23 Eyl 2009

Bebekler ve Televizyon

Yazının tamamı: Less TV Brings More Parent-Child Interaction

Televizyonun bebeklere zararı biliniyor. Hatta yavru direk olarak televizyona bakmasa bile, aynı odada izlendiği taktirde dahi dikkati dağılıyor, o da biliniyor.

Bu yazıda diyor ki, hiç kimse izlemese bile arka fonda TV varlığı anne-baba/çocuk ilişkisini zedeliyormuş. Araştırmalara göre, ABDde her üç bebekli/çocuklu evde kimse izlemese bile tv açık bırakılıyormuş. Acaba araştırma Türkiye'de yapılsa sonuç ne çıkar, düşünmek bile istemiyorum.

Özetle söylemek gerekirse, arka planda açık bir televizyon çocuk doğrudan ona bakmasa bile onu etkiliyor, sizinle iletişimini etkiliyor...

Sandığımızdan daha çok TV izleyip, ne kadar izlediğimiz hakkında (%32miz) yalan söylüyormuşuz. En iyisi boş bir odada aynaya bakıp yüzleşmek... Kıymetli zamanı boşa harcamamak ve arada sessizliğin güzelliğini farketmek. Ne oldu da illa evde ses olsun ister olduk ki zaten?

13 yorum:

İlknur dedi ki...

Evde de en cok dikkat ettigim konuydu bu. Televizyon yok. Bu yuzden arkadaslarimla gorusmeyi bile kesmistim. Benim Ahmede tv izletmeme kararima saygi duymadiklari icin. Cok sukur geldik buraya o dert te bitti. Ben de cikarttim hayatimdan televizyonu.

Ayşe dedi ki...

yes it is. Uzmaniniz konusuyor. Bu konuda whole lot of literature var. Benim simdiki makalemin ve tezimin bir kismi bununla ilgili.
anlatirim biraz ciksin birseyler.
bizim evimizde TV yok bu arada. hem vaktimiz yok, hem de acinca seyrediliyor meret... o yuzden film seyretmek icin bile almiyoruz!
bu arada sepet icindeki tulumlu Ela'ya nazar degmesin diyorum. Cok tatli olmus, cok hosuma gitti gorunce onu oyle. Allah bagislasin...

hadi opuyorum.

Damla dedi ki...

Biz de TV'yi salondan attık. Yalnızca misafirler ve maçlar için duruyor.

Çok eskiden, seçerek izlediğimiz programlara da hayıflanacağım ama, özellikle CNBC-e'deki serilerin ve Friends'lerin konuşma ingilizceme acayip yararı oldu. Haksızlık edemem.

yenianne dedi ki...

Valla biz arada Aras olduğunda(göremeyceği bir pozisyonda)açıyorduk...Üstelik izlemiyorduk bile..Demek ki açmamak lazımmış.

Bu arada tulumun aynısı(2 ayrı rengi daha) bizde de var..Gece yatarken giydiriyoruz Aras'a

Ela ne kadar büyüdü..Maşallah..

* YeLiZ * dedi ki...

Amerikalilar bizden cok daha fanatik tv konusunda.Hayatlari tv ye bakarak geciyor.Biz buyeni evimizde cable baglatmadik, yani televizyon var ama kanal yok..ohh dedik , ne iyi yapmisiz !!

Ama ben bbay einstein seyrettiriyorum ogluma ,hemen hemen hergun
Simdilerdedusunmeye basladim,acaba hata mi yapiyorum diye ..O kadarseviyor ki , seyrederken kitleniyor o na ,dansediyor ,sarki soyluyor.
Egitii ve ogretici bir seri oldugu icin aldim ama onu bile yapmamak mi lazimdi acaba diye dusunuyorum surekli ....Heralde yavas yavas kesicem ,bakalim ne kadarbagimliymis .

tesekkurler guzel paylasim icin !!!

Ozgur dedi ki...

İyi yapmışsın İlknur. TV konusuna genelde herkes çok şaşırıyor. Bir de mümkün değilmiş gibi geliyor. Bilmediklerinden diye düşünüyorum... Bebekleri tv karşısına koymak çok yaygın bi de oyalansınlar diye...

Fena.

Ozgur dedi ki...

Ayşe yaz yaz... UZmandan duymak başka oluyor.

TVyi kaldırmıştık biz de. Çok mutluyduk. Ben hamileyken geri koyduk. Anne babalar gelince sıkılıyorlardı. Şimdi sınırladık. Tek dizi için açılıyor, arada film izleniyor dvd filan.

Eloş di mi, çok yakıştı tulumu...:=)
Teşekkür ederizzz

Ozgur dedi ki...

Damla,
Yok canım, o kadar da diil. Cnbcenin emeği vardır üstümüzde.:) Hele eskiden güzel filmleri olurdu, izlerdik. hey gidi.

Ozgur dedi ki...

Yenianne, başta bizim de açtığımız oldu. Ters koyuyorduk ana kucağını. İletişimi azaltıyormuş. Demek ki farkındalığı arttırmak lazım. Email olarak gelince burda yazayım dedim... sevgiler,
büyüyor kuzular, maşallah hepsine...

Ozgur dedi ki...

yeliz, abdlilerin türklerden beter olması durumu eskilerde kaldı malesef. Bir kaç yıl önce tv izleme süresinde dünya lideri olan abdyi geçmişiz.

Fransa 3 yaşına kadar çocukların tv izlemesini yasaklamış. Baby einsteinler de dahil olabilir. Kesin bir bilgim yok:(

kerami özdemir dedi ki...

selam.Tutumluluk ve doğru tüketim bilinci oluşturmak için hazırladığım
http://www.tutumluhayat.blogspot.com/
adlı sayfama ziyaret ve desteklerinizi beklerim.Saygılarımla

* YeLiZ * dedi ki...

ya cok merak ettim nerde buldun bu sonuclari ?istatistikleri gormeyi cok isterim bende.
Yani gercekten gectigimizi gozlerimle gormek istedim..Bu kadarkotu mu durum yani...inanamiyorum !

Ozgur dedi ki...

Tv izleme süresi geçtiğimiz yıllarda haber olmuştu... Googleda arama yapınca şu yazıyı buldum...

http://www.radikal.com.tr/ek_haber.php?ek=r2&haberno=4011

sevgiler.