19 Eyl 2009

Bayramınız Kutlu Olsun...



Merhaba Ela ben,
Uzun zamandır yazamadım. Çok meşgulüm kusura bakmayın. Bildiğiniz gibi büyüyorum. Geziniyorum, eskiden de hareketliydim ama şimdi atom karınca gibi bişiy oldum. Her şeyi görmek, her şeye dokunmak ve... ağzıma sokmak için dayanılmaz bir arzu duyuyorum. Dişlerimi göstere göstere güldüğümde bizimkiler çok seviniyor. Ben de göstermeyi seviyorum. Çıkarken acıtıyolar ama şeftalileri şimdi daha bi götürüyorum. Peki ya erikler...

Yarın bayrammış, ilk bayramımmış. Dedem arayıp aldınız mı bayramlık diye haşladı bizimkileri. Almadılar tabi. Kendilerine de almadılar. Büyüyünce sorucam hesabımı. Ama yine de daha önce giymediğim bazı kıyafetleri giydirmeye başladı annem. Dışarı uzun kollu giyiyorum, bugün pembişleri giydim. Mavileri de çok seviyorum ama onu giyince oğlan mı diye seviyorlar. Bu yaşta ayrımcılık yaaa inanamıyoruuum....

Bugün caddedeydik ailecek. Babam biriyle buluştu biz de gittik sonradan takıldık onla. Bende yabancı düşmanlığı denen bişeyden başlamış. Yok, yabancı bişeyiydi neyse unuttum neydi. Yakın çevre dışında gördüğüm insanlardan feci kıllanıyorum. Yani kaçıracaklarmış gibi mi desem, zararlılarmış gibi mi desem. İstemiyorum bana dokunsunlar, gülsünler. Böyle bi gerildim yani. Cadde kalabalıktı. Oturduk bi yerde. Bunların arkadaşı şirinlik yapacak oldu. Teyzemin deyimiyle yüzümdeki her kası kullanarak enteresan bi şekilde yüzümü buruşturarak ağladım ve annemin boynuna gömdüm yüzü. Geçen bunların bir arkadaşı gelmişti, gece de kalmıştı. Ona da yaptım. Zavallıcık neye uğradığını şaşırdı, gerçekten bebek istiyor muyum diye sorguladı. Ne var sorgulayacak ben kafa dengi arkadaş isterim kardeşim o kadar!

Gezerken biraz huzursuz oldum bi noktada gelen geçenden. Kucak istedim aldılar. Gene iyiler, ağırlaştım iyice. Gündüz de kesintisiz oyun oynadık. Arada bi uyudum o kadar. Oyun halısı filan seriyolar da ben illa halı istiyorum. Üzerinde rahat rahat gidiyorum. Oyun halısı pek rahat değil. Parkeler favorim ama ne zaman yerde bişi bulmuşum gibi yapsam annem gelip bakıyor. Bişi de yok yerde hani. Biraz pimpirikli oldu, ağzıma sokarmışım. E sokarım tabi. Geçen kitaplıktan bi kitap aldım, tüm dünyaya anlatmış zaten.

Çadır oynuyoruz anneyle. Bazen içine baba, teyze de geliyor. Bi var, bir yok ya çok eğlenceli anlatamam. Cee çok sevimli. Yol boyu güldüm gerçekten komik bi oyun. Babam, annem ve ben top yuvarlamaca oynadık. Baba bana atıyo, ben ona, o anneye, anne bana. Uzunca oynadık ama ben mi eğlendim, onlar mı anlamadım. Delirmiş gibi sevindiler her şeye.



Bu fotoğraftada gördüğünüz gibi telefonum elimde. Sürekli konuşuyorum eşle dostla. E sosyallik de zor canım. Apartmanımızdaki arkadaşla buluşuyoruz bazen. Benim annem çalışıyor, o daha çalışmıyormuş. Ablayla iniyoruz aşağı.

Annemlerle gezmeyi özlemişim. Özellikle üçü biraradayken bayılıyorum. Yarın bayrammış, annem bugüün bayraaam erken kalkın çocuuklaaar diye bi şarkı çığırdı durdu. Yarın ben sizi bi erken uyandırayım da görün bakalım. Nihahahyt. Bugün 5:30da diktim ayağa. Yarın kaç istersiniz...

İki şeyi engelliyorlar kızıyorum. tvnin orda, dvd player mı ne var. Ne olur kabloları çeksem ve kemirsem? İkincisi sehbanın üzerine bazen örtü seriyolar, ne var çeksem? di mi ya....

Neyse böyle şekerlerim. Bayramınız kutlu olsun. Artık nası bişiymiş öğrencez yarın.

18 yorum:

Tekir dedi ki...

Ela'cım bayramını kutlarım. İlk bayram tabii, önemli :) Yarın sabah "erkenden kalk" annenle babanı öp. Bayram harçlığı istemeyi unutma :)

Ozgur dedi ki...

