24 Ağu 2009

(8. ay - 1 hafta) Doktor Kontrolü

Gittik, geldik, hemen aklımdayken yazayım dedim.

  • Boy, 70cm, Kilo 8200 pek memnunuz halimizden.
  • Gün aşırı tam yumurta sarısı verilecek, diğer günler ceviz konacak kahvaltıya.
  • Ekmek, kek, şeftali gibi şeyler minik minik ağıza konacak, çiğnesin diye ufacıcık. Ama yemeğe katılmayacak. Pek faydalı değilmiş.
  • Yoğurdun fazlası zararmış. İnek sütünden yapıldığından istenmeyen proteinler fazla yendiğinde alerji yapabilirmiş. Yoğurdu meyveyle karıştırmak ya da yoğurt + meyve vermek çözüm.
  • Tavuk balık kelle bunlar yenir elle. Tavuk ve balık verebilirmişiz. Tavuk kırmızı et kadar değerli değilmiş ama bakıcı ablamızla konuştuk 2 gün et 1gün tavuk gibi gidicez. Balık da akşamları levrek ızgara ya da buğulama yapıcaz.
  • Yürütmeye çalışmayın dedi, ayaklarına fazla güç vermesin ama sonra baktı ki bizim kız oturmaya direniyor hep ayakta durmak istiyor, ayakta dursun ama dokuz ayı doldurunca adım atmasına izin verin dedi, bakalım nasıl olacak. Ağlıyor bizimki, istiyor.
  • 12 aylık olana kadar son aşımızı olduk, bundan böyle iki ayda bir doktora gitcez.
  • Genel durum filan maaaşaalllah.
  • Öğlen emzirmeye eve gitmene gerek yok dedi. Erken git daha iyi dedi. Günde 3 kere emzirsen yeter dedi. Sabah, akşam bi de 11de.
  • Düşme konusunu sallamadı, bunca yıllık doktorum öyle düşüp de kötü bişi olan çocuk görmedim dedi fekaaaat boğaza bişey kaçması ciddi bişeymiş. Çok dikkat edilecek. Zeytin çekirdeği, efendim boncuk, ilaç filan gibi şeyler ortada durmayacak hiçbi şekilde. Banyoda alçak rafta çamaşır suyu filan olmayacak. En riskli şeyler onlarmış.
  • Demir verdi, vitamin verdi, içilecek.
  • Keyfimiz gıcır:)
  • Sonunda bizim kız kendisine aşı getiren hemşireye laf saydı. Bayaa bi söylendi, çok komikti. İyi konuşuyomuşuz. Efferim.
  • Unutmadan üst dişler geliyormuş. Uçlar çıkmış, geldi gelecek. Diş jeli süreyim mi dedim, yaniii dedi. Gerekmedikçe sürme dedi. Peki dedik. Sürmemiştik zaten.
Böyle işte canlar... Aklımıza gelenler bunlar.
Sevgiler...

16 yorum:

saricizmeli dedi ki...

yogurt meselesi doktor tarafından da onaylanmış. peki yeter miktar neymiş yoğurt için?
ben de yeni yerleşimleri hep çamaşır suyu vb. yukarıda olacak şekilde yaptım. Allah korusun.
bu arada kek? şeker var mı bir yaşa kadar? pekmezle yapılan mı?

hep böyle güzel büyüsün elacık.

dream it baby dedi ki...

Ama ben onun boyuna posuna ölürüm...

70 normal mi???

Yoksa Elacık o gıcık olduğumuz uzun bacaklı taş hatunlardan mı olacak :)))
bana bayağı uzun geldi boyu

maşallahhh!!!
en kötü kontrolünüz bu olsun...
darısı başımıza!!!

Ayşe dedi ki...

sen soyleyince dusundum. acaba bebeklere kirmizi et ve tavuk eti vermezsek cok mu fena olur? hani biz Dr.H ile sadece balik yiyoruz ya et olarak... vegan olan bebekler var ama TR'deki doktorlar ne diyor acaba bu konuda?

ya nasil da buyudu bu yavrularin hepsi gozumuzun onunde? daha meme emmeyi yeni ogrenirken simdi yumurta sarisi ceviz falan demeye basladik..:)
sen eylul basi mi basliyorsun ise?
cok sevgiler.

kuzunun annesi dedi ki...

