6 Haz 2009

Reklamlar

Bizim markayı içerseniz uzun boylu olursunuz, babanız, dedeniz gibi kısa, ezik ve iğrenç olmazsınız temalı reklamlardan nefret ediyorum. Bir kaç reklam daha boya vurgu yapmaya devam ediyor. "Boyun uzarsa kendine güvenin gelir" hayddii çabuk büyü reklamlarından da tiksiniyorum. Nedir bu boy takıntısı? Uzun boylu olmak evrimsel açıdan daha mı avantajlı? Öyle olsa bile bu denli üzerine vurgu yapmak sağlıksız ve itici. Neymiş, kemik bankasına yatırım yapıyormuş. Bi kere, roka yesek kalsiyumun alasını alıyormuşuz, ama arkasında endüstri olmadığı dağda bayırda yetiştiği için haberimiz yokmuş. O ayrı bir konu!

"Ahanda bu sizin "bodur babanız", bakın resime bile girememiş, eziiikkk. Acıdığım için evlendim." Kadın kadın! Kocanı sevmiyorsan boşan ve çocukları babalarına karşı doldurmaktan vazgeç! Sen 2 metre boyunda mısın Allah'ın eziği! Ne zamandır gıcığım, yazamamıştım.

Sonra bir de bebelac reklamı çıktı. Bebeğin kalsiyum ihtiyacını karşılamak için 27 litre inek sütü içmesi gerekiyormuş. Alttan da minicik yazı kayıyor, 6-12 aylık bebek saaadece inek sütü içerse 27 litreymiş. Hangi bebek 6 aydan sonra "saaadece" inek sütü içiyor? Sadece anne sütü bile içmiyor. 6. aydan sonra sütün yanına gıdalar geliyor. Vurgulamak istediğin, inek sütündeki kalsiyumun emilimi yetersiz gibi bişeyse öyle söyle. Bence reklam şu haliyle yanlış yönlendiriyor. Ayrıca bence milupa, bebelac filan kendilerine süt demekten vazgeçmeliler. Anne sütü olmadığı noktada faydalı olabilirler, ona bir itirazım yok. Ama süt değiller. Süt tozu daha mantıklı. Vitaminlerle desteklenmiş süt tozusunuz siz. Süt değilsiniz.

"Anne bana danone al" bir o kadar sinir bozucu. Almıyccamm.

10 yorum:

Ayşe dedi ki...

Alma, ben de almiycam zaten.. Kusura bakmasinlar, genetik bilmesem anliycam da, nooluyor, sanki sirf sutle ilgili boyun uzunlugu... :))
cok optum.

Ozlem dedi ki...

Bende almıycam:) Söylediklerine katılıyorum, yarama parmak bastın:)

yeliz dedi ki...

160 cm lik bir pigme olarak o boyun kısalığına dem vuran reklemlara ben de acayip gıcık oluyorum!! insan gocunuyor bi yerde:)

ilknur malci dedi ki...

ayyy ben o reklamlardan etkilenen biri olarak kendimden utandım şimdi :))))))

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

uzun boylu biri olarak, hayatımda hiç mama yemeden, anne sütü ve sonrasında köy ortamında inek sütü içerek büyüyen biri olaraktan ne desem bilemedim ...
o inek sütü olayı kalsiyumdan ziyade d vitamini eksikliği yapıyor doğru.ayrıca kansızlık bende aşırı derecede.anemi olmadan gebelikte 60-70 şişe kan içerek yırttım ama inek sütünün aşırı içilmesinden zarar görmedim diyemem !...
haa bu arada mamalarda süt tozu kullanılmıyor.o süt tozu tadı veren peynir altı suları.o da vitamin kaynağı deniyor.ama ister anne sütü yerine isterlerse öğün anlamında alınsın; bence zararı yok.
tabii ki doğal ürünlerin yerini tutmuyorlar ama doğal yoğurtları bulursak ya da evde yapalım sorun yok =)
ama danone'yi ben de gezdim (ayşe özgün'den sonra ben de gezdim) =) ... no problem yani ...alın, bişey yok, kızım 9 aylık henüz ek doğal olmayan birşey vermedim, ama yazlığa gidersem inek sütü de veririm, gerekirse mama da,yoğurtta DANONE ben inek sütü-bebe bisküvisi yedim Marmara Üniversitesini de bitirdim nolmuş =) ...

Ozgur dedi ki...

Heheheh di mi yahu:) Ayşecim hoşgeldiniz tekrardannn.

Ozgur dedi ki...

Özlem, evet yahu. Sevindim, tek deli ben değilim:)

Ozgur dedi ki...

Yeliz'cim katılıyorum. Aynen. Ya faydalı alın desinler de, üstünlük kurmaya dayalı bakış açıları beni hasta etti.

Ozgur dedi ki...

Sevgili İlknur, onlar utansın:)

Ozgur dedi ki...

Sevgili Mine, tam anlatamamışım heralde bi heyecanla yazdım.

Uzun boylu olmak ya da olmamak o kadar ciddi bir mesele değil. (Bence değil. Ben orta boyluyum, eşim uzun. Kız da uzun gidiyor şimdilik ama yani ne olur, 150 olsa ne olur, 160 olsa nolur, 170 olsa nolur:P Bunu bu kadar mesele haline getirmek sağlıksız. Hele de "ezik babanız" hallerinde. Yivrenç kadın. Bu arada aklıma gelmişken, arkadaşları kurabiye yaparken destek olmayıp, yardım etmeyip eti biskivi yiyen tiplere de gıcığım. Ayıp yahu!)

İkincisi reklamlardaki yanlış yönlendirmeler. 27 litrelik inek sütü içemezsiniz. Altyazıda diyor ki, 6-12 yaş gurubu sadece inek sütü içerse. Bu da bence yanlış yönlendirme, ben manyağım okuyorum. Diğer insanlar okumadığından yanlış izlenim yaratıyorlar.

Mamalara gelince. Mama densin, "devam sütü" denmesin. Çünkü süt değil. Sütle yapılmış bir ürün. Ama süt değil. Bu da yanlış yönlendirme çünkü ben aptamili görene kadar onu gerçekten süt sanıyordum (annem de öyle sanıyormuş).

Danoneye gelince. Ben reklamına gıcığım. İsteyen alır, isteyen almaz. :)))

sevgiler kucak dolusu:)

bu arada, yediğimiz içtiğimiz bizim olsun da, zeka için, gelişim için, duygusal zeka için, ilgi sevgi en iyi besindir kanımca. Hah gece gece bunu da söyler yatarım....