4 Tem 2009

6. Ay Doktor kontrolü, Kızım Buçuk Yaşında

tüm kaybolanlar
kaybolmuşlara rastlarsa
zamanın birinde
tek bir damla gözyaşım
göle düşerse
ellerimden kayıp gidince
bir uyansam, uyansam, uyansam uykumdan

sonunda görürüz belki
sen de ben de uçsuz bucaksızız
bu yalnız şehirde
yaşam sevincin duruyor mu hala içinde
sustun konuşmadın sözcükler bitince
bir uyansam, uyansam, uyansam uykumdan

bir damla gözyaşı, bir damla var elimde
bir damla gözyaşı, bir damla ellerimde
teoman

Teoman benim canım ciğerim. Pek severim kendisini, şarkılarından çok severim. Nedense akşamları 10 ila 12 arası kendim olabiliyorum ancak. Kalan zamanda anneyim. 10 ila 12 arası eskiden ben olduğumu sandığım kişiyle aramdaki mesafe kısalıyor.

Bugün doktor kontrolümüz vardı.

Bundan böyle her şeyi yemek serbest. Patlıcan ve bakla hariç. Çeşit çeşit sebzeler, efendim bir miktar kıyma. Meyveler. Yoğurtlar. Labne peynirleri, pekmez, yumurta sarısı. O yee. Ne güzel çeşitlilik. Kilomuza gelince, doktorun deyimiyle manken bebek Ela yine formunu korumuş. Ala ala 300 gr almışız. Bence biraz göbek, baldır yaptık. Kilomuz 6600. Boyumuz 66 cm. Bir sürü 6 var bu 6. ayda. Kızımın sütlü mamalardan hazetmemesi kötüymüş. Neticede süt ürünü alması lazımmış. Peynir ve yoğurttan çok ümitliyim. Boyda %50nin üzerindeyiz, kiloda tam %50deyiz. Açıkcası tombiş bebek hastası değilim de insan kötü hissediyormuş yahu bebiş az kilo alınca. Sanki yedirmemiş yemişsin gibi:) (Bir ara emzirme seferberliğinde dört kilo aldım ben.)

Neyse memnunuz. Aşımızı da olduk. Hem karma, hem çiçek. Sonra da çok sevdiğimiz (aynı zamanda nikah şahitlerimiz de olan) arkadaşlarımızın evine gittik. Pek güzeldi ev gezmesi. Eloş çok eğlendi. Ben çok eğlendim. Sanırım arkadaşlarımız da eğlendiler. Kız arkadaşım iç mimar. Evimizin tasarımını da o yapmıştı. Şimdi yeni taşındılar ve evleri muhteşem olmuş. Bayıldım. Tasarımdaki güzellik, sadelik, kullanışlılık, renklerin uyumu ve bunu yapmak için dünyalar kadar para harcanmamış olması. "Güzelliğe duyarlı" arkadaşları olması insanın ne güzel şey. Çok şanslı hissediyorum kendimi.

Annenin ek gıdayla imtihanı devam ediyor. Kahvaltı, öğle yemeği, denenecek bir sürü yeni gıda. Hem heyecan verici, hem de biraz korkutucu. Sabır konusunda lisansı tamamladım mı ki mastır yapayım? Bari bilimsel hazırlık okusaydım, "acele" denen bölümden yatay geçiş yaptım ben. Bu arada sevindiğim bir şey, doktora süt biriktirmeli mi diye sordum. 9. ayda işe döneceğim için gerek yokmuş. Zaten sabah, eve gelince ve gece emziriyormuşsun. Bu beni rahatlattı, nasıl yapsam diye düşünüyordum. Hiç işe dönesim yok, bir yandan da dönmeliyim, nereye kadar böyle evde, şu kriz ortamında. Aslında kazandığımın yarısını kazansam ama alternatif bir yol bulabilsem. Arayıştayım. Bakalım. Yani mesela blog yazssam da biri bana para ödese.

Bakıcı bulmalı. Daha henüz araştırmaya başlamadım. Aslında deneyimli annelerin bloglarını gezip nerden, nasıl bulmuşlar ve nelere dikkat etmeli yazılarını okuyacağım. Aslında benim kriterlerim belli.

  • Kızımı sevmeli. Sevecen ve rahat bir insan olmalı. Çocukları sevmeli. İşini sevmeli. Sinir, stres olmamalı.
  • Hijyene çok önem vermeli, temiz olmalı.
  • "Ben bilirim" olmamalı, kurallara uymalı, ama kendine güvenmeli.
  • Eloşla oynamalı, ona şarkı söylemeli, onu eğlendirmeli.
  • Düzgün Türkçe konuşmalı.
  • Zaman kısıtı olmamalı.
Eminim dikkat edilmesi gereken daha çok şey var. Şimdi okumaya gidiyorum.

Bu arada kreş deneyimi olan var mı? 3 beş satır bir şey yazarsa sevinirim. Bakıcı konusunda da referans, öneri, akıl fikir almaya varım. Pek memnun olurum yorum gelirse.

sevgiler, teşekkürler şimdiden.




5 yorum:

kirazsevdasi dedi ki...

gece gece bu şarkıyı aklima getirdin, çalar durur içten içe artık bi sure...
Bu arada senden az once ben de kendime ayirdigim vakti yazmıstım bloga ne tesaduf olmus...
Ya bu ek gıda konuları zor ama bi şekilde bunu da aşıcaz işte, takılma...
Bakıcı konusunda bol şans diliyorum, bak şöyle olabilir; eve getirip evden almak kaydı ile ben Elaya da bakiyim :)ben de para kazanmis olayim :) hehe :) sanki Doruka sahane baktik ta dimi :) bi de Elaya bulasiyorum simdi...
operim çok...

Ozgur dedi ki...

Valla kirazım neden olmasın, ne de güzel olurdu. :) Bakıcı işi beni korkutuyor. Bugüne kadar kaç mülakat yaptım, kaç kişiyi işe aldım. Ben kendim bir sürü mülakata girdim ama bu iş başka. Yavruyu emanet etmek zor. Umarım şans yüzümüze güler. Olgun, akıllı, anlayışlı, sevecen, merhametli, vicdanlı, dürüst ve temiz birini buluruz. Dün bakıcyla ilgili okurken anneye benzeyen bakıcı bulun demişler. Mantıklı geldi.

anne yazar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
anne yazar dedi ki...

Nereden bulacakmışız o anneye benzeyen bakıcıyı :D

Ozgur dedi ki...

anne yazar, anneye benzer derken huy itibariyle demişler. Yani sen titizsen o da titiz, sen konuşkansan o da konuşkan gibi... Yoksa nerrrdeee....