30 Ağu 2009

Hamilelik ve Annelik - Kelime Bilgisi - Havadan Mim Kaptım

Can'ın Güncesi bir yazı yazmış.

Ben de bunu çok sevdim. Aynısını kendimce yazmak istedim. Mim gibi aldım üstüme, umarım kızmaz:)

Okuyanlardan mimi üzerine alanlar olursa pek eğlenceli bir şey çıkacak gibi geliyor bana.

A: Aşı. Her ay can acıtan, ağlayınca geçen şeyler.
B: Baba. Babasıııı yeni bir hitap şekli, sevgiliden bişi isterken kullanıyorum:P
C: Can, canımdan parça, güzel kızım.
Ç: Çorap. Sevgi nesnesi, minik şeyler. Ben giydirirsem babası çıkarır.
D: Doğum. Yeni bir bebiş, yeni bir anne baba, aile başlangıcı. Doğmak için ölmek gerekir.
E: Epidural. Acı yok rocky!
F: File: Meyve yeme aparatı.
G: Gaz. Maddenin bebek ağlatan hali.
H: Hastane Çıkışı: ilk duyduğumda anlayamadığım şifreli söz dizisi, bir kıyafet seti çeşidi.
I: Işın tedavisi. Yeni doğan sarılığında solaryum hizmeti.
İ: İş. (bişi demiyorum.)
K: Küvez. Bebek oteli.
L: Lalehan, kızımızla kavuşmamızı sağlayan biricik doktorumuz. Lalehan Kutlay.
M: Mothercare. bebek şeyleri alınan bi dükkan.
N: Nimet.
O: Omuz: Ela'nın başını yasladığı yer.
Ö: Öpmek: Öpmelere doyamamak. Öpmelere kıyamamak. Uzaktan öpmek.
P: Pnömokok : Zaturre aşısı
R: Rotavirüs : Bir çeşit ishal aşısı -
Rutin : Bebekten önce korkulan, bebekten sonra aranan şey.
S: Spinal anestezi. Epüduralla karışında kokteyl olup senin bebişini kucağına uyanık almanı sağlayan şey.
Ş: Şans. Kızımıza kavuşabilmiş olmak.
T: Test. Bir evet, bir hayır, bir belki çıkarak bizleri hoplatan gebelik testleri serisi.
U: Ultrason: Bebişle buluşmalar, görmeden görmeler.
Ü: Üçlü test: Çeşit çeşit test.
V: Veda. İşe giderken hoşçakalll..
Y: Yenidoğan sarılığı. İlk ayrılış, ilk üzüntü, korku.
Z: Zinco: Fazla kullanmadığımız bitkisel gaz giderici baharat karışımı şey.

5 yorum:

Tuğçe dedi ki...

Çok beğendim!Eğlenceli...:)

Ozlem dedi ki...

Sabah sabah yemedim,içmedim yazdım:)

dağlar kızı dedi ki...

Hemencik kaptım ben de havada mimi... Benim mim sadece hamilelik üzerine oldu gerçi. Pratik olarak annelik olayına girince, onu da ayrıca yazarım artık:)

Ozgur dedi ki...

Sağol Tuğçe...

Güzel olmuş özlem.

Okudum dağlar kızı:)

Ne çok şey değişmiş meğer...

ilknur malcı dedi ki...

Kızlarrrrrrrrrr hepsini okudum çok şekersiniz yaaa