibariyle geçtiğini umuyor, eloşun gözlerinden öpüyorum

Ozgur dedi ki...

Çok teşekkür ederiz arkadaşlar. Şu anda daha iyiyiz, Eloş'un hapşırığı çok azaldı. Öksürük de normalleşti. Çok şükür, çok şükür.

Havvanur'cum vallahi canım bişey istedi mi düşündüm, biraz tatlı istemişti aslında akşam yedim. Hımmm.

Teşekkür ederiz Anne ve Bebişi, Birinci Tekir Şahıs, kuzunun annesi, tarkanın annişi, yeliz, kiraz sevdası, havvanur biz de teşekkür ediyoruz ve kutluyoruz anneler gününüzü!

Ayşe'cim, dün akşam banyoda masaj yaptım sıcak su ile. Bu kadar zaman sonra olmasına da tıstım açıkcası. Daha önce olmuştu da kırmızı olmamıştı. Şimdi o da geçti çok şükür.

Ozgur dedi ki...

Kirazım çok saol canım. Vallahi bakıyorum sürekli. İşte sıcak su, emzirme filan biraz çözüldü... Aman sen de kontrole, pompişe devam...

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

merhaba,

anneler günün kutlu olsun..
sana çok da geçmiş olsun..sıcak su masajı iyi gelir.mutlaka emzirdikten sonra eğer doluluk varsa pompa ile boşalt ki bir sonra ki emmesi için eloşa yeni süt oluşsun...
moralini yüksek tut,herşey en kısa zaman da yoluna girer...

sevgiler