Tekir teyze, evet duydum harçlık diye bişi varmış:) Hakkııımızzz öpe öpe alırııız.
Sizin ve Ada'nın da kutlu olsuuun!

Anne ve Bebisi dedi ki...

Cek guzelim cek, ne bulursan cek, bi daha mi bebek-cocuk olucaz canim :)

Imza: MK :))

Zuzuların Annesi dedi ki...

Merhaba Ela:)
Maşallah sana-tıpkı annen gibi-ne de güzel dile getirmişsin duygularını.'Anasına bak kızını al'ı boşuna dememişler bir kere daha anlaşıldı:)
Bu ilk bayramınmış senin,şeker bayramı.Nice bayramların olsun inşallah...Sen bilmezsin,insanlar bolca tatlı yerler bu günlerde.
Hakkını verirler yani bayramın.
O yüzden aman dikkat et güzel bebek,bence herkesin favori tatlısı sen olacaksın:)
Artık annene nasıl anlatırsın bilmem?(Belki bir gülücük olabilir)ama,bayramını kutladığımı ilet ona olur mu?Hatta bayram sabahı seni benim yerime de öpsün.De ki;O kendi çocuklarını her öptüğün de zaten bayramı yaşıyormuş...Yani ona her gün bayrammış:)
Unutmasın bunu dedi..De.

Ayşe dedi ki...

kuzucum beniim, tatli elosum. bak ben gelince beni de yabancilama sakin... sen buyudun de bayramlar mi geldi canim benim....

aferin Ela, boyle ayrimciliga pabuc birakma, simdiden farkinda ol... mavi de giy, pembe de giy... :)

Hadi annene selam soyle. Bayramini kutla benim icin... Guzeldir bayramlar, sen de seveceksin... :)

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

elacım bayramların hep ailenle ve şeker tadında geçmesi dileğiyle

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

Elacım bi ablan olarak hatırlatayım,harçlığı ayrı ayrı alcan unutma,annen de çalışmaya başladı bak :)
Bilge

dağlar kızı dedi ki...

Ela'cım, bayramın kutlu olsun güzel miniğim. Tekrarına erdirsin denir bizim orda:)
Bol bol çukulata, baklava götürmeyi unutma:) Pembişler kirlensin, boşver. Bir dahaki bayrama anneyle baba belki bayramlık alırlar sana bu sayede:)
Öpüyorum lokum yanaklardan, anneye selamlar bizden...

meltem dedi ki...

Ela'cim, beni de bugun ilk defa bayram gezmesine goturduler. Borek, baklava diye birseyler vardi masada istedim, uzandim ama bana yedirmediler, hain anne bir dilime degdirdi hoop cekti boregi:-( Halbuki doktor amca artik herseyi yedirin demisti.
Okudum simdi su harclik isi de iyiymis, bizimkilere hatirlatmali pamuk eller cebe.

Hepinize iyi bayramlar
Idil

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

İlk bayramın kutlu olsun Ela'm; daha çok bayramlar gör. El öp, el öptür.
Anne baba-anneanne dede sen geldiğinden beri sevinçten çıldırmış durumdalar.
Yabancı düşmanlığı sakın yakının olanla olmayanı ayırabiliyor olmandan kaynaklanan bşr durum olmasın sakın?? :P
Senin takılmalarını yiyen teyzen Gülen:)

Ozgur dedi ki...

MK, aynen dediğin gibi yapacağım:) Saol destek içinnn. Savuluuuuuun!

Ozgur dedi ki...

Merhaba Zuzuların Annesi Teyze,
anneme selamını ilettim, gayet güzel anladı. Ayrıca gittiğimiz yerlerde tatlı yerine beni seyretmelerine ses çıkarmadım, çok eğlendim. Sizi ve zuzu kardeşlerimi öpüyor, iyi bayramlar diliyorum gönülden:))))
Nice bayramlara hep beraber... Sevdim bayram işini...

Ozgur dedi ki...

Ayşe teyzecim, giydim, pembe, sarı, mavi... Hepsini giydim. Seni hiç yabancılar mıyım... Eski silah arkadaşıyız biz:)

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler Esra Teyze:) İyi bayramlar...

Ozgur dedi ki...

Bilge, daha maaş almamışmış tam. Hep bahane, hep bahane. Siz iyi topladınız mı, naaptınız?:)

Ozgur dedi ki...

Dağlar kızı teyze, bi sonraki bayramda adaşım da olur di mi? Çoğalıyoruzzz

Ozgur dedi ki...

İdil, birlikten kuvvet doğar. Bana da vermediler o yediklerinden.

Ozgur dedi ki...

Gülen teyzecim, tam o dediğinden:) Kim yakın kim değil artık ayırt ediyorum yavaş yavaş. Yok öyle her gelene gülücük.:) Ama sana hep güzel gülücükler var... sevgiler kocaman iyi bayramlar..