27 Eyl 2009

Anlatacak Çok Şey, Söyleyecek Hiç Bir Şey...

Yoğun günler yaşıyoruz. İşe başlayalı yazamaz oldum eskisi gibi. Hafta içi özlem. Haftasonu Ela'ya adanmış durumda. Şimdi emekleme ve sürekli hareket evresinde olduğundan evin içinde biz de emekliyoruz peşinde. İyice hızlandı, vızır vızır. Kablo sever kişi, deliriyor kablolara. Kaçınmak da mümkün değil mi ne yapacağız bilmiyorum. Özgürlüğünü kısıtlamak da istemiyorum. Sonuçta Ela parkede kablolara hücum, ben peşinde, tutmadan tutan anne hallerindeyim.

Dün çıktık dolaştık, yollara vurduk. Hava fena değil, sıcak değil, tam soğuk değil. Geceler serin. Ne giydireceğimi/giyeceğimi şaşırmış haldeyim. Biz penye giyip, yorgan örtüyoruz. Ela'nın battaniyesi var ama üstünü açıyor. Bu nedenle, üstünü örtmeye güvenmeden, en azından iki kat giydirdim bu gece. Umarım tutar.

Hayat inanılmaz bir hızda akıp gidiyor. Her geçen gün yeni bir şey ekleniyor marifetlerimize. Bugün yoğun bir çalışma içindeydi Ela Hanım. Ayağa kalkacak. Bacaklarını deniyor. Oturma pozisyonunda dizlerinin üzerinde kalkıyor, tek bacağı geriyor, hop geri. Top fışkırtan bir oyuncak aldık, sevdi. Ama toplardan çok içindeki hava püskürten mekanizmayla ilgilendi. Oyuncağın içinden birbirine geçmeli parçalar çıktı, onları sevdi.

Babasıyla ve teyzesiyle oynadılar bol bol. Babası küçük hayvanları yastıklar diyarından geçirip, masa diyarlarında yürütüp, koca devin üzerine konduruyor. Koca dev (= Ela) küçük hayvanları eline alıp savuruyor, onlar tekrar devin üzerine tırmanmaya çalışıyorlar. Koca devin artık üstten çıkacak olan 3. dişi gözüktü.4.sü patladı, geliyor bomba gibi.

Teyzesiyle oynarken, (Ela en çok ona güveniyor sanırım,) hadi beni kaldır der gibi elleri uzatıyor. Biraz daha kalkmaya hamle yapıyor, sonra tekrar uzatıyor. Kalkamazsa kızıyor.

Bu arada geçen bir iştahsızlık olmuştu, ben de içten içe benim yemeklerimi sevmedi herhalde diye biraz bozulmuştum, geçti. Gerçekten diş huzursuzluğuymuş. Her seferinde nasıl da diş değil filan diye atıp tutuyorum, sonra diş çıkıyor. Çıksın bakalım.

Zamanın hızına yetişemiyorum. Bakışlarındaki anlamlara doyamıyorum. O ani gülüşleri, banyoyu görünce sevinci, uzaktan babaya seslenişleri, sabahları emerken bile öbür yana dönüp gönül alışları...

Bugün ikinci çocuk konusu açıldı. Tekrar hamile olmak, o mucizeyi tekrar yaşamak fikri çok güzel geldi. Kardeşim, ya düşünmüyor musunuz, hani çok zor, çok emek... dedi. Düşünmüyoruz sanırım. Gerçekten yorucu, planlayacak maddi manevi binlerce şey var ama içinden bi ses, bir kardeş diyor... (Hemen değil tabi, en az 4 yaşında olmalı Ela) Yıllar içinde fikirler değişebilir tabi. Şu süreçte zorlandığımızi yorulduğumuz çok oldu. Başka insanlar olduk. Dönüştük, şahane olduk.

Salı günü akşam seminer var. Bakıcı ablamız gece kalacak. Nasıl olacak merak ediyorum. Arada düzen dışına çıkılıyor mecbur. Dört gün sonra dokuz aylık olacağız. Hey gidi. Ne kaldı bir yaşına?

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Uzaktan da olsa sizleri izlemek mutlulukların en güzeli... Özledim, çok özledim, en çok da kokularınızı...