Oh oh pek sevindim , gelsin kilolar :))

Ozgur dedi ki...

Sarı Çizmelim, şimdi bir baby mix boyutunu düşün. ahanda o kadar iyiymiş. Evet iyi ki söylemişsin bak...

Ben de temizlik ürünlerine bir düzenleme getireceğim.

kek filan derken, yani kendin yerken bir parça ağzına vermek gibi dedi. hani miniminicik kırıntı. şekerle ilgili bir şey demedi. Mesela şeftali hani çiğneyecek kadar veriyosun ağzına ama yedirmiyosun gibi bişi anladığım.

Ozgur dedi ki...

dream it baby,
Bilmem 70 normal herhalde, doktor bişi demedi o konuda. Olsunnnn uzun bacak olsun kısımızz:P

Teşekkür ederiz, darısı başınza efendim:)

Ozgur dedi ki...

Ayşe, bilmiyorum ki, doktor tavuk dedi ama asıl kırmızı et vermek gerekmiş. Protein, vitamin, demir filan için sanırım. Balık akşamları vermeyi düşünüyoruz bol bol yumuşacık. Yani verilmese herhalde onun bir takviyesi vardır, mümkündür. Belki mercimek, belki daha çok balık ya da vitamin takviyesi?

Ben bu perşembe başlıyorum canım. Yeni bir dönem başlıyor, bir dönem kapanıyor... Bakalım gelen günler bize ne gösterecek.

Ozgur dedi ki...

Kuzucum evit evit, göbüşlü göbüşlü Ela koca göbüşlü şarkısını söylüyoruz heheh kötü anne baba:)

mutlu anne dedi ki...

benim oğlumla aranızda 1 hafta var.
ben tavuk ve suyunu vermeye başladım ama bir kere kıymalı çorba yapmıştım ete nasıl başlayayım karar veremedim. balığıda hangisi olacağını düşünüyordum. Siz levrek dondurulmuşmu alacak sınız yoksa nerden temin edeceksiniz. balıkta civa tehlikesi oldugu için dikkat etmek gerekiyormuş.
yogurt zaten bir öğün yiyor bence kalsiyum yüklemesi olmaz. Ben kızımda inek sütü (sulandırarak) verdim. Kahvaltısını öyle yapıyordum. Şimdi anne sütü ile hazırlanıyor oğlumun kahvaltısı.
Ceviz evet faydalı ama boğazına kaçarmı diye düşündüm tozu bile olsa. birde kahvaltısına zeytin koyuyorlarmış. hiç denedin mi?
ekmek verdim ben gecen gün yemek suyuna banıp verdim sevdi ve yedi.
oğlum nerdeyse sıralayacak . Arkamı döndüğüm an hemen koltuga tutunup ayaga kalkıyor. işin aslı her çocuk ne yapacagına kendi karar veriyor.doktor yürütmeyin demiş ama doğal haline bırakmalı bence.
sevgiler.

Ozgur dedi ki...

Merhaba mutlu anne, hoşgeldiniz,

Ben her çorbaya mutlaka 3 kere çekilmiş yağsız kıyma ceviz büyüklüğünde koyuyorum. Sonra onları çatalla eziyorum veriyorum. Hani et dediğim budur yani:)

Bundan böyle tavuk haşlayıp blendırdan geçireceğim herhalde. O çatalla ezilmez sanırım.

Balık levrek olabilir dedi. Önemli olan beyaz bir balık olmasıymış. (Somon olmazmış) Levrek zamanı değil, ben heyecanla daha düşünmedim hangi balık olsun:) Beyaz olması mühimmiş. Bakalım aslında şoklanmış levrek de olabilir. Ben karşı değilim.

Yoğurt bizimki de bir öğün yiyordu. Ama öğünde yediği miktar önemli. Bi sütaş baby mix 100cc sanırım. Daha fazla vermemek gerekiyormuş. Kalsiyum fazlasından değil de inek sütündeki alerjen proteinler nedeniyle. Sütü zaten önermediklerinden vermedim ben hiç. Ama yoğurdu inek sütünden yapıyoruz.

