4 May 2009

Karar Anı ve Gelişmeler ve Bir Mim Denemesi...

İşle konuştum, şu anda konsantre olamayacağımı söyledim. Kendimi onların yerine koydum da, çalışsam mı, ne yapsam diye kafası karışık bir adayı ben işe almak istemezdim şahsen. İnsanın kafası ve içi aynı şeyi söylemeli. Umarım yanlış karar değildir. Umarım başka işler de olur. Artık hakkımızda hayırlısı olsun diyorum. Ücretsiz iznim eylül başında bitiyor. Kız o zamana yola girmiş olur, bir bakıcı da ayarlamış oluruz diye umuyorum.

Bu vesile ile süt sağma işine bir başladık. Fena gitmedi, yalnız ben verince biberonu aldı ama babası verince almadı. Bu konuda biraz daha çalışmamız lazım.

Beslenmeye gelince. Üç saate dönünce ikimiz de rahatladık açıkcası. İlk gün zor oldu ama bugün itibariyle eskisi gibiyiz. İştahla içiyoruz. Sanırım ben karbonhidrat adlığımdan sütün tadı da iyi. Dört kere portlattığımız için beslenme çoştu gibi hissediyorum. Olacak bu iş. Olmazsa da dünyanın sonu değil. My name is hıdır, elimden gelen bıdır diyorum.

Babane, dede ve amcamız burdaydı bugün. Yavrum herkesin kalbini çalmaya devam ediyor. Aferim ona!

Şimdi bakıcı opsiyonlarını değerlendirmek ve düşüncelere dalmak lazım.

Aha! Bu arada uzun zamandır aklımda bir mim vardı, ama fırsat olmamıştı. Anneler ve anne dostları için mim şu:

Emzirme Odasında Rahat Ettiğiniz üç mekanın adını yazınız.

Bunun sonucunda elimizde çeşitli kentlerde emzirme dostu mekanların isimleri olur. Gezerken rahat ederiz, mim sonuçlarını buradan yayınlarız diye düşündüm.

Emzirme Odasında Rahat Ettiğiniz üç mekanın adını yazınız.

1- Mothercare - Bağdat Caddesi , İstanbul: Şahsen çok rahat ettim.
2- E-bebek Çamlıca, İstanbul: Biraz küçük ama hacimsel olarak büyük olduğu için daraltmayan bir mekan. Alt değiştirme ünitesi filan da var. Fena değil.
3- Maria'nın bahçesi, Küçükyalı, İstanbul: Aslında emzirme mekanı yok ama üst katta eskiden çocuk odası olan bir yer var. Bir koltuk bulup emzirdim ama çok da rahat edemedim.

Tüm anneleri mimliyorum burdan. Ne kadar katılım o kadar geniş bir veri tabanı oluştururuz. Haydi anneler,haydi! Yayalım bunu!

Şehirlere göre de sınıflandırırız hem.


8 yorum:

kirazsevdasi dedi ki...

ahahaha Eloşum işte, almaz öyle herkesten biberonu, bu işin de bir raconu var canım aaa, biberon verdiniz diye, herkesden alacak mı sandınız :) :)
Hımmm ebebekteki koltugu ben de sevmistim. Daha diger ikisini sayacak kadar tecrubem yok.
Hayırlısı olmustur, dusunme artık sen.
Öperim.

kuzunun annesi dedi ki...

İzmir için Agora yemek katındaki bebek emzirme - alt degiştirme yeri diyeyim . Sadece 1 kişilik ama geniş yeterince , kilitleyebiliyorsunda. Privacy önemli diyenlere . Alt degiştirme için kullandım ben sadece. hareket halindeyken ya otomobilimizde emziriyorum ben ( emzirme önlüğüm var ) yada biberon kullanıyoruz cogunlukla . Biberon dısarda beni cok rahat ettiriyor, sende dene bence yavas yavas , hem bu arada biberonada alışmaya baslıyorlar yavastan .
İş konusuna gelince , bence iyi olmuş derim ben , bundan sonrası için öyle cok tempolu işler bize gelmez anacım . İllada Eloşum Eloşum:)) Bencede hayırlısı olmuştur , çok inanıyorum buna .

Ayşe dedi ki...

hayirli olsun, ic sesini dinle, diyebilecegim tek sey bu, zaten oyle yapmissin... sut isinize de sevindim, bulgurlar ise yariyor... :))

mim konusunda cok birsey diyemiyorum, ama kuzenimden biliyorum, caddedeki mothercare'in odasi superdi (sekiz sene once bile)... bu arada farkettim, kuzenimin minik kizi 8 yasina gelmis, pek de minik degil sanirim artik... yaslaniyoruuuumm.
opuyorum.

yeliz dedi ki...

canım özgürüm hayırlısı olsun, göreceksin daha iyileri çıkacak karşına.
süt sağma işine başlamışsın ya nasıl yapıyorsun? sütü emzirdikten 2 saat sonra sağıyorum, sonra arca emzirdikten 2,5 - 3 saat sonra emmek isteyince döt gibi kalıyorum, çünkü o 1-1,5 saatte ürettiğim sütle doymuyor.

Ozgur dedi ki...

Di mi kirazcım:)

Valla kuzunun annesi, ben bayılıyorum size. Yani gayet pratik ve güçlüsünüz. Du bakim biz de biraz daha biberona geçelim, azıcık hareket serbestimiz olsun. İş konusunda naapcam belli değil, erteledik sorunu şimdilik. Temposuz iş biraz zor bizim sektörde. Ah ulen annemi dinleyip edebiyat öğretmeni olacaktım ben ah.

Ozgur dedi ki...

Ayşecim sanırım hepimizin favorisi orası. 8 yaş ah biz de görecez Ela'nın 8 yaşını, nasıl da büyük geldi birden..

Ozgur dedi ki...

Çok saol yelizcim. Vallahi dediğin sorun aynen benim de aklımda. Ben sütten 2 saat sonra sağdım, 3. saatte biberonla o sütü verdim. Deneme amaçlı olduğundan. Bugün daha sistematik hareket edeyim diyorum ama tam oturtamadım. Aslında En son 6da içiyor bizimki. Sonraki öğün 11de herhalde o arada sağmak lazım. Gerçi o zaman da babası biraz bayatlar diye laf ediyor:) Ama ben karar verdim, en azından iki yedek şişe koyacağım dolaba.

kuzunun annesi dedi ki...

Haa bu arada sabah ögle aksam birer tutam dereotu - 1 hafta kür , süt sagmada acayip yardımcı . Kasmadan fazla fazla yeter bebişlere