Ayşe dedi ki...

ille de bir kardes. senin de benim de kardeslerimiz var, nasil oldugunu biliyoruz... ama simdi erken, Elos azicik daha buyusun. En azindan su 2 yas durumlari bir gecsin. Hem 2 yas hem minik bebek zor olur. 3.5-4 yas iyidir...
opuyorum.

kirazsevdasi dedi ki...

vay bee 1 yasinda bir Ela geldi gozumun onune.
1 yıl. aman allahım.
Hulya ile konusurken, Arca dogdugu gun Tuna tam Doruk kadardi dedi.
Tuna simdi koca adam, Arca Doruk desen ne hale geldiler. maşallah.
Zaman akiyor üstad.

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

gerçekten zaman ne kadar çabuk geçiyor. eloş büyüdü..onu izlemek gerçekten çok zevkli..elacığı benim için öpün, sevgiler...

Yazmak iyidir... dedi ki...

Ben burdan takip ederken bebeleri, ne kadar hızlı geçiyor zaman ne kadar çabuk büyüyorlar diyorum. Ama sizin için o zaman nasıl akıyor acaba, çok merak ediyorum?!

Doğa dedi ki...

Masallah çok guzel bır bebek Ela..

Üstünü açma sorunu Doğa'da çok fazlaydı.. uyku tulumu ile..gönlüm rahat uyuyordum bende..

Allah mınık meleklerımıze..saglık ve huzur versın..

Sevgıler..

Ozgur dedi ki...

@adsiz, Biz de cok ozledik, bekliyoruz!

Ayse, evet evet. Biz de 4 dedik en azindan zaten:)

Kiraz, okurken zorlandim Les Sorusu gibi olmus:) Ama buyuduler, adam oldular resmen!

Esra, cok tesekkurler, operiz:)

Yazmak iyidir, tutamiyorum zamani... Daha dun hamileydim bana sorsan:)

Doga'nin annesi, gecen sene denemistik, pek hazetmemisti. Bakalim bu sene ne yapicaz. Gerci dun acmamis ustunu. Zaten cok soguktu dun gece... Tesekkurler yorum icin:)

sevgiler dostlar...

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

tuhaf bi şekilde 9.aydan sonrası kayıp bende. ok adar hızlı gelişti ve değişti ki anlamadım bile nasıl geldik bu aya. soranlara hala 1 yaşında diyorum ki 15 aylık olmaya günler kaldı.
seninle aynı gerekçelerle 2.çocuk fikrine soğuk bakanlardanım ben de.. maalesef tek çıcuklu koloniler halinde yaşayup gideceğiz sanırım

Ozgur dedi ki...

Hülya'nın Tunası, cümle tersime gelmiş, kastettiğimin tersi olmuş. Demek istediğim:
Yorucu filan diye düşünmüyoruz, çocuk istiyoruz bi tane daha mutlaka:)

sevgiler...

Sermin dedi ki...

neden bebiler hç üstlerini örttürmez anlamam. bağımsızlık mücadelelerini yatakta bile veriyorlar. tamamen özgür olacaklar. üstelerinde onları kısıtlayan hiçbirşey olmayacak.
2.çocuk. ahh ahh çok istiyorum ama gözüm korkuyor. 2. çocuğu yapanlar tek çocuk hiç çocukmuş derler ya vardır bi bildikleri.

k.i.s.d. dedi ki...

Başlık şahane... 2. çocuk evet 4 yaşında bir Cevdet ile birlikte mümkün:) Güzel şey kardeş yaf. Bende 4 tane var mesela, üstelik anne doktor bi de yani... Ahhh ah. Ne güzel büyüdü Eloş. Onu gördükçe ümitleniyorum diyorum ya sahiden de öyle.

ilknur malcı dedi ki...

ikinci cocuk...herkesin aklında oldugu bir konudur heralde.bu tip konular üzerinde çok düşünmemek lazım aslında.zamana bırakmak çocuklarımızın tadını çıkarmak.nasıl olsa vakti gelince bir karara bağlanır.

Ozgur dedi ki...

Sermin, kucukken ben de ortmek istemezdim ama neden hatirliyamiyorum bi turlu...

k.i.s.d, bende de dunya guzeli bi kardes var masallah. Guzel sey kardes, ne demisler, kanlim olsun kardesim olsun. Acayip bi laf ama dogru.

ilknur malci, oyle canim. ne soylesek bos biraz. zamani gelince belli olur, kismetse olur. ama istiyoruz bis :)

Bir İç Mimarın; dedi ki...

Ela'mın adaşı, Ela'mın kardeşi olsun. "Ela KARDEŞLİĞİ" :)
Siteni çok eğendim.
Kolay gelsin, güle güle büyüt bebişi.
Sevgiler...
Annelerin Günlüğü