9 Ağu 2009

Tatilden Haberler...



Tatil günleri devam ediyor.
Anlatacak ne çok şey var...

Deniz

Öncelikle denizden başlayalım. Biz susalım gözlerimiz konuşsun. Fotolar konuşsun. Bizim kız oldu bir su kuşu... Çıkmak istemez. Yüzmek ister. Önce üşür mü filan diye endişelendim. Nerdeee. Gülüyor, oynuyor. Eller suya çap çap vaziyette, bacaklar çırpılıyor. Ben altı aylıktan beri yüzüyorum ülennn dese büyüyünce yeridir. (Düşündüm de isterse ben altı aylıktan beri iron maiden dinliyorum da diyebilir. Caz dinliyorum da diyebilir. Hımm. İşte kayıtlı, belgeli.) İlk Ayvalık'ta Cunda adasında soktuk. Annemler de bizi ziyarete gelmişti. Oh ne güzel oldu. Hep beraber girdik. Ay bir eğlence, bir eğlence. Çıkasımız gelmedi.O gün bugündür her gün denizdeyiz. Bugün sabahtan gittik. Kucakta boynuna kadar sokuyoruz ama genelde simidiyle beraber kendi özgürce takılmayı tercih ediyor. O bebe simitleri de ne güzelmiş, resmen hastası oldum. Alırken kendimle meraklı anne baba peh diye dalga geçmiştim ama hakikaten pek faydalı oldu. Olayın rengini değiştirdi. Şu anda Dikili'ye annemlerin yazlığına geri döndük. İlk geldiğimiz hafta su soğuktu, girememiştik. Şimdi gayet güzel... Denizi uzaktan gördüğü anda sevinç çığlıkları başlıyor. Tabi önce uzun bir kremlenme seansımız var. Azami dikkat cildimize. Yalnız bebişe dikkat ederken anne ve baba biraz kırmızı yanak oldular (soluk benizli bir aileyken kızılderililere katıldık biz).
Çekirdek Aile Tatili

Dikili'de anne baba yanında bir hafta kaldıktan sonra, sevgiloş da gelince, yakın bir yerlere gidelim üçümüz baş başa tatil yapalım dedik. Bu sene çok fena hay huyla geçti. Biraz yalnız kalmaya ihtiyacımız vardı. Tesadüf, İstanbul anneleri grubunda tavsiye edilen çocuk dostu bir yer vardı. Aradım, yer var dediler, atladık gittik. Gittiğimiz yer Cunda adasında. Bağımsız bungalovlar ama pek konforlu. Kliması, banyosu, buzdolabı içinde. Bütün aileler çocuklu ve bebekli filan. Biz de beş yıldızlı otellere alerjik bünyeler olduğumuzdan pek hoşumuza gitti. İdeal tatilimiz, bunun daha doğal ve kendi halinde ve ıssız olanı aslında. (Entelim demiştim di mi?) Olsun. Bu da güzeldi. Ela’nın kaynamış soğumuş suyu her daim hazırdı. Bulaşıkları yıkandı sterilize edildi filan. Tek kusuru yiyecek, içecek bana biraz pahalı geldi. Bir de ilk gece kızımızı sivriler yedi. Of ne üzüldük, ne üzüldük. Ertesi gün gerisin geri dönecektik az kalsın. Cibinlik verdiler, olayı çözdü. İlk gece verselermiş keşke. Ela’yı kurtardık ama geceleri gene de az avlanmadık diyebilirim.

