6 Tem 2009

Kahvaltı Mevzusu

Doktordan çıktığımızda sevgili bana dönüp, söylediklerini iyice anladın di mi dedi. Gayet kendimden emin "anladım tabi, yazdı da zaten bak" diye gösterdim. Anlamış gibiydim. Oysa şimdi yeni beslenme düzeninde ikinci günümüz ve anlaşılan bazı şeyleri önceden tahmin etmek mümkün değil.

Kahvaltı menümüz şu:
1 tatlı kaşığı labne peyniri
1 tatlı kaşığı pekmez
1 çorba kaşığı ek gıda. O da tercihen büsküvili olanlardan.

Peki hepsi karışık mı, ayrı ayrı mı?

1. gün, hepsini karıştırdım. Sonuç, ı ıh. Sevmedik.
Sonra labne peynirini ayrı verdim. Sevdik.
Pekmezi ayrı verdim. Sevmedik.

2. gün. hepsini karıştırdım. Sonuç: Sevmedik.
peynir ve pekmezi karıştırdım. Hastası değiliz ama yedik.
tahıllı gıdayı ayrı verdim. Yedik.

Öğlene sebze çorbası yapıyorum. Eski enginarlı tarifle devam. Ama içine istediğim her şeyi koyabilirmişim. Bir tutam ıspanak, bir tutam semizotu filan. Bakalım o nasıl gidecek. Özgürlüğün fazlası zarar. Bana teker teker yazın kardeşim. Vaktimi anne bloglarında yemek tariflerinde geçiriyorum iki gündür.

Arada yoğurt var. Sütaş baby. Dün hepsini yedi, çok sevindim. Anasına çekmiş, sütçü değil yoğurtçu:P

Akşam da ek besin.

Milupanın deneme sürümleri var evde. Şimdiye kadar armutlu mutlu sütü olanı denedik. Bu sabah 8 tahıllı ballıyı denedik. 8 tahıllıyı sütle hazırlamak gerekiyormuş. Yalnız bizim kız yapay süt sevmiyor. Ya sağacağım ki çok yorucu. Ya da alıştırmaya çalışacağım.

Daha sabırlı olmam lazım. Farkında olmadan yemek yedirirken şarkı söylüyorum. Bir kaç gündür "Entertainer" dilimizde.

Dinlemek isteyenler için: Scott Joplin - Entertainer

8 yorum:

TATLININ HUYSUZ ANNESİ dedi ki...

merhaba. kolay gelsin öncelikle ek gıda macerasında.
ben sana bir kitap önereyim:
http://www.pandora.com.tr/urun.aspx?id=154461
açıkçası keşke önceden keşfetseydim dediğim bir kitap oldu bu...

havvanur dedi ki...

özgür annem işine karışmak gibi olmasında kahvaltı biraz bulamaç oluyo bebe bisküvisile dene melisiniz derim şekerliya bayılacaktır))önceleri akıcı kıvamda soraları pütürlü biraz görüntü igrenç oluyo ama))

Ayşe dedi ki...

bisi sorucam, tahilli balli da bal var degil mi? ama hani bebeklere 1 yasindan evvel bal verilmiyordu? belki baska turlu biseydir, ama bi bak istersen..

kahvaltiya gelince, pekmezi sevmemis sanirim elos hanim? :)

bi de heralde oyle yapiyorsundur da yeni seyler eklerken teker teker ekleyin diyorlar...

cok optum sizi.

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler huysuz ve tatlı anne,
hemen sipariş verdim, arada başka kitaplar da kaynadı iyi oldu:)
Çokkk teşekkür...

Ozgur dedi ki...

Havvanurcum çok saol. İnsan bilemiyor tam. Dikkate alacağız Eloşumla:)

Ozgur dedi ki...

Ayşe'cim, ben de ilk etapta nee bal mı dedim, ama üzerinde uht ile işlendiğinden çocuklara verilebilir yazıyor. Bildiğimiz bal değil yani.

Pekmezi sade sevmedi. Labneyle sevdi gibi. Yedi en azından. Ama ben hayatta pekmez yemediğinden nasıl yendiğini de bilmiyorum. Teyzem telefonda sulandır dedi, belki yarın bi de öyle deneriz.

Bugüne kadar teker teker ekledik hep. Yalnız dün hem kahvaltı hem yoğurt yeni oldu. Biraz içgüdüsel takıldık. Yoğurdu seveceğini düşünmüştüm çok sevindim. :)))

kuzunun annesi dedi ki...

http://www.bebegimneyesin.com/

Bir gözatıver Özgürüm

Ozgur dedi ki...

Evet evet, bakmalı mutlaka. Çok teşekkür!