Cevizi toz halinde koyacağız. Ben yazıda da anlattığım gibi, hem ağlarım hem giderim. Yani kaçar mı diye düşünsem de geri durmam. Koyarım. Sandığımızdan daha kahraman ve becerikli oluyor bu yavrular. Zeytin denemedim, düşünmüyorum da henüz. Doktur derse koyarım.

Ekmek işte herhalde ıslatıp biraz verilebilir. Bakalım ne yapacak merak ediyorum ben de.

Bizimki de aynen. Tutunarak çok rahat duruyor. Adım atma çalışmaları var. Adım attırdığında çok mutlu oluyor. Bakalım. Belki erken basınca yan filan basıyodur diye demiştir doktor. Zorlanmasın diye. Ama ayakta durduğunu görünce doktor da şaşırdı. Zaten oturmak istemiyor bizimki. Direniyor dikiyor bacakları bi süredir.

Ah ah büyüyorlar. Siz daha tecrübelisiniz tabi.

Sevgiler, güle güle büyüsünler:)

yeliz dedi ki...

gelişmeler çok güzel elanın. artık ciddi ciddi büyük insanlar gibi yiyecek, afiyetler olsun güzelime

Ozgur dedi ki...

Evet Yeliz teyzesi:) Sizin de az kaldııı:)

dağlar kızı dedi ki...

Çok heyecanlı durumlar bunlar yaa.. Ne tatlı büyüyolar valla... Maşallah Ela kızımıza. Yesin büyün annesi:)

Ozgur dedi ki...

Öyle gerçekten dağlar kızı. :)) Zaman öyle hızlı akıyor ki...

meltem dedi ki...

aferin Elos buyumussun, devam et sebzeleri yemeye.
Bizim doktorumuz Idil'e kati gidalara 4 aylikken baslatti, tatile cikmadan once 5 ay, 1 haftalikken gittigimiz kontrolde et, balik, yumurta ne isterseniz verin dedi.Turkiyeye geldigimiz duyunca bol bol balik yesin, hatta guclu tatlari olan yiyecekleri de verin, damak tadi gelissin dedi. Ben biraz cekindim. Doktor amcamiz pek bir tecrubeli ve rahat (afrikada aca cocuklarla da calismis) ama ben daha agirdan almayi tercih ettim. Idil simdi 6 aylik oldu. Sebze corbalrini et suyuyla yapiyoruz. Yagsiz bir parca eti beraber kaynat, cikar. Balik bir iki kere verdim. Pazar gunu kahvaltida az biraz yumurta sarisi. Bugun milupanin tavuklu sebze corbasindan bir kasik kendi yaptigim sebze corbasina karistirdim. Kucuk hanim hepsini yiyor, obur mu olucaz ne?

Ayakta durma ve yurume konusunda bizim doktorumuz Idil istedigi surece ayakta tutun, o istemedigi zaman belli eder dedi. Annem biraz bacaklari egrilir diye endise ettiyse de, kizimin oturmamak icin yaptigi hareketleri gorunce o da boyun egdi. Ayakta cok mutlu, gulucukler atiyor, daha agladigi olmadi. Bacaklari kollarina gore daha kuvvetli. O nedenle karin ustu durmak yerine ayakta durmayi tercih ediyor.
Yine bizim koyde demir, vitamin takviyesi yok. Doktora sordum hic gerek yok dedi.
Farkli teoriler, uygulamalar, ne dogru ne yanlis diyebiliyoruz. Neyseki bebisler saglikli buyuyorlar.
sevgiler
Meltem

Ozgur dedi ki...

Meltem, böyle yazmamız iyi oluyor bence, değişik bakış açılarını öğrenmiş oluyoruz. Bizim kız da ayakta durmayı çok seviyor. Dikiyor ayakları oturmak isteyince çok komik. Güçlü de gerçekten.
Sabırsızlanıyoruz yürümek için acelemiz mi var nedir:)