Çok güzel geçti. Sabahları ve akşamları puşetli gezmeler. İskeleden manzara izlemeler. Yüzmeler. Cunda adası merkezde balıklı yemekler… Bir gün kendimiz gittik, bir gün annemler de kalkıp geldiler. Güzel geçti. Bol bol kitap okudum. Sevgiloş Ela ile takılırken ben okudum, ben oynarken o okudu. Hatta on sayfa sen, on sayfa ben dedidiydik. Sonra sevgili, sen hızlı okuyorsun, 20 sayfa oku sen dedi. Sonuçta ben bol bol okumuş oldum. Üç kişi pek cilveleştik, pek oynadık. Gülücükler, oyunlar. Deniz sefası. Ama kendimiz giremedik. Bir gün annemler de geldiklerinde ancak bir açılabildik. Yani biz aile destekli yalnız tatil yaptık. Enteresan oldu, ama aslında gerçekten çok ama çok iyi oldu.

Özlemişiz baş başa olup kitaplardan ve hayattan bahsetmeyi. Yeni planlar yaptık. Hayattaki önceliklerimizi baştan düşündük. İsteklerimiz, hayallerimiz. Bakalım, güzel şeyler olsun. İstiyoruz ki hep öğreneceğimiz, kendimizi geliştireceğimiz yerlerde olalım. Aklıma işle ilgili çok fazla düşünce var. Kafamın bir kısmı hep orada. It projeleri nasıl daha iyi yönetilir, eksikler neler vs vs düşünüp duruyorum.

Şimdi…

Bir hafta daha Dikili’de kalacağız Ela ve ben. Sevgiloş işe dönecek. Bakalım bu hafta boyu deniz sefamız sürecek.

Bazı Notlar…

Ela’nın denizi uzaktan görür görmez heyecanla çırpınmaları beni çok şaşırttı ve sevindirdi. O bir deniz kızzzzııı.

Ela’nın araba oyuncağına biner binmez, kırk yıllık şöförmüşcesine direksiyon çevirip, kontrol düğmelerine uzanışı inanılmazdı. Şok oldum.

Oyuncak telefonun numaralarını çevirişi. İnce motor beceriler pek güzel gidiyor. Maşallah.

Artık rahatça oturuyoruz. Hiçbir emekleme emaresi yok ama tutunarak ayakta durabiliyoruz. Yürüme hevesi çok fazla. Tutunca adım atıyoruz. İshal, ateş, ağlama filan olmadı çok şükür. Ancak kulağı çekiştirmece oldu.

Tekrar maşallah diyerek, iştah bir açıldı, pir açıldı. Artık manken bebek değiliz sanırım. Fotolardan da görüleceği üzere sağlıklı yanaklar hatta bir miktar göbüşümüz var. Bir değil iki yoğurt yiyoruz, günde bir şeftali bir armut bitiriyoruz. Aptamilli tahıllı gıdalardan bi seferde dört kaşık yiyoruz ve mutlaka meyveli hazırlıyoruz. Maşallah maşallah. Boy da attık ama daha doktora gidemediğimizden ne ölçüde bilmiyoruz.

11 yorum:

Tuğçe dedi ki...

Ela'ya temiz hava yaramış,canım benim...Çok sevindim,denizi seviyor, iştahı açık, keyfi yerinde...Harika!
Şu postta sivriler hsriç herşey harika :)
Çok güzel çok...Maaşallah Elacığıma...
Öpüyorum sizi...

Ayşe dedi ki...

masallah diyeyim ben de. Temiz hava, deniz falan yaramistir, zaten mobilize ekip olunca o gobusler falan kalmaz...
ya aslinda Burt's Bees diye bir marka var burada boyle dogal chapstickler, kremler falan yapiyorlar. bunlarin bir sinek kovuculari var. bitkisel yaglardan yapiliyor. surunce aktar dukkani surmus gibi oluyorsun, ama hic kotu bisi yok, ben cok tedirgin olurdum digerlerini surerken, yatarken mutlaka yikardim. ama bu oyle degil, eger bulabilirsen bir yerlerde al. tabi bitkisel yaglar bebeklere kullanilir mi falan orasindan emin degilim cok.

opuyorum.

Anne ve Bebisi dedi ki...

Bosverin doktoru :))) Dogal ortamda mis gibi buyuyor masallah :))) Cilveli guzel, bi yakalasam pört pört yapicam bacaklarina seniin :))

Ne guzel, sizin adiniza cok sevindim. Enerji depolayim donun insallah :))

anne yazar dedi ki...

Ben bu Ela kızların (diğeri kuzu Ela belirtmeye gerek yoktu aslında:)) maceralarını çok seviyorum. Oh yeni yazıyı görünce aman içecek bir şeyler alıp öyle okuyayım dedim:) B uderece keyif veriyor yani:)) İyi tatiller olsun Eloşa, maşallah olsun Eloşa:) Emekleme emekliyordurda tatil yerinde yere bırakma falan olmadığından kendini gösterememiştir o daha. Gerçi bazı bebekler hiç emeklemez direkt yürürmüş. Belki de onlardandır Elacık da:) Çook öpüyorum fıstığı:))

dağlar kızı dedi ki...

Gözümde canlandı Eloşun denizi görünce çırpınışları:) Çok şeker maşallah deniz kızı... Tombik şeker deniz kızı:)

Tekir dedi ki...

Özgür, dediğin yeri anladım. Geçen sene biz de oraya gitmiştik kısa bir süre, Eloşa bravo, anne babaya da bravo. Biz korkumuzdan sokamadık denize Ada'yı.
öperiz.

Ozgur dedi ki...

Tuğçe'cim, çok güzel oldu.:) Yaşaasın. Öpüyoruz biz de sizi. Okuyoruz ama yorum yazamadık yoğurt güzeline.

Ayşe'cim, çok sağol. Aman ben göbüşü sevinerek söylüyorum. yoksa hala tombik bebek olamadık daha:P Bu arada tamamen bitkisel bir bileklik vardı koku veren. Ela onun kokusuna uykusundan uyanıp rahatsız oldu. Bir tane bebeler için sinkov aldım ama cildine değil de arabasına filan sıkıyorum. Şimdi iyiyiz. Zaten yazlığa geldik, cibinlik filan sağlam. Çok saol canım biz de öptüük..

Ozgur dedi ki...

Anne ve Bebişi çok sağol. Bol bol depolayacaz inşallah. Kışı güzel geçirelim. Tazelendik biraz. Ela büyüdü, daha bir yemek yer oldu. Kolayladık gibi geliyor. Bi de konuşsa. Derdini anlatsa, oh. Az kaldı. Pek şeker oldu yalnız. Daha koyucam foto... İnternet bağlantısı eski dial uplar gibi burda:(

anne yazar, ben emeklemeden yürümüşüm. Sanırım kızım da öyle yapacak:) emekleyecek yer var aslında. O döne döne ve arkaya arkaya gidiyor bugünlerde. İstediği yere gidebiliyor:P

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler dağlar kızı:)))

Tekircim, valla önce ayakları soktuk, gıkı çıkmadı, sevinç çığlıkları filan. Çıkmak istemeyince bana da cesaret geldi. doğru mu yapıyoruz bilmem. şikayeti yok şimdilik. tü tü tü maşallah.

sizin yazıları da okudum. Biz de bozcada düşündük, artık seneye dedik. ne güzeldir kimbilir...

saricizmeli dedi ki...

2 yoğurt, babymix mi?
Onlarda protein biraz fazla oluyor, günde birden fazla tüketilmesi alerjiye neden olabiliyor diye duymuştum. Tabi sadece duyum:)) Ama yazmadan da edemedim:)
Biz de çok özledik Dikili'yi.

Ozgur dedi ki...

Sarı çizmeli, evet babymix yedi geçen, ya da ondan mayalanmış yooğurdu. Dur bakayım ben de kıllandım. Doymadı bir taneyle. hımm... Doktora sorayım olmadı. Acaba mayalanmış için de geçerli midir? iyi ki söyledin.

dikili de sizi özlemiş. Özellikle